[2.0 AAD] Po zgaszeniu na gazie nie chce odpalić na benzynie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Parametr lambda w okolicach 1. Nie chce mi się szukać jakiej ilości CO czy CO2 to odpowiada ale większość analizatorów powinna to mieć. Tylko jeśli masz sprawną sondę lambda to sterownik silnika skoryguje dawkę więc reguluj z odłączonym nastawnikiem ciśnienia.
Dokładnie tak jest, śruba jest na ramieniu klapy i jej dociskanie powoduje ruch ramienia i zmianę dawki paliwa.Krys1994 pisze:To, że po wciśnięciu gasł to chyba normalne bo wtedy ruszasz tą klapą i zubażasz albo wzbogacasz mieszankę, tam trzeba delikatni.
nie udało mi się jechać na analizator i w tym tygodniu pewnie nie dam rady, więc podłączyłem miernik jeszcze raz, temperatura silnika był coś koło 70 stopni, więc wpiąłem miernik i myślę poczekam aż się nagrzeje do tych 90, pokazywał 17 mA i powoli spadał wraz z wzrostem temp silnika, spadł do około 8 i w tym momencie temperatura silnika przekroczyła 80 stopni, silnik nagle zaczął dziwnie pracować, chwile trzymał równe obroty jakieś 900rpm, po chwili obroty zaczeły falować w przedziale 950-1050rpm bardzo szybko, tak jakby przerywała, pokręciłem trochę śrubką do regulacji dawki ale nie reagowała, a na mierniku skakało strasznie szybko, raz -40 a raz 17, i takie tam różne cyfry, nagrzała się do 90stopni, obroty wskoczyły do 1600rpm i już tak trzymała, odpiąłem miernik, pojeździłem chwilę, zgasiłem, odpaliłem i miała obroty około 900, nie falowały, nie wiem co jest...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-40 by wskazywało, że załącza się hamowanie silnikiem czyli odcina paliwo. Trzeba było zobaczyć czy odłączenie regulatora by zakończyło falowanie. Mógł się silniczek krokowy zaciąć co powodowało wzrost obrotów z zamkniętą przepustnicą co dalej spowodowało że załączył się cut-off.Sebbeekk pisze:a na mierniku skakało strasznie szybko, raz -40 a raz 17
a co to jest ten cut-off i jak on działa?
silniczek krokowy wybierałem i był czysty w środku, ale jak miałem wyjęty to poleżał sobie trochę w ropie, potem zapryskałem wd i wysuszyłem.
jak silnik trzymał te 1600 obrotów, odłączałem kostkę z regulatora to obroty spadły i za chwile wskoczyły z powrotem na te 1600, dopiero jak trochę pojeździłem to ustawiły się na 900,no jak falowały to nie odpinałem regulatora, a tak sobie przypominam że jak jeździłem tylko na benzynie to czasem zdarzało się że przy postoju na skrzyżowaniu, auto na wolnych obrotach zaczynało falować, tak jakby przerywać, tak samo jak dzisiaj podczas tej regulacji, tylko zgaszenie i ponowne odpalenie unormowało obroty
czyżby padał regulator albo coś z rozdzielaczem?
dodam że jak jeżdżę tylko na benzynie to nie jest źle, auto zawsze odpala, chociaż nie chodzi na tej benzynie tak jak powinno, jadę ze wciśniętym pedałem gazu, puszczam gaz i jak wcisnę ponownie to jest takie wyrwanie, szarpnięcie, zamiast spokojnie wkręcać się na obroty to tak jakby wyrywa od razu do przodu, każde odpuszczenie gazu i wciśnięcie wygląda tak samo, najgorzej robi się jak się zagrzeje, na zimnym silniku jest mniej odczuwalne te szarpnięcie,
silniczek krokowy wybierałem i był czysty w środku, ale jak miałem wyjęty to poleżał sobie trochę w ropie, potem zapryskałem wd i wysuszyłem.
jak silnik trzymał te 1600 obrotów, odłączałem kostkę z regulatora to obroty spadły i za chwile wskoczyły z powrotem na te 1600, dopiero jak trochę pojeździłem to ustawiły się na 900,no jak falowały to nie odpinałem regulatora, a tak sobie przypominam że jak jeździłem tylko na benzynie to czasem zdarzało się że przy postoju na skrzyżowaniu, auto na wolnych obrotach zaczynało falować, tak jakby przerywać, tak samo jak dzisiaj podczas tej regulacji, tylko zgaszenie i ponowne odpalenie unormowało obroty
czyżby padał regulator albo coś z rozdzielaczem?
dodam że jak jeżdżę tylko na benzynie to nie jest źle, auto zawsze odpala, chociaż nie chodzi na tej benzynie tak jak powinno, jadę ze wciśniętym pedałem gazu, puszczam gaz i jak wcisnę ponownie to jest takie wyrwanie, szarpnięcie, zamiast spokojnie wkręcać się na obroty to tak jakby wyrywa od razu do przodu, każde odpuszczenie gazu i wciśnięcie wygląda tak samo, najgorzej robi się jak się zagrzeje, na zimnym silniku jest mniej odczuwalne te szarpnięcie,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No to jest odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Załącza się jak obroty są powyżej 1300-1500 i przepustnica jest zamknięta. Jeśli silniczek krokowy albo nieszczelność zwiększy obroty bez otwierania przepustnicy to się załączy obroty spadną, cut-off wyłączy się paliwo znów będzie podawane i znowu obroty skoczą i tak w kółko. Nie każde falowanie może być spowodowane lewym powietrzem i cut-offem. To z cut-offu jest najczęściej szybkie.Sebbeekk pisze:a co to jest ten cut-off i jak on działa?
aha, tylko to takie dziwne falowanie było, tak jakby nie pracowała na wszystkich cylindrach, takie szybkie skakanie tych obrotów,
dzisiaj zrobiłem coś takiego: zapaliłem auto na benzynie, pochodziła trochę, przełączyłem na gaz i zakręciłem zawór gazu w butli, wypaliła cały gaz jaki był w przewodzie i w reduktorze i zgasłą, próbowałem odpalać na benzynie i nic, załapie i od razu gaśnie, nie reagowała na wciskanie pedału gazu...
jutro będę miał więcej czasu to jak nie będzie chciała zapalić na benzynie to wykręcę ten przewód powrotny paliwa z rozdzielacza... bo już nie wiem co dalej robić....
[ Dodano: 2015-03-07, 15:37 ]
zapaliłem rano auto na benzynie, przejechałem krótki odcinek, złapała trochę temperatury, przerzuciłem na gaz, pojeździłem trochę, zgasiłem i nie chciała odpalić na benzynie, więc wykręciłem przewód na powrocie paliwa z rozdzielacza, włożyłem końcówkę przewodu do słoika i po przekręceniu zapłonu paliwo zaczęło płynąc, po chwili przestało a po kręceniu przez około 1-2 sekundy słoik 0.3l był pełny, więc przykręciłem przewód z powrotem i dalej nie chciała zapalić,
coś mnie tknęło i wypiąłem kostkę z regulatora ciśnienia paliwa, auto odpaliło od strzała ale z tą wypiętą kostką auto na benzynie jest mułowate... zrobiłem jeszcze dwie próby i z tą odpiętą wtyczką z regulatora auto odpala ale muł...
czerwona strzałka to będzie powrót paliwa bo jest strzałka na rozdzielaczu, na lewo od tej strzałki ten drugi przewód tez ma na rozdzielaczu strzałka że powrót, to ten rozdzielacz ma 2 powroty??
Te dwa przewody (powroty) wchodzą do jakiejś puszki( zaznaczyłem ją na żółto), do czego służy ta puszka zaznaczona na żółto?? to jakieś przytrzymanie ciśnienia paliwa?
a odkręciłem i włożyłem do słoika przewód zaznaczony na niebiesko
dzisiaj zrobiłem coś takiego: zapaliłem auto na benzynie, pochodziła trochę, przełączyłem na gaz i zakręciłem zawór gazu w butli, wypaliła cały gaz jaki był w przewodzie i w reduktorze i zgasłą, próbowałem odpalać na benzynie i nic, załapie i od razu gaśnie, nie reagowała na wciskanie pedału gazu...
jutro będę miał więcej czasu to jak nie będzie chciała zapalić na benzynie to wykręcę ten przewód powrotny paliwa z rozdzielacza... bo już nie wiem co dalej robić....
[ Dodano: 2015-03-07, 15:37 ]
zapaliłem rano auto na benzynie, przejechałem krótki odcinek, złapała trochę temperatury, przerzuciłem na gaz, pojeździłem trochę, zgasiłem i nie chciała odpalić na benzynie, więc wykręciłem przewód na powrocie paliwa z rozdzielacza, włożyłem końcówkę przewodu do słoika i po przekręceniu zapłonu paliwo zaczęło płynąc, po chwili przestało a po kręceniu przez około 1-2 sekundy słoik 0.3l był pełny, więc przykręciłem przewód z powrotem i dalej nie chciała zapalić,
coś mnie tknęło i wypiąłem kostkę z regulatora ciśnienia paliwa, auto odpaliło od strzała ale z tą wypiętą kostką auto na benzynie jest mułowate... zrobiłem jeszcze dwie próby i z tą odpiętą wtyczką z regulatora auto odpala ale muł...
czerwona strzałka to będzie powrót paliwa bo jest strzałka na rozdzielaczu, na lewo od tej strzałki ten drugi przewód tez ma na rozdzielaczu strzałka że powrót, to ten rozdzielacz ma 2 powroty??
Te dwa przewody (powroty) wchodzą do jakiejś puszki( zaznaczyłem ją na żółto), do czego służy ta puszka zaznaczona na żółto?? to jakieś przytrzymanie ciśnienia paliwa?
a odkręciłem i włożyłem do słoika przewód zaznaczony na niebiesko
Jeden z nich to przelew, a drugi jest od regulacji ciśnienia paliwa. To co zaznaczyłeś na żółto to przeponowy regulator ciśnienia paliwa. Utrzymuje prawidłowe ciśnienie paliwa gdy silnik pracuje, a gdy nie pracuje utrzymuje ciśnienie nieco poniżej wartości ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy.Sebbeekk pisze:[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a5 ... 2088c.html]
czerwona strzałka to będzie powrót paliwa bo jest strzałka na rozdzielaczu, na lewo od tej strzałki ten drugi przewód tez ma na rozdzielaczu strzałka że powrót, to ten rozdzielacz ma 2 powroty??
Te dwa przewody (powroty) wchodzą do jakiejś puszki( zaznaczyłem ją na żółto), do czego służy ta puszka zaznaczona na żółto?? to jakieś przytrzymanie ciśnienia paliwa?
a odkręciłem i włożyłem do słoika przewód zaznaczony na niebiesko
A jak tam wtryskiwacz rozruchowy, czujnik temperatury? Ja mam podobny problem, poradziłem sobie z tym montując przycisk podający masę na wtryskiwacz rozruchowy.
Dawkę paliwa ustawiałem sobie "na prąd nastawnika". Diagnosta na przeglądzie kręcił głową, że mechaniczny wtrysk i gaz, pewnie wtryski leją itp. Gdy przełączyłem mu na benzynę był zdumiony idealną dawką jaka pokazała się na analizatorze :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 22:11 przez dawid91, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Powinieneś odkręcić tutaj: http://i1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 990a77.png
Bo jak odkręciłeś między rozdzielaczem a regulatorem to ciśnienie w układzie całkowicie zginęło.
Co do kostki regulatora to może rozdzielacz masz źle wyregulowany jak źle pracuje z odpiętą kostką. Dobrze by było wyregulować go na analizatorze albo na podstawie odczytów z sondy lambda z odłączoną kostką od rozdzielacza.
Bo jak odkręciłeś między rozdzielaczem a regulatorem to ciśnienie w układzie całkowicie zginęło.
Co do kostki regulatora to może rozdzielacz masz źle wyregulowany jak źle pracuje z odpiętą kostką. Dobrze by było wyregulować go na analizatorze albo na podstawie odczytów z sondy lambda z odłączoną kostką od rozdzielacza.
czujnik temperatury jest ok, wtryskiwacz rozruchowy też ok, jak jeżdżę tylko na benzynie to jest ok, zawsze odpala bez problemudawid91 pisze:
A jak tam wtryskiwacz rozruchowy, czujnik temperatury? Ja mam podobny problem, poradziłem sobie z tym montując przycisk podający masę na wtryskiwacz rozruchowy.
:mrgreen:
do "aldi"
nie wyświetla mi nic pod tym linkiem co podałeś, no w tym tygodniu pojadę na analizator spalin, to regulować z odpiętą kostką od regulatora ciśnienia paliwa, tak?
od soboty jeżdżę z wypiętą kostką z regulatora ciśnienia paliwa, i auto zawsze odpala na benzynie bez problemów, jedynie rano jak odpalę na benzynie, to za nim złapie trochę temperatury to nie reaguje na pedał gazu, od razu je dusi a jak się zagrzeje to jest ok
a jak podepnę tą kostkę do regulatora ciśnienia paliwa to na benzynie jest dobrze, ale przełączę na gaz, przejadę jakiś odcinek, zgaszę i już nie chce zapalić na benzynie ale jak wypnę kostkę z tego rozdzielacza to normalnie odpala
tak samo podczas jazdy, jak mam wpiętą kostkę do regulatora, jadę na gazie, przełączę na benzynę to auto od razu gaśnie, tak jakby nie było benzyny, a jak mam wypiętą kostkę z regulatora, jadę na gazie, przełączę na benzynę to normalnie jedzie,
Nastawnik ciśnienia paliwa to tylko cewka z klapką która jest przyciągana lub odciągana tworząc odpowiednią różnicę ciśnień między komorą dolną a górną rozdzielacza, dzięki temu mieszanka jest wzbogacana lub zubożana. Może się zwiesza i mieszanka jest ciągle uboga stąd te trudności z odpaleniem? Ale dlaczego tylko po jeździe na LPG? Mi się wydaje, że chodzi tu o za małe ciśnienie paliwa po przełączeniu na benzynę. Bo jak w końcu jest z tą pompą paliwa? Jest odcinana przez przekaźnik gdy jeździsz na LPG? Odpięcie nastawnika wzbogaca mieszankę i tego problemu wtedy nie ma. Oczywiście ustawienie rozdzielacza na analizatorze może problem rozwiązać.
A od kiedy ten problem występuje?
A od kiedy ten problem występuje?
tak pompa paliwa jest odcinana przekaźnikiem jak przełączę na gaz, problem jest odkąd kupiłem auto, z tym że dopiero po paru dniach zauważyłem że ta kostka od regulatora ciśnienia jest wypięta, wpiąłem ją i pojawił się problem
wiem że poprzedni właściciel zmieniał rozdzielacz paliwa, no załóżmy że regulator się zawiesza, to dlaczego jak jeżdżę tylko na benzynie to jest dobrze, zawsze odpala?
wypinałem przekaźnik, wstawiałem przewód i auto dalej nie odpalało, dopiero odpięcie nastawnika pomogło w odpaleniu, ale problem jest tylko wtedy jak przełączę na gaz, jeździłem tydzień czasu tylko na benzynie i zawsze odpalała,
no w tym tygodniu na postaram się pojechać na analizator spalin, ustawiać z odpiętą kostką regulatora?
wiem że poprzedni właściciel zmieniał rozdzielacz paliwa, no załóżmy że regulator się zawiesza, to dlaczego jak jeżdżę tylko na benzynie to jest dobrze, zawsze odpala?
wypinałem przekaźnik, wstawiałem przewód i auto dalej nie odpalało, dopiero odpięcie nastawnika pomogło w odpaleniu, ale problem jest tylko wtedy jak przełączę na gaz, jeździłem tydzień czasu tylko na benzynie i zawsze odpalała,
no w tym tygodniu na postaram się pojechać na analizator spalin, ustawiać z odpiętą kostką regulatora?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kiedyś ktoś pisał że jak ten nastawnik się za mocno przykręci to mogą być cyrki. Może jak się nagrzeje to pojawiają się naprężania, które psują jego pracę.
Można zrobić tą benzynę prowizorycznie montując na kablu idącym do tego regulatora wyłącznik termiczny: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-0113 i przykleić go do bloku silnika aby rozłączał ten regulator po nagrzaniu silnika.
Poniżej powinno wyświetlić się zdjęcie:
Można zrobić tą benzynę prowizorycznie montując na kablu idącym do tego regulatora wyłącznik termiczny: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-0113 i przykleić go do bloku silnika aby rozłączał ten regulator po nagrzaniu silnika.
Poniżej powinno wyświetlić się zdjęcie:
- Sebastian250891
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2015, 19:37
- Lokalizacja: Zambrów