Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Uszkodzone koło pasowe?jak sprawdzić jego stan?

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

[B4 1Z] Uszkodzone koło pasowe?jak sprawdzić jego stan?

Post autor: M@rcus » 05 mar 2011, 19:49

Witam, panowie mam pytanie jak sprawdzić czy faktycznie koło pasowe jest do wymiany, mówie o co chodzi, jakiś czas temu przy zmianie rozrządu mechanik wspomniał że koło pasowe na wale jest już zużyte i trzeba je wymienić, niby zaznaczył sobie kreski i koło się przestawiło względem kresek, nie wiem jak to jest w b4, czy tam jest koło na zasadzie sprzęgła? dzisiaj okazało się że pomimo iż rano auto zrobiło 40km wieczorem samochód nie odpala, może być to wina koła pasowego że nie napędza alternatora i się ślizga? dodatkowo słychać piski. Auto to audik b4 1.9 TDI 1Z. Strasznie mało info jest na temat tych kół, dlatego potrzebuje Waszej porady.
Pozdrawiam
Markus
Ostatnio zmieniony 07 mar 2011, 08:48 przez M@rcus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 05 mar 2011, 20:04

Koło nie ma nic wspólnego z autem przy odpalaniu sprawdzić można robiąc kreski cechy czy się przesuwają względem siebie,jak koło zużyte to piszczy szczególnie rano jak jest wilgotno albo ma bicie na boki.Jedynie jak się ślizga może być słabsze ładowanie alternatora. Nowe z Corteco 386zl z przesyłką sam ostatnio zmieniałem stare jak sprawdziłem w imadle to obracał się środek koła względem koła na którym jest pasek wielorowkowy.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2011, 20:10 przez joandaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 05 mar 2011, 20:09

Czyli rozumiem że koło jest sztywne, nie ze sprzęgiełkiem?
Jak się przesuwa to wymiana?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 05 mar 2011, 20:13

Tak są jakby dwa koła połączone gumą w środku. ;-) Jedno większe drugie mniejsze w środku guma je łączy.Sprzęgiełka nie ma guma pełni role tłumika drgań

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 05 mar 2011, 20:16

Podziękował <ok>

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 05 mar 2011, 20:17

Nie ma za co po to mamy forum.Pozdro ;-)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 18 mar 2015, 18:15

odkopie temat, mam problem z piszczeniem na zimnym silniku które znika po nagrzaniu silnika, poczytałem trochę i wyszło na to że trzeba wymienić koło pasowe na wale korbowym, właśnie coś ściągnąłem z auta i nie wiem czy to jest to czy nie, ale porobiłem zdjęcia:

http://zapodaj.net/c22c991ff7a16.jpg.html

http://zapodaj.net/c8a949cf0a745.jpg.html

http://zapodaj.net/aeae57a52220b.jpg.html

sory że nie miniaturki ale wrzucam na szybko, czy to jest to nieszczęsne koło czy wyciągnąłem z auta coś innego? jest ono zużyte na oko, w sumie jeżeli to jest to koło to napewno jest do wymiany bo piszczy, a wszyscy piszą że to trzeba wymienić i piszczenie na zimnym ustaje, dzięki za pomoc, pozdro

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 18 mar 2015, 18:34

Tak to jest to koło ktore popiskuje na zimnym ;(

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 18 mar 2015, 18:47

ja ttez myslalem że koło a winnny okazal sie napinacz ,tzn tulejki sie wyrobily ramie sie wytarlo i łapa w ktorej znajduje sie ramie napinacza tez sie wyrobiło ,pojawiało sie dziwne piszczenie klumkotanie na zimnym
jak nie jestes pewien sprawdz jeszcze napinacz

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 mar 2015, 18:56

Kolczat, zrób sobie korektorem znaki na kole i za jakis czas zajrzyj sobie ponownie czy rozjechały sie one, będziesz miał wtedy pewnosć czy je wymienić, bo za Corteco ze 300 zł trzeba zapłacić.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 18 mar 2015, 21:17

elbula, motyw s napinaczem przerabialem dwa lata temu troszke pomoglo ale nie calkowicie, znaczyc tez nie bede bo nie chce mi sie drugi raz tego rozbierac, jak mowicie ze to jest to to jutro zamawiam i wymienirm, jaka firma najlepiej, te corteco?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 mar 2015, 07:08

Nie koniecznie musisz rozbierać, wystarczy korektorem tylko zaznaczyć, dostęp masz w miare by sięgnąć ręką, położysz sie pod auto i znacz :-D

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 mar 2015, 07:14

tylko że już rozebrałem i koło leży w bagażniku żeby przy kupnie porównać czy to jest to samo, nie rozumiem tylko co w tym kole się zużywa

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 mar 2015, 19:30

Panowie a w którym miejscu dajecie znaki na kole? Czy można zrobić znaki od góry na dużym kole i na zewnętrznym małym kole tak jak na zdjęciu? To chyba powinno wystarczyć? Jeśli się rozjadą te znaki tzn że kolo jest do wymiany.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 mar 2015, 19:36

Ja pod autem leżałem i zrobiłem znaki od strony silnika, dojście jest w miare dobre.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl