Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Uszkodzone koło pasowe?jak sprawdzić jego stan?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 mar 2015, 19:47

Właśnie czytałem co napisałeś , że od spodu zrobiłeś znaki, i trochę się zdziwiłem dlaczego nie od góry. Chyba że je zrobiłeś przy okazji jak byleś pod samochodem. Rozumiem że takie zaznaczenie jest w porządku? Małe koło od paska klinowego jest przykręcone razem z wewnętrznym koła pasowego więc jeśli duże jest uszkodzone to przy takim zaznaczeniu znaki powinny się rozjechać?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 mar 2015, 20:29

Wjechałem na kanał sobie i wyszło , że z tyłu lepsze dojście mam to zaznaczyłem, pojezdziłem i później sprawdzałem to już znaki rozeszły się, najgorzej było w zime.Czym chłodniejsze dni były to dłużej piszczało.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 mar 2015, 20:36

A znaki zrobiłeś w tym miejscu co na zdjęciu czyli ma małym i dużym kole?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 mar 2015, 20:42

Tak po całym kole:
Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 mar 2015, 20:53

Rozumiem czyli trochę inaczej zaznaczyłeś. A czy takie zaznaczenie jak na zdjęciu może być? Z tego co kojarzę to małe koło paska klinowego jest przykręcone do wewnętrznej części koła pasowego. Potem jest guma i zewnętrzna części koła pasowego. Czyli przy takim zaznaczeniu jeśli koło pasowe będzie uszkodzone to znaki powinny się rozejść.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 mar 2015, 20:59

Możesz zrobić jak ja robiłem, bo jeśli to wina koła pasowego to linia rozjedzie się .

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 mar 2015, 21:07

Kurczę trochę nie chce mi się ściągać osłon pod silnikiem. Może ktoś zaznaczał tak jak na zdjęciu i się wypowie czy przy takim zaznaczeniu można sprawdzić koło.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 20 mar 2015, 19:11

Można. Sam tak robiłem i linia zaraz się rozjechała.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 mar 2015, 19:50

Ok dzięki za odpowiedź. Zrobiłem dziś te kraski i jak na razie po 10 km są na równo ale czy tak zostanie to się okaże.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 23 mar 2015, 07:52

ja tylko dodam, że wymieniłem koło o którym pisałem na poprzedniej stronie i piszczenie ustało, więc przyczyna znaleziona dzięki wam i oczywiście wyeliminowana, serdeczne dziękuję

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Łapa-mocowanie alternatora bez klimy AUDI 80 1Z

Post autor: Blakuś » 23 mar 2015, 20:32

Sory wszystkich za napisanie w tym temacie, ale nie chciałem zaśmiecać więc piszę w tym.

Chciałem się upewnić czy łapa-mocowanie alternatora jest takie samo z roku 92 i mojego auta 94 ??? Bo u mnie piszczy pasek alternatora i to nie koło pasowe tylko chyba ta łapa. Mam do kupienia niedaleko mnie w takim stanie całe mocowanie alternatora ale od audi tdika z 92 roku.

Tylko mam dylemat czy podpasuje z tamtego audi do mojego auta. Tylko zauważcie w tamtym (zdj.dodam poniżej tekstu ) jest jakaś dziwka rolka a u mnie jest taka plastikowa duża.

Nie wiem czy się opłaca regenerować moją łapę, moim zdaniem nie, bo już 8 rok już piszczy i musi pewnie być strasznie wyrobione.

Więc nada się do mnie ?? Wystarczy przełożyć na plastikową roklę i git ??


Bardzo proszę o pomoc !!! Pomoże ktoś ??


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/723 ... fa2a5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9b ... 35b42.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6f ... f1eaa.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46d ... 37832.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 mar 2015, 10:33

Mocowania masz tylko do wersji z klimą i bez. Różnic nie ma, czasem może pojawić sie takie dziwne mocowanie jak u mnie było przy wersji z klimą
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tak wygląda normalny napinacz do wersji bez klimy:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zestaw Naprawczy

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 24 mar 2015, 17:05

Dzięki Krzysiek 84 za info. Czyli jednak mogę tamto mocowanie śmiało kupować jakby co i podejdzie bez problemów.

Proszę doradźcie mi, lepiej jest zamówić zestaw naprawczy do mojego czy kupić tą używkę ze zdjęć z poprzedniego mojego postu ??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 mar 2015, 17:41

Musisz sam ocenić stan łapy po rozebraniu napinacza. Może okazać się że łapa jest mocno wyrobiona mimo że z zewnątrz wygląda dobrze. U mnie wystarczyło napawać pręt napinacza i założyć nowe tulejki. Koszt ok 40-50zł.

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 24 mar 2015, 17:47

Dzięki hudy, będę może po świętach kombinował przy tym to oblukam jak się ma sprawa z tą częścią, czy jednak będzie regeneracja czy wymiana na ten co wysłałem zdj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl