[2.0 AAD] Po zgaszeniu na gazie nie chce odpalić na benzynie
[2.0 AAD] Po zgaszeniu na gazie nie chce odpalić na benzynie
Witam, koleiny problem...
Jak jeżdżę autkiem tylko na benzynie, odpala normalnie, zimny, ciepły, odpala bez problemów,czy auto stoi dłużej czy jest odpalane zaraz po dłuższym odcinku to nie ma problemu z odpaleniem, no poza falującymi obrotami
( więcej w moim temacie z problemem na benz https://audi80.pl/aad-115-km-diagnoz ... t94233.htm)
Zapalam auto na benzynie, przejadę kawałek i przełączam na gaz, jedzie normalnie, ale jak ją zgaszę na gazie i próbuję odpalić na benzynie to tylko załapie i od razu zgaśnie, nie reaguje na pedał gazu, próbowałem nawet tak że jadę rozpędzony na gazie, przerzucam na benzynę i auto od razu gaśnie jakby nie było paliwa...muszę ją odpalać na gazie.
Postoi całą noc, zachodzę rano i odpala od strzała na benzynie i jest normalnie.
Wykręcałem świece w tym momencie co nie chcę zapalić na benzynie to są takie szare-srebrne, czyli co nie dostaję paliwa???
Auto ma zwykłą instalację gazową, na reduktorze tylko jedne pokrętło i cewka(nie licząć elektrozaworu na przewodzi od gazu z butli) a na przewodzie który idzie z reduktora do przepustnicy silniczek krokowy i zanim drugie pokrętło, dodatkowo z tyłu reduktora wychodzi drugi przewód który też idzie do przepustnicy.
Centralka od gazu ma trzy pozycie:
1- sama benz
2-sam gaz
3-benz a po przygazowaniu przechodzi na gaz
reduktor firmy Randi Lenzo
Dodatkowo pod maską jest taki jakby sterownik na którym piszę: Stag L+ Kontroler Sondy lambda
To w tym typie instalacji gazowej w jaki sposób jest odcinane paliwo jak przełączę na gaz?
Co może być przyczyną tego że nie chce zapalić na benzynie jak zgaszę ją na gazie?
Zrobiłem jeszcze taki test, jak po zgaszeniu na gazie nie chciała mi odpalić na benzynie to odłączyłem klemy z akumulatora na 30 min i wykręciłem korek spustu szlamu z reduktora, o dziwo po tych 30 minutach auto odpaliło na benzynie, przełączyłem na gaz, przejechałem kawałek, zgasiłem i już nie chciała odpalić na benzynie.... POMOCY
Jak jeżdżę autkiem tylko na benzynie, odpala normalnie, zimny, ciepły, odpala bez problemów,czy auto stoi dłużej czy jest odpalane zaraz po dłuższym odcinku to nie ma problemu z odpaleniem, no poza falującymi obrotami
( więcej w moim temacie z problemem na benz https://audi80.pl/aad-115-km-diagnoz ... t94233.htm)
Zapalam auto na benzynie, przejadę kawałek i przełączam na gaz, jedzie normalnie, ale jak ją zgaszę na gazie i próbuję odpalić na benzynie to tylko załapie i od razu zgaśnie, nie reaguje na pedał gazu, próbowałem nawet tak że jadę rozpędzony na gazie, przerzucam na benzynę i auto od razu gaśnie jakby nie było paliwa...muszę ją odpalać na gazie.
Postoi całą noc, zachodzę rano i odpala od strzała na benzynie i jest normalnie.
Wykręcałem świece w tym momencie co nie chcę zapalić na benzynie to są takie szare-srebrne, czyli co nie dostaję paliwa???
Auto ma zwykłą instalację gazową, na reduktorze tylko jedne pokrętło i cewka(nie licząć elektrozaworu na przewodzi od gazu z butli) a na przewodzie który idzie z reduktora do przepustnicy silniczek krokowy i zanim drugie pokrętło, dodatkowo z tyłu reduktora wychodzi drugi przewód który też idzie do przepustnicy.
Centralka od gazu ma trzy pozycie:
1- sama benz
2-sam gaz
3-benz a po przygazowaniu przechodzi na gaz
reduktor firmy Randi Lenzo
Dodatkowo pod maską jest taki jakby sterownik na którym piszę: Stag L+ Kontroler Sondy lambda
To w tym typie instalacji gazowej w jaki sposób jest odcinane paliwo jak przełączę na gaz?
Co może być przyczyną tego że nie chce zapalić na benzynie jak zgaszę ją na gazie?
Zrobiłem jeszcze taki test, jak po zgaszeniu na gazie nie chciała mi odpalić na benzynie to odłączyłem klemy z akumulatora na 30 min i wykręciłem korek spustu szlamu z reduktora, o dziwo po tych 30 minutach auto odpaliło na benzynie, przełączyłem na gaz, przejechałem kawałek, zgasiłem i już nie chciała odpalić na benzynie.... POMOCY
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przy mechanicznym wtrysku odcinanie benzynie w 99% zrealizowane jest przez rozłączanie pompy paliwa. Gdzieś pod maską powinieneś mieć przekaźnik podłączony do skrzynki bezpieczników, który rozłącza pompę przy jeździe na gazie. I od tego proponowałbym zacząć, sprawdź czy pompka paliwa startuje.Sebbeekk pisze: To w tym typie instalacji gazowej w jaki sposób jest odcinane paliwo jak przełączę na gaz?
Kolejna sprawa to to że parownik może puszczać gaz po zgaszeniu lub przełączeniu na benzynę. Więc najlepiej by było po przełączeniu na benzynę podczas jazdy chwilę poczekać aż przegoni gaz z benzyną wciśnięcie gazu może przyspieszyć proces.
Dobrze by było zrobić ogólną diagnostykę mechanicznego wtrysku.
- Sprawdzić szczelność - dokładnie każdego gumowego elementu nie tylko wzrokowo ale także wyginając gumowe elementy w poszukiwaniu pęknięć
- sprawdzić miernikiem czujnik temperatury (odłączyć wtyczkę od czujnika ECU i sprawdzić miernikiem opór i porównać z danymi oporu/temperatura)
- sprawdzić natężenie prądu na różnicowym nastawniku ciśnienia
- sprawdzić ciśnienia paliwa
czujnik temperatury sprawdzałem, zgadza się z charakterystyko, szczelność też sprawdzałem i było ok ale jutro przeglądnę przewody jeszcze raz.
Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem ale jakby pompka była słaba to by na paliwie chodziła by dobrze?
Bo jak jeżdżę na benzynie to odpala normalnie, zimna, ciepła, rano, po całym dniu stania, odpala dobrze, problem jest wtedy jak przełączę na gaz , zgaszę i chcę zapalić to nie pali na benzynie, nic nie ruszam, postoi całą noc i rano odpala normalnie na benzynie.
Robiłem to co opisałem w tym temacie:
https://audi80.pl/aad-115-km-diagnoz ... t94233.htm)
i po podłączeniu miernika miernik pokazuje ciągle 0 :cry:
Znalazłęm taki przekaźnik:
Wygląda jak dostawiony, reszta raczej oryginalne.To on może być od tego przełączania? Da się go sprawdzić czy od razu wymiana?
A może być że z centralki nie wychodzi napięcie?
A ten sterownik też może być tego przyczyną, czy to centralka przełącza pomiędzy benzyną a gazem?
centralka
Taki mam reduktor:
A tu krokowy i zawór na przewodzie do przepustnicy.
Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem ale jakby pompka była słaba to by na paliwie chodziła by dobrze?
Bo jak jeżdżę na benzynie to odpala normalnie, zimna, ciepła, rano, po całym dniu stania, odpala dobrze, problem jest wtedy jak przełączę na gaz , zgaszę i chcę zapalić to nie pali na benzynie, nic nie ruszam, postoi całą noc i rano odpala normalnie na benzynie.
Robiłem to co opisałem w tym temacie:
https://audi80.pl/aad-115-km-diagnoz ... t94233.htm)
i po podłączeniu miernika miernik pokazuje ciągle 0 :cry:
Znalazłęm taki przekaźnik:
Wygląda jak dostawiony, reszta raczej oryginalne.To on może być od tego przełączania? Da się go sprawdzić czy od razu wymiana?
A może być że z centralki nie wychodzi napięcie?
A ten sterownik też może być tego przyczyną, czy to centralka przełącza pomiędzy benzyną a gazem?
centralka
Taki mam reduktor:
A tu krokowy i zawór na przewodzie do przepustnicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak możliwe że to ten przekaźnik odcina pompkę benzyny. Odpal po prostu na benzynie i odłącz od niego kabel z zacisku 30 to silnik powinien zgasnąć jak pompka przestanie pracować. Jeśli to odcina benzynę to możesz połączyć kable z pinów 30 i 87a (albo 87, tylko pamiętaj aby później podłączyć w te same miejsca) aby obejść to odcięcie i sprawdzić czy odpali na benzynie.
Od przełączenia na gaz jest stag 2W. Stag L plus to sterownik tego silniczka na wężu od gazu co czyni tą instalacje II generacją i nie ma on nic wspólnego z przełączaniem gaz-benzyna.
Od przełączenia na gaz jest stag 2W. Stag L plus to sterownik tego silniczka na wężu od gazu co czyni tą instalacje II generacją i nie ma on nic wspólnego z przełączaniem gaz-benzyna.
Dobrze podłączyłeś się do tych kabli od nastawnika? Trzeba przeciąć jeden z nich i do powstałych końców podłączyć końcówki miernika. Miernik też to najtańsze g... co też może być przyczyną że nic nie pokazuje.Sebbeekk pisze:Robiłem to co opisałem w tym temacie:
https://audi80.pl/aad-...ku-vt94233.htm)
i po podłączeniu miernika miernik pokazuje ciągle 0 :cry:
jutro sprawdzę czy auto zgaśnie po wypięciu tego przekaźnika, jak tak to zrobię tak jak piszesz, połączę te kable w tym momencie w którym auto nie będzie chciało odpalić na benzynie
no możliwe że miernik nie mierzy tego natężenia, jest najtańszy i nie mam za bardzo dostępu do jakiegoś lepszego... mam gdzieś te przewody do miernika bez końcówek, z samymi wtyczkami od strony miernika, a z drugiej tylko przewody, to przetnę jeden przewód w tym nastawniku w aucie i podłącze miernik na skrętkę, wtedy na pewno będzie łączyć.
Tylko mam jeszcze pytanie, do tego nastawnika dochodzą 2 przewody na których jest "+" i "-" tak?
To miernik mam wpiąć w przewód na którym jest +?
pytam bo u mnie tej kostki nie ma, ktoś ją rozebrał i zostawił sam środek, mogę podpiąć tak i tak, ale jak na zapalonym silniku wypnę tą kostkę i podepnę odwrotnie to silnik od razu gaśnie
no możliwe że miernik nie mierzy tego natężenia, jest najtańszy i nie mam za bardzo dostępu do jakiegoś lepszego... mam gdzieś te przewody do miernika bez końcówek, z samymi wtyczkami od strony miernika, a z drugiej tylko przewody, to przetnę jeden przewód w tym nastawniku w aucie i podłącze miernik na skrętkę, wtedy na pewno będzie łączyć.
Tylko mam jeszcze pytanie, do tego nastawnika dochodzą 2 przewody na których jest "+" i "-" tak?
To miernik mam wpiąć w przewód na którym jest +?
pytam bo u mnie tej kostki nie ma, ktoś ją rozebrał i zostawił sam środek, mogę podpiąć tak i tak, ale jak na zapalonym silniku wypnę tą kostkę i podepnę odwrotnie to silnik od razu gaśnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Miernik bez większej, różnicy w który przewód wepniesz bo możesz zamienić przewody na mierniku bo będzie aby pokazały ujemne i dodatnie ampery w odpowiednim momencie (przy odpaleniu zimnego silnika powinno pokazywać dodatnie).Sebbeekk pisze:Tylko mam jeszcze pytanie, do tego nastawnika dochodzą 2 przewody na których jest "+" i "-" tak?
To miernik mam wpiąć w przewód na którym jest +?
pytam bo u mnie tej kostki nie ma, ktoś ją rozebrał i zostawił sam środek, mogę podpiąć tak i tak, ale jak na zapalonym silniku wypnę tą kostkę i podepnę odwrotnie to silnik od razu gaśnie
Jutro może spojrzę na jakiej wtyczce, kabel jakiego koloru powinien być w którym miejscu bo może masz wsadzone odwrotnie. Na ciepłym silniku powinien nawet odpalić z odłączoną kostką od tego regulatora.
auto odpalone pracuje na benzynie, odłączam ten przekaźnik i gaśnie od razu
Więc dziwna sytuacja, jeździłem na gazie dzisiaj trochę, zgasiłem i odpaliła normalnie, aż nie mogłem uwierzyć, wiec przełączyłem na gaz, pracowała chwilę, zgasiłem i znowu odpaliła na benzynie, przełączyłem na gaz i pojechałem do miasta, zajechałem do sklepu, wracam do auta i kicha... już nie chciała odpalić na benzynie, łapała i gasła od razu, nie reagowała na pedał gazu... więc odłączyłem ten przekaźnik i wpiąłem przewód, i nic się nie zmieniło, łapała i od razu gasła, wstawiłem z powrotem ten przekaźnik, odpaliłem na gazie i pojechałem, już ręce mi opadają...
podłączyłem miernik w ten sposób, czarny i czerwony przewód to przewody od miernika
na zapalonym silniku czy włączonym zapłonie jest 0.00
więc możliwe że miernik za tani i nie mierzy? popytam znajomych może ktoś ma dostęp do jakiegoś lepszego miernika...
miałem okazję zobaczyć jak jest podpięta ta kostka w audi 100 c4 2.3, i zauważyłem że jest na tym plastiku takie nacięcie a we wtyku od regulatora taki pasek w który wchodzi te nacięcie( no o ile ma się kompletną kostkę nie tak jak u mnie), więc podłączyłem nacięciem do góry, i teraz na pewno jest dobrze podłączona.
a może u mnie membrany w reduktorze puszczają gaz i ciągle leci gaz?
a do czego jest ta śruba którą oznaczyłem na tym zdjęciu?
bo można poluzować tą nakrętkę i wkręcać ten gwint
Więc dziwna sytuacja, jeździłem na gazie dzisiaj trochę, zgasiłem i odpaliła normalnie, aż nie mogłem uwierzyć, wiec przełączyłem na gaz, pracowała chwilę, zgasiłem i znowu odpaliła na benzynie, przełączyłem na gaz i pojechałem do miasta, zajechałem do sklepu, wracam do auta i kicha... już nie chciała odpalić na benzynie, łapała i gasła od razu, nie reagowała na pedał gazu... więc odłączyłem ten przekaźnik i wpiąłem przewód, i nic się nie zmieniło, łapała i od razu gasła, wstawiłem z powrotem ten przekaźnik, odpaliłem na gazie i pojechałem, już ręce mi opadają...
podłączyłem miernik w ten sposób, czarny i czerwony przewód to przewody od miernika
na zapalonym silniku czy włączonym zapłonie jest 0.00
więc możliwe że miernik za tani i nie mierzy? popytam znajomych może ktoś ma dostęp do jakiegoś lepszego miernika...
miałem okazję zobaczyć jak jest podpięta ta kostka w audi 100 c4 2.3, i zauważyłem że jest na tym plastiku takie nacięcie a we wtyku od regulatora taki pasek w który wchodzi te nacięcie( no o ile ma się kompletną kostkę nie tak jak u mnie), więc podłączyłem nacięciem do góry, i teraz na pewno jest dobrze podłączona.
a może u mnie membrany w reduktorze puszczają gaz i ciągle leci gaz?
a do czego jest ta śruba którą oznaczyłem na tym zdjęciu?
bo można poluzować tą nakrętkę i wkręcać ten gwint
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ok dobrze podłączałeś. Jak masz podłączone końcówki do miernika? Musisz mieć pod COM i nie pod ten opisany jak 10A. Albo jeszcze podłącz pod COM i ten 10A i ustaw miernik na pomiar 10A. Zobacz czy końcówki dobrze łączą w mierniku bo te tanie mierniki tak mają że słabo potrafią kontaktować.Sebbeekk pisze:podłączyłem miernik w ten sposób, czarny i czerwony przewód to przewody od miernika
Zajrzyj do przepływomierza czy "talerz" nie jest poniżej "lejka" bo to często powoduje problemy z odpalaniem.
Co do ciśnienia paliwa to możesz zlokalizować przewód powrotny paliwa. W C4ce jest łatwiej bo na doprowadzającym masz filtr paliwa a powrotny powinien być bez niczego. I zobacz czy w momencie gdy występują problemy czy z powrotnego węża będzie leciało paliwo (będzie leciało z przewodu od strony rozdzielacza).
Z tego co widać na tej nalepce wynika, że ma być poniżej tego lejka 1,9mm plus tolerancja 1,1mm czyli prawie 3mm. Ja ustawiłem na 1.9mm i jak ciężko palił tak dalej pali. Ale u mnie problemem jest chyba pompa paliwa.aldi pisze:Zajrzyj do przepływomierza czy "talerz" nie jest poniżej "lejka" bo to często powoduje problemy z odpalaniem.
położenie talerzyka sprawdzałem i mam jakieś 2.5mm,
miernik mam wpięty w com i ten VmA, a te 10A pusty, jak przełączam miernik na sprawdzanie przejścia i złącze ze sobą końcówki od miernika to miernik piszczy, czyli raczej sprawny, jutro popróbuję z tym miernikiem jeszcze raz
to jak nie będzie chciała zapalić na benzynie to odkręcić ten przewód powrotny, poprosić kogoś żeby mi pokręcił i sprawdzić czy z rozdzielacza będzie leciało paliwo tak?
dzisiaj zauważyłem że jak kręcę ją na paliwie to słychać pompkę, ale jak jadę i przełączę z gazu na benzynę i na benzynie nie chce chodzić to chyba nie słychać pompki, albo ze środka auta podczas jazdy nie będzie słychać pompki...?
miernik mam wpięty w com i ten VmA, a te 10A pusty, jak przełączam miernik na sprawdzanie przejścia i złącze ze sobą końcówki od miernika to miernik piszczy, czyli raczej sprawny, jutro popróbuję z tym miernikiem jeszcze raz
to jak nie będzie chciała zapalić na benzynie to odkręcić ten przewód powrotny, poprosić kogoś żeby mi pokręcił i sprawdzić czy z rozdzielacza będzie leciało paliwo tak?
dzisiaj zauważyłem że jak kręcę ją na paliwie to słychać pompkę, ale jak jadę i przełączę z gazu na benzynę i na benzynie nie chce chodzić to chyba nie słychać pompki, albo ze środka auta podczas jazdy nie będzie słychać pompki...?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak, tylko ciekawe czy uda ci się znaleźć przewód powrotny. Przykręcony jest on takiego regulatora ciśnienia paliwa z boku rozdzielacza. Tylko odkręć ten przewód który idzie bo baku.Sebbeekk pisze:to jak nie będzie chciała zapalić na benzynie to odkręcić ten przewód powrotny, poprosić kogoś żeby mi pokręcił i sprawdzić czy z rozdzielacza będzie leciało paliwo tak?
Pomiar 10A pewnie nie ma bezpiecznika w takim mierniku, więc możesz przełączyć na niego.
no nie próbowałem, ustawiłem tak jak w tym temacie:
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
czyli czerwony przewód miernika w nastawnik a czarny przewód miernika w przewód z instalacji
w mierniku czerwony wpięty we wtyk VmAU, a czarny w com
to by wychodziło że mam za ubogą ustawioną?
dziwne jest też to że jak wciskałem imbus w ten otwór w rozdzielaczu w którym jest ta śrubka do regulacji, to czasami samo wciśnięcie te śrubki do dołu żeby tam u dołu załapała, bez kręcenia powodowało gaśnięcie auta
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
czyli czerwony przewód miernika w nastawnik a czarny przewód miernika w przewód z instalacji
w mierniku czerwony wpięty we wtyk VmAU, a czarny w com
to by wychodziło że mam za ubogą ustawioną?
dziwne jest też to że jak wciskałem imbus w ten otwór w rozdzielaczu w którym jest ta śrubka do regulacji, to czasami samo wciśnięcie te śrubki do dołu żeby tam u dołu załapała, bez kręcenia powodowało gaśnięcie auta