Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 2.0 90 KM ABT] Puszcza obłoczki siwego dymu i śmierdzi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marcinfunabt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 25 kwie 2013, 21:44

[B4, 2.0 90 KM ABT] Puszcza obłoczki siwego dymu i śmierdzi

Post autor: marcinfunabt » 17 mar 2015, 01:55

Witam

Posiadam Audi 80 B4 2.0 90 KM w benzynie z oryginalnym przebiegiem 200 000 km. ale chyba wiek zrobił swoje. Mianowice zaczął mnie martwić fakt, że stojąc w korku przy bardzo rozgrzanym silniku na biegu jałowym zaczął puszczać sporadycznie pojedyńcze obłoczki siwego dymku i stojąc za samochodem czuć mocno spaliny. Fakt ten nie zdarza się przy zimnym i rozgrzanym silniku podczas dynamicznej jazdy nawet z dużymi prędkościami. Zrobiłem eksperyment rozpędzając go na każdym biegu do czerwonego pola na obrotomierzu i nic nie zakopcił.
Raz zdarzyło się poprzedniego lata, że właśnie jadąc w korku kopcił jak oszalały siwym dymem przez jakieś 10 minut i samoczynnie przestał. Zastanawiam się czy to wina katalizatora czy może zużytych pierścieni. Nad mienie, że pokonuje codziennie bardzo krótkie trasy do pracy 5 km w jedna stronę i zastanawiam się czy w ten sposób nie oczyszcza się katalizator - wywalając niedopalone spaliny. Silnik zużywa około 0.7 l oleju pół sysntetyku na 100 km pomijając fakt, że ma drobny wyciek z michy i uszczelniacza rozrządu. Nie ma znaczenia czy go gonię czy nie zawsze zużywa tyle samo oleju. Rura lekko osmolona. Prędkość max. ma katalogową. Auto poza ta usterką jest w stanie idealnym. Jeżeli to silnik to co należało by wymienić żeby go przywrócić do stanu idealnego i jakie z tym wiążą się koszty.

Pozdrawiam Was koledzy

Marcin

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 17 mar 2015, 02:00

Polecam zmienić uszczelniacze zaworowe, koszt to ok. 2zł za sztukę a powinno to rozwiązać Twój problem.

marcinfunabt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 25 kwie 2013, 21:44

Post autor: marcinfunabt » 17 mar 2015, 22:07

Dziękuje za podppowiedź

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 24 mar 2015, 17:38

Dokładnie to co Audi Sport napisał ,a swoją drogą to przebieg 200kk to raczej żart uszczelniacze zazwyczaj lecą 250kkw górę .
Ja miałem 280kk i brał 0.7 ale na 1000km po wym . to już blisko 200kk od wym. do wym.1.3k około 0.5l
A wiekiem i przebiegiem się nie przejmuj 93r. 460 000km. ABT z czego 210kk moje 10LAT JAZDY <ok>

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 24 mar 2015, 20:16

kolego u mnie w ABK tak bylo i wymiana uszczelniaczy zaworowych pomogla. Juz nie kopci i nie bierze oleju i nie smierdzi spalonym olejem z wydechu.. Uszczelniacze byly wymieniane bez zdejmowania glowicy :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl