[B4 1.9 1Z] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z] Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Mam problem z stukami dobiegającymi z silnika podczas ruszania i hamowania.
Na początku myślałem ze to przez wywalone amorki i łożyska amorków.
Po wymianie zawieszenia (przód amortyzatory, poduszka, osłony, odboje i tył amorki) delikatnie stukanie w momencie ruszania i delikatny stuk w momencie hamowania (tuz przed zatrzymaniem samochodu) dalej nie zniknął.
Po wymianie byłem na stacji kontroli na trzepaczkach i tych płytkach co wyginają koła ;P
i diagnosta powiedział ze w zawieszeniu nie ma żadnych luzów i stuków i ze jest sztywno wszystko.
Na trzepaczkach również każde z kół uzyskało 75% sprawności.
podczas jazdy na nierównej drodze też nic nie stuka tylko własnie przy ruszaniu i zatrzymywaniu.
Więc teraz pytanie czego to może byc wina?
Na początku myślałem ze to przez wywalone amorki i łożyska amorków.
Po wymianie zawieszenia (przód amortyzatory, poduszka, osłony, odboje i tył amorki) delikatnie stukanie w momencie ruszania i delikatny stuk w momencie hamowania (tuz przed zatrzymaniem samochodu) dalej nie zniknął.
Po wymianie byłem na stacji kontroli na trzepaczkach i tych płytkach co wyginają koła ;P
i diagnosta powiedział ze w zawieszeniu nie ma żadnych luzów i stuków i ze jest sztywno wszystko.
Na trzepaczkach również każde z kół uzyskało 75% sprawności.
podczas jazdy na nierównej drodze też nic nie stuka tylko własnie przy ruszaniu i zatrzymywaniu.
Więc teraz pytanie czego to może byc wina?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Po pierwsze to zły dział. To nie jest problem dotyczący silników.
U mnie kilka lat temu tak stukało i była wywalona tulejka na wahaczu ale u ciebie jest ok.
Jeśli wszystko jest sztywne to pozostają poduszki silnika,skrzyni i przeguby.
A nakrętki na amortyzatorze dobrze dokręcone?
Trzepaczki to mogą sobie wsadzić. U żony w puncie amortyzatora z tyłu praktycznie nie ma, jest wylany i goni jak głupi a na trzepaczkach pokazuje 72%.czokoloko1233 pisze:Na trzepaczkach również każde z kół uzyskało 75% sprawności.
U mnie kilka lat temu tak stukało i była wywalona tulejka na wahaczu ale u ciebie jest ok.
Jeśli wszystko jest sztywne to pozostają poduszki silnika,skrzyni i przeguby.
A nakrętki na amortyzatorze dobrze dokręcone?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Chyba nie czy na pewno nie? Pisałeś że byłeś na diagnostyce i diagnosta wykluczył tuleje. Przy hamowaniu i ruszaniu stukają przede wszystkim tuleje wahacza lub poduchy amortyzatora. Zmień diagnostę albo sprawdź dokładnie sam a najlepiej jedź jeszcze raz na diagnostykę,opisz problem i wtedy niech gość sprawdza po kolei każdy element zawieszenia.Niestety nikt z nas nie ma szklanej kuli w której zobaczy co ci stuka a co nie...czokoloko1233 pisze:Tuleje wymienialem 10k km temu na lemfordera wiec to chyba nie one.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 maja 2014, 08:46
U mnie i w aucie kuzyna był taki sam problem, wszystkie tulejki powymieniane, poduszki wyglądały na sprawne a ciągle coś stukało dokładnie tak jak u ciebie. Winne okazały się luzy z przodu między obsadą amortyzatora a amorem, u mnie wystarczyło dociągnąć nakrętkę a u kuzyna musieliśmy wsadzić kawałki blaszki by je usztywnić. Po tym zabiegu cisza jak makiem zasiał
Niestety robota wredna bo dużo odkręcania i zabawy, szczególnie jeśli trzeba tam coś wcisnąć do usztywnienia jak było w przypadku auta kuzyna.
PS: U mnie na 2 stacjach diagnostycznych nie umieli dojść co stuka i nawet nie było tego stukania na szarpakach a jak było to widać wyżej
Niestety robota wredna bo dużo odkręcania i zabawy, szczególnie jeśli trzeba tam coś wcisnąć do usztywnienia jak było w przypadku auta kuzyna.
PS: U mnie na 2 stacjach diagnostycznych nie umieli dojść co stuka i nawet nie było tego stukania na szarpakach a jak było to widać wyżej
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Na stacjach z reguły nic nie wychodzi...
Inaczej, podnieś auto na lewarku z jednej strony tak żeby koło przednie poszło w górę i sprawdź czy będzie luz góra-dół ruszając koło.
Zwróć uwagę na to co napisał MasterBarti, bo ostatnio też to przerobiłem ten talerzyk nie chciał luźno wchodzić oparł się na pewnym zwoju gwintu i przez to poluzowała się nakrętka i był stuk, czego na diagnostyce Ci raczej nie wychwycą.
Inaczej, podnieś auto na lewarku z jednej strony tak żeby koło przednie poszło w górę i sprawdź czy będzie luz góra-dół ruszając koło.
Zwróć uwagę na to co napisał MasterBarti, bo ostatnio też to przerobiłem ten talerzyk nie chciał luźno wchodzić oparł się na pewnym zwoju gwintu i przez to poluzowała się nakrętka i był stuk, czego na diagnostyce Ci raczej nie wychwycą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: