Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Klapka w obudowie filtra powietrza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

[B4 ABK] Klapka w obudowie filtra powietrza

Post autor: Twingol » 17 lut 2015, 13:50

Witam !
Ze względu na wymianę wtryskiwaczy lpg w swojej B4 zauważyłem że ciśnienie MAP wynosi 0.4 , a powinno 0.3 . W poszukiwaniu nieszczelności znalazłem mechanizm sterujący powietrzem w dolocie ciepło/zimno. Jednak mimo tego, że miałem rozgrzany silnik pobierał on nadal ciepłe powietrze. I to przez niego również mam problem z podciśnieniem.
Czy można jakoś wymienić tę część? Czy w ogóle pozbyć się tego mechanizmu i stale ciągnąć zimne powietrze ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lut 2015, 22:06

Wcześniej podciśnienie było mniejsze? Na jakich obrotach sprawdzałeś?

Proponował bym się skupić na lewym powietrze które może trafiać za przepływomierzem.

Sonda "faluje" gdy występuje takie podciśnienie? Bo jeśli silnik jest zalewany paliwem albo pracuje na ubogo to zawór stabilizacji wolnych obrotów musi się bardziej otwierać aby otrzymać obroty.

Kolejną sprawą która powoduje takie podciśnienie to źle ustawiony zapłon albo usterka mechaniczna, źle ustawiony rozrząd, zajechany silnik lub osprzęt stawia duży opór.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 18 lut 2015, 00:00

W sumie nie napisałem o tym, bo odpinając ten przewód i zaślepiając go podciśnienie zmieniało się na 0,3. Rozrząd jest w porządku, zapłon myślę, że też. Problem z tym, że silnik ciągle zamyka klapę i ciągnie ciepłe powietrze.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lut 2015, 00:05

Gdzie masz wpięty map-sensor od gazu?

Nie wiem czy digifant ma taką funkcje ale w nowszych autach gdy do silnika trafia ciepłe powietrze to ECU zmniejsza wyprzedzenie zapłonu którego zmiana wpływa na podciśnienie.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 18 lut 2015, 00:14

Map sensor jest wpięty na trójniku połączony z przewodami sterującymi klapką.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lut 2015, 00:17

A jak odłączasz przewód podciśnienia od sterowania klapki to wtedy pojawia się 0,4bara?

Zrób porządek (aby sterownik i parownik były wpięte w podciśnienie gdzie nie ma nieszczelności) bo sterownik gazu używa tego do wyliczania różnicowego ciśnienia gazu.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 18 lut 2015, 00:19

Jeżeli przewód odepnę i go nie zaślepię do podciśnienie zmierza do 1.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lut 2015, 00:29

To z podłączonym masz 0,4?
z odłączonym zaślepionym 0,3?

pewnie masz gdzieś dziurę w sterowaniu tą klapką ciepłe/zimne powietrze.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 18 lut 2015, 00:34

Dokładnie tak to wygląda. Czy jazda bez tego mechanizmu będzie jakoś szczególnie niekorzystna dla silnika ? Bo raczej żeby sam ten termostat dostać to będzie ciężko.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lut 2015, 08:33

Raczej nie, z tego co kojarzę to w gaźnikach i mono-wtryskach to jest potrzebne aby paliwo lepiej odparowywało w kolektorze. W ABK wtrysk następuje na zawór, który jest mocno rozgrzany i tam następuje odparowanie.
Zostaje sprawa oszraniania przepustnicy w zimie, u mnie w silnik 2.6 gdzie nie ma ciepłego powietrze to gdy ruszę przy temperaturach poniżej -10C z zimnym silnikiem i cały czas jadę to przepustnica się nie domyka i silnik ma 1500 obr/min na biegu jałowym. Ale wystarczy zgasić go na 2 minuty i po problemie.
Nowe samochody nie mają nawet tego rozwiązania bo zwykle przepustnica jest podgrzewana płynem chłodniczym.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 18 lut 2015, 09:21

To skoro zima już w odwrocie (mam nadzieję) to wypinam to sterowanie. W przypadku dużych mrozów z powrotem podłączę.

[ Dodano: 2015-02-18, 16:55 ]
Już wszystko jasne zawór ma nieszczelności. Numer tej części to 035 129 630 B i kosztuje 40zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl