Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] [90] Po rozgrzaniu dymi na niebiesko

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

[B3 2.3 NG] [90] Po rozgrzaniu dymi na niebiesko

Post autor: PROmil » 19 lut 2015, 08:44

Cześć!
Sprawa wygląda następująco. Od pewnego czasu (2-3 dni) zauważyłem, że moja Audi zaczyna dymić na niebiesko dopiero gdy się rozgrzeje. Wiecie może co może być przyczyną? W oleju nie ma płynu (korek czysty), w zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju. Mogła paść uszczelka pod głowicą i zaczynają się początki przygody z nią czy to coś bardziej poważnego? Dodam jeszcze, że pewnego dnia przy wymianie termostatu pękł mi króciec (obudowa) przychodząca od bloku do dolnego węża chłodnicy. Musiałem jakoś się dokulać 10km do domu, więc zalepiłem to silikonem ale i tak ciekło. Obawiam się, że głównie to może być przyczyną tego, że skończyła się w.w. uszczelka pod glowicą (wysoka temepratura i dolewanie zimnej wody do ciepłego silnika zrobiły swoje <osohozi> ).
Pytam więc raz jeszcze, padła tylko uszczelka, czy może jakieś uszczelniacze/ pierścienie przepuszczają i Biała Strzała przepala olej? Dzieje się tak tylko gdy silnik jest gorący, auto normalnie grzeje, zauważyłem że zaczęło się robić delikatne podciśnienie ponieważ wczoraj przy odkręcaniu korka o zbiorniczka wyrównawczego prawie wystrzelił on w maskę...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 19 lut 2015, 11:11

Albo pierscienie albo uszczelniacze zaworowe.Te drugie to mniejszy koszt i mniejszy naklad pracy bo mozna je wymienic bez sciagania glowicy.Ale jest z tym troszke zabawy.Jesli padla Ci uszczelka pod glowica to raczej by auto dymilo na bialo.Ale to tez do konca nie jest wyznacznik walnietej uszczelki pod glowica-mowa o bialym dymie.Zerknij jakie masz cisnienie na cylindrach,zrob test na zawartosc spalin w ukladzie chlodzacym(koszt z 50 zl albo i mniej).
Co do tego strzelajacego korka-usun nieszczelnosc w ukladzie i dobrze go odpowietrz.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 19 lut 2015, 17:54

Dokładnie tak jak napisał luk sprawdzić ciśnienie sprężania i test na spaliny, a co do korka to w układzie chłodzenia NG wg. programu ciśnie jest od 1.2 do 1.5 bara więc korek mogło ci ''wystrzelić'' zwłaszcza jak się szybko odkręca.

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 19 lut 2015, 22:45

Kompresja na trzech cylindrach po 12.3 na dwóch 11.8 także w normie, zostaje tylko uszczelka bo w spalinach czuć płyn chłodniczy, korek od oleju robi się biały, płynu ubywa i się gotuje bez powodu ( robi się ogromne ciśnienie)

[ Dodano: 2015-02-24, 08:23 ]
Problem rozwiązany, winna okazała się głowica, która miała ogromne wżery.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl