Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Nastawnik problem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

[B4 1.9 1Z] Nastawnik problem

Post autor: kamsta » 22 mar 2015, 00:04

Witam Panowie
Mam problem że swoim autem. Jest to audi 80 1.9 tdi na pierburgu. Mam założony sterownik 16 bit od kolegi kostrza i wtryski 210.
Problem jest z nastawnikiem. Jest błąd 1268. Dokonałem pomiarów i obserwacji i skończyły mi się pomysły co jest nie tak. Wygląda to tak.
Napięcie na wtyczce nastawnika pomiędzy pinem 7 do masy wynosi 12.06 v pomiędz pinem 4 a masą 11.98 v między 1 a masą 2.5 v a między pinem 2 a masą 2.5 v. Oporność między 4 a 7 pinem od 1.1 om do 1.8 om. Między pinem 1 a 3 wynosi 6.5 om a między pinem 2 a 3 wynosi 6.5 om. Podczas załączenia zapłonu ramię czujnika rsw przesuwa się do końca po czym szybko wraca do połowy swojego ruchu i zaczyna dziwnie piszczeć cewka nastawnika. Po ok 3 sekundach powraca do pozycji startowej. Auto pali normalnie ma moc tylko szarpie przy delikatnym dodaniu gazu. Jak się go doda więcej już nie szarpie. Nastawnik jest czysty. Sam czyściłem. Z tego co się dowiedziałem do oporność pomiędzy 4 a 7 pinem to oporność cewki nastawnika. Ma ona wznosić od 0.8 om do 1.2 om. U mnie jest nieco wyżej. Czy to może być wina cewki? To znaczy jej uszkodzenie? Czy przyczyna może leżeć gdzie indziej. I jeśli jest to cewka to czy wymiana tyko tej części usunie problem?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 mar 2015, 08:50

kamsta pisze:Czy to może być wina cewki? To znaczy jej uszkodzenie? Czy przyczyna może leżeć gdzie indziej. I jeśli jest to cewka to czy wymiana tyko tej części usunie problem?
Minimalne Różnice oporność zawsze będą ,i na tej podstawie niczego się nie dowiesz,tak samo pomiar napięć nic ci nie powie ...także o ile złożyłeś nastawnik prawidłowo ,ustawiłeś prawidłowe napiecie RSW ,wycentrowałeś rdzeń itd.a mimo to nadal coś jest nie tak i łapie bład ,to pozostaje ci wymienić nastawnik na inny 8-) ...No chyba że masz dużo czasu i wolisz się bawić w wymianę cewek i innych elementów itd ;-) Ja w takim przypadku odpuszczam i po prostu wymieniam nastawnik na inny 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl