[B4 ABK] Klapka w obudowie filtra powietrza
[B4 ABK] Klapka w obudowie filtra powietrza
Witam !
Ze względu na wymianę wtryskiwaczy lpg w swojej B4 zauważyłem że ciśnienie MAP wynosi 0.4 , a powinno 0.3 . W poszukiwaniu nieszczelności znalazłem mechanizm sterujący powietrzem w dolocie ciepło/zimno. Jednak mimo tego, że miałem rozgrzany silnik pobierał on nadal ciepłe powietrze. I to przez niego również mam problem z podciśnieniem.
Czy można jakoś wymienić tę część? Czy w ogóle pozbyć się tego mechanizmu i stale ciągnąć zimne powietrze ?
Ze względu na wymianę wtryskiwaczy lpg w swojej B4 zauważyłem że ciśnienie MAP wynosi 0.4 , a powinno 0.3 . W poszukiwaniu nieszczelności znalazłem mechanizm sterujący powietrzem w dolocie ciepło/zimno. Jednak mimo tego, że miałem rozgrzany silnik pobierał on nadal ciepłe powietrze. I to przez niego również mam problem z podciśnieniem.
Czy można jakoś wymienić tę część? Czy w ogóle pozbyć się tego mechanizmu i stale ciągnąć zimne powietrze ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wcześniej podciśnienie było mniejsze? Na jakich obrotach sprawdzałeś?
Proponował bym się skupić na lewym powietrze które może trafiać za przepływomierzem.
Sonda "faluje" gdy występuje takie podciśnienie? Bo jeśli silnik jest zalewany paliwem albo pracuje na ubogo to zawór stabilizacji wolnych obrotów musi się bardziej otwierać aby otrzymać obroty.
Kolejną sprawą która powoduje takie podciśnienie to źle ustawiony zapłon albo usterka mechaniczna, źle ustawiony rozrząd, zajechany silnik lub osprzęt stawia duży opór.
Proponował bym się skupić na lewym powietrze które może trafiać za przepływomierzem.
Sonda "faluje" gdy występuje takie podciśnienie? Bo jeśli silnik jest zalewany paliwem albo pracuje na ubogo to zawór stabilizacji wolnych obrotów musi się bardziej otwierać aby otrzymać obroty.
Kolejną sprawą która powoduje takie podciśnienie to źle ustawiony zapłon albo usterka mechaniczna, źle ustawiony rozrząd, zajechany silnik lub osprzęt stawia duży opór.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej nie, z tego co kojarzę to w gaźnikach i mono-wtryskach to jest potrzebne aby paliwo lepiej odparowywało w kolektorze. W ABK wtrysk następuje na zawór, który jest mocno rozgrzany i tam następuje odparowanie.
Zostaje sprawa oszraniania przepustnicy w zimie, u mnie w silnik 2.6 gdzie nie ma ciepłego powietrze to gdy ruszę przy temperaturach poniżej -10C z zimnym silnikiem i cały czas jadę to przepustnica się nie domyka i silnik ma 1500 obr/min na biegu jałowym. Ale wystarczy zgasić go na 2 minuty i po problemie.
Nowe samochody nie mają nawet tego rozwiązania bo zwykle przepustnica jest podgrzewana płynem chłodniczym.
Zostaje sprawa oszraniania przepustnicy w zimie, u mnie w silnik 2.6 gdzie nie ma ciepłego powietrze to gdy ruszę przy temperaturach poniżej -10C z zimnym silnikiem i cały czas jadę to przepustnica się nie domyka i silnik ma 1500 obr/min na biegu jałowym. Ale wystarczy zgasić go na 2 minuty i po problemie.
Nowe samochody nie mają nawet tego rozwiązania bo zwykle przepustnica jest podgrzewana płynem chłodniczym.