Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE/JV] [89r automat] Dziwne wskazania temperatury pł

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Patryk0720

[B3 1.8 NE/JV] [89r automat] Dziwne wskazania temperatury pł

Post autor: Patryk0720 » 22 lut 2015, 21:51

Witam, proszę o poradę otóż mam irytujacy mnie problem z przegrzewaniem? silnika
ale od początku:
Gdy zostałem posiadaczem mojego audi była jesien, temperature łapał ok ciepło w środku itp na 90 sie zatrzymywało ale czesto właczał sie wiatrak (jezdze głownie po miescie ) nawet bez obciazenia stwierdziłęm ze cos jest nie tak i na myjni umylem chlodnice pod grilem, pozniej temperatury nie łapał było w okolicach 70 , 90 to zadkoo jak juz to w trasie i to raczej ponizej pierwsza diagnoza termostat, wymieniłem na wahlera odpowietrzyłem, powiedzmy ze w miare ok, tylko ze zamiast na rowno 90 wskazówka troszke przekraczała 90 pozniej zmieniłem rozrzad i pompe wody i teraz przekracza za ten wskaznik(jak na zdjeciu ) korek tez wymieniony,nawet jak mocno mu nie daje po garach no fakt ze to po miescie pomiedzy swiatlami ale mamy temperatury koło 0 wiec raczej nie powinien tak sie grzac, plyn wymieniany 2x przed i po termostacie, pompa wody tez , nie wiem juz sam moze uszkodziłem silnik przy odpowietrzaniu? czy jakis czujnik nawala albo zegary, otwierałem nie raz maske podczas takiej sytuacji i jakos nie bucha żarem, wiatrak włacza sie zazwyczaj na postoju dodam że moje auto posiada AUTOMAT moze ten termostat jakis trafiejny i dokladnie nie otwiera sie?


wymienione rzeczy:
-termostat wahler
-pompa wody
-korek płynu
-płyn chłodzący
-dołożona osłona silnika od dołu

dorucam filmik z momentem załączania sie wiatraka

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 23 lut 2015, 11:41

moment włączania wiatraka jak dla mnie jest ok.

Tylko że podczas jazdy powinno być 90.
Generalnie czujnik (który przekazuje na zegary) lubi kłamać, warto by sprawdzić co widzi ecu.
Możliwe jest też, że masz zakamienioną chłodnice i nie działa całym obszarem, miałem tak niestety raz i wymiana pomogła.

Patryk0720

Post autor: Patryk0720 » 23 lut 2015, 12:51

Dzięki za odp. wiec co proponujesz? w sumie chłodnica to nie jest jakiś duży koszt można by zmienić tylko czy jest sens? od czego zacząć sprawdzanie? zastanawia mnie czy ta temperatura nie ma negatywnego wpływu na silnik... wskazania mogą przekłamywać delikatnie mi to nie przeszkadza gorzej jak chłodnica jakas zdziadziała

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 23 lut 2015, 13:04

Poczekał bym aż się mądrzejsze głowy wypowiedzą.
Co do chłodni to w poprzednim aucie grzał jak diabli i wymieniłem sporo części zanim doszedłem, że ktoś zalewał auto kranówką i chłodnica przy 90 jest tylko w 1/3 gorąca.


Tak bym sprawdził. Zaraz po otwarciu termostatu, macał chłodnie od doły i patrzył czy równo się nagrzewa jeśli jest ok to znaczy że nie powinna robić problemu.

W moim abk temp po nagrzaniu skacze między 90 a punktem pokazanym na filmie i jest ok bo czujnik na zegary robi co chce. Czasem się wiatrak włączy przy 90 czasem na następnej kresce a czasem dalej. Po sprawdzeniu czujnik na chłodnicy zawsze w tak samo reaguje.
To naprawdę zależy od dnia nie chce mi się kasy na wymianę wydawać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl