[b3 NE 1,8S ] stukanie na rozgrzanym silniku
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
[b3 NE 1,8S ] stukanie na rozgrzanym silniku
witam panowie, pomózcie bo juz niewiem. jak silnik jest zimny to chodzi cichutko prawie go nie słychac ale jak sie nagrzeje to cos strasznie rzegocze w okolicy korka wlewu oleju, praktycznie jak sie ucho przyłoży do korka to tam najbardziej słychac, powiedzcie co to moze byc, szklanki wymieniałem juz wczsniej zanim miałem ten efekt i pozatym jak silnik chodzi i jest rozgrzanyto jak otoworze korek wlewu oleju to spadaja mi obroty i lekko wypryskuje mi na pokrywe czy to normalne, help help.
Ostatnio zmieniony 02 paź 2007, 09:26 przez davidpolska, łącznie zmieniany 1 raz.
ja kupiłem komplet popychaczy niemieckiej firmy za 200pln....mialem do wyboru chińskie niemieckie i polskie:P.....wymiane sam mozesz zrobic....musisz najpierw ustawic wszystko na znakach....potem sciegnąć pasek z koła na wałku tak żeby na dole nie przeskoczył czyli musi byc lekko naciagniety....odkrecasz stopniowo wszystkie stopki z wałka (4 sztuki)..ważne żeby te stopki założyć w te miejsca skąd były ściągane....wyciąnąć wałek i szklanki wyjąć i włożyć nowe....wkładasz wałek i analogicznie przykrecasz stopniowo...przy okazji gdy masz wyciągnięty wałek możesz sprawdzić stan symeringu....gdy już wałek założony ustawiasz go na znak i zakładasz pasek...i gotowe...sam też to robiłem....
lub też moze być jak u mnie pan starej daty od gaźnika, powiedział ze to swozeń na cylindrze... "jesli sie nie szaleje to mozna jeździć baaardzo długo na tym"....ja tam to robie jak bedzie cieplej...
Też moze być plastikowa osłona pod pokrywą zaworów... ale to jak ktoś lekko zanadto wkrecił temperatórke...
pozdrawiam
Też moze być plastikowa osłona pod pokrywą zaworów... ale to jak ktoś lekko zanadto wkrecił temperatórke...
pozdrawiam
a na ciepłym też stuka?....przy rozruchu to jest niby normalne że przez około 2 s stuka...tzn ze jest brak oleju w hydro elementach...sprawdź ciśnienie oleju....może być za małe....jeżeli stuka na wolnych obrotach przy ciepłym....to obstawiam zużyte hydro elementy....bo jeżeli zapłon za wczesny to powinny grać zawory przy dodawaniu gazu....