Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Łapie temperaturę

ODPOWIEDZ
jareknmzc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:06

[B4 1.9 AAZ] Łapie temperaturę

Post autor: jareknmzc » 23 mar 2015, 19:58

Witam ostatnio moje audi złapało po 100-110 stopni górny przewód gorący dolny zimny wymieniłem termostat po złożeniu nalałem wody aby sprawdzić czy wszystko jest szczelne i nowy termostat też nie chce puścić pompa wody sprawdzana.
Co może być przyczyną woda gotuje się w bloku a dolny przewód zimny po odkręceniu korka są strzały w chłodnicę
Ostatnio zmieniony 24 mar 2015, 16:10 przez jareknmzc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 23 mar 2015, 22:08

Wyjmij termostat i sprawdź czy w ogóle on się otwiera. Kiedyś też kupiłem nowy i był do niczego.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

jareknmzc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:06

Post autor: jareknmzc » 23 mar 2015, 22:30

Stary i nowy się otwiera a jeśli wsadzę do pompy go wszystko skręce to nie chce puścić :/ góra gorąca aż się gotuje

[ Dodano: 2015-03-23, 22:31 ]
bez termostatu wszystko ładnie krąży tylko że temeratura niska więc bez termostatu nie pojeździ już nie wiem samo co to może być :(

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 24 mar 2015, 03:05

spróbuj założyc inny korek na zbiornik wyrownawczy (pożycz od kogos albo jak nie masz od kogo po prostu kup zamiennik - byle nie topran), moze Twój korek jest uszkodzony, przez to uklad zapowietrzony i tak sie zachowuje dziwnie

[ Dodano: 2015-03-24, 03:08 ]
a jakie masz powietrze z nawiewu? ciepłe czy zimne, to zapomniałam spytac, bo przy zapowietrzeniu najczesciej jest zimne

[ Dodano: 2015-03-24, 03:18 ]
póki nie masz drugiego korka spróbuj jeszcze ten korek co masz dokręcic bardzo lekko, ale tak zeby nie spadł tylko tyle, nie będzie wtedy odpowiedniego cisnienia w ukladzie jak przy sprawnym korku, ale teoretycznie powinien się wtedy odpowietrzyc jak jest zapowietrzony przez uszkodzony korek i jak tak by było to juz nie dokręcaj mocno tego korka, tylko załatw szybko drugi... tak mi się wydaje ze mozna tak to jeszcze sprawdzic nie majac drugiego korka, ale nie mam pewności, jak będziesz to robić ustaw ogrzewanie na full gorąco

wiem napewno, ze sprawny korek upuszcza ciśnienie w b4 przy 1,3 bar i jak on jest sprawny układ odpowietrza sie samoczynnie, a przy zapowietrzonym układzie termostat moze własnie nie otwierac i gotuje się na małym obiegu
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów – Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

jareknmzc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:06

Post autor: jareknmzc » 24 mar 2015, 05:54

w środku mam zimne powietrze

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 24 mar 2015, 09:31

to wszystko na to wskazuje, że jest zapowietrzony, spróbuj zrobić jak napisałam a najlepiej zebys miał drugi korek i wtedy zobaczyć

[ Dodano: 2015-03-24, 09:50 ]
jak się zacznie odpowietrzac, to powinien się termostat otworzyc, potem zacznie leciec coraz cieplejsze powietrze z nawiewu, potem właczy się wiatrak na chłodnicy i poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym mocno spadnie, no i wtedy się dolewa płynu do kreski max
dopóki nie kupisz drugiego korka to zostaw ten stary korek ledwo co przykręcony tylko tyle by nie spadł (może potem w czasie jazdy wyrzucac płyn przez niedokręcony korek, ale nawet jakby to zebys wiedział, ze może tak sie dziać , ale przy uszkodzonym korku juz lepiej tak, zeby był cały czas nieszczelny przez niedokręcenie go, niz go dokręcic i zeby cisnienia nie puszczał wcale, nowy korek kup wtedy jak najszybciej, no i wszystko powinno dzialac normalnie)
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów – Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

jareknmzc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:06

Post autor: jareknmzc » 24 mar 2015, 10:47

zrobiłem tak jak piszesz odkręciłem korek popuściłem przewód od nagrzewnicy w kabinie zrobiło się gorąco korek odkręcony temperatura powyżej 100 cały czas wzrasta a dół i chłodnica zimna,
korek zakręcałem przy wysokiej temp widać że puszcza powietrze jak ma za dużo. Już sam nie wiem co to przy dodaniu gazu na otwartym korku przy 100 stopni płyn wywala do góry

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 24 mar 2015, 11:18

to ze przy otwartym korku wywala, to sie nie przejmuj, to tak jest bo to układ ciśnieniowy i wtedy jest nieszczelny jak korek nie dolega
ale z tego co teraz opisujesz, to wygląda ze jednak korek jest sprawny, jak dokręcony puszcza nadmiar ciśnienia
gorzej, ze dalej nie puścił termostat, nawet przy odkreconym korku, bo gdyby on byl zapowietrzony ten ułkład i przez to był by ten problem, to on się powinien tak odpowietrzyc :/ to w tej sytuacji nie tu problem co podejrzewałam raczej, ale jak masz kogos pod ręka z a80 mozesz dla świetego spokoju na chwile pozyczyc korek i jeszcze zobaczyc na innym korku czy coś zmieni sie, zeby wykluczyc na 100%

piszesz, ze dwa termostaty sprawdzałes i sa one sprawne i jestes tego pewien, to naprawde dziwna sprawa ze tak na aucie sie to dzieje
...chyba bez fachowej pomocy się nie obejdzie jak na 100% wykluczymy zapowietrzanie przez problem z korkiem
Ostatnio zmieniony 24 mar 2015, 11:32 przez Gosia, łącznie zmieniany 1 raz.
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów – Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

jareknmzc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:06

Post autor: jareknmzc » 24 mar 2015, 11:32

nowy i stary otwierają sie w wodzie przy 87 stopniach a jeśli włożę go do pompy to nawet przy 100 nie otwiera się :/ kiedyś miałem z tym problem lecz samo ustało teraz silnik przeszedł remont silnika wątpie aby to była uszczelka bo ani nie kopci ani woda nie jest z olejem nie wiem już naprawdę co to może być.

[ Dodano: 2015-03-24, 11:33 ]
wszystko było okej po remoncie nie grzał się trzymał 89 stopni cały czas a któregoś dnia łapał po 100 i wskazówka nie spadała nawet wiatraki się nie włączął bo chłodnica zimna

[ Dodano: 2015-03-24, 11:34 ]
też przerabiałem ostatnio grzanie świec bo nie grzało mi to przerobiłem na ręczne w kabinie guzikiem podrzewam i pali jak dziecko lecz teraz problem z temperaturą

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 24 mar 2015, 11:40

jeszcze sama pompa wody zostaje, ale to juz nie wiem jak samemu sprawdzić - ale napewno upewnić się, ze ona jest sprawna na 100% zanim zaczniesz tę uszczelkę pod głowicą podejrzewac, bo to niestety najgorsza juz opcja, a wiadomo najlepiej zawsze najpierw wykluczyc wszystkie mniej powazne sprawy, które moga byc powodem problemu

no w takiej kolejnosci

1. zapowietrzony układ i korek
2. pompa wody
3. uszczelka pod głowica
4. mikropękniecia głowicy

[ Dodano: 2015-03-24, 11:46 ]
bo co do uszczelki pod głowica, to moze jeszcze walnac tak ze płyn idzie na zewnątrz i wtedy sie z olejem nie miesza ale smierdzi wtedy spalinami z tego zbiorniczka wyrównawczego, tylko wydaje mi się, ze przy walnietej uszczelce by na obiegu duzym sie grzało ze by termostat puszczał i bys miał chłodnice ciepłą i tego weza na dole tez, a wszystkie węze by były twarde jak kamienie
Ostatnio zmieniony 24 mar 2015, 12:19 przez Gosia, łącznie zmieniany 1 raz.
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów – Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

1,6td

Post autor: 1,6td » 24 mar 2015, 12:16

Miałem podobne objawy w Seacie Ibiza 1,4 benzyna.Myślałem że to wina termostatu,wymieniłem ale tylko na chwile pomogło.Z nawiewów leciało zimne powietrze,a po chwili buchało takim gorącym,że nie dało się wytrzymać.Wywalało płyn przez zbiorniczek,nawet go przewierciłem by powietrze uchodziło.Dopiero zimą jak zaczoł włączać się wentylator okazało się,że to wina pompy wody,nie dawała już rady i auto się grzało.

jareknmzc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:06

Post autor: jareknmzc » 24 mar 2015, 13:00

Odpowietrzyłem wszystko dolne kolanko dla pewności złapałem paskiem aby było niżej niż chłodnica i co siedzę patrzę temperatura 90 stopni a chłodnica ciepła dolny przewód też działa :) ! Dzięki

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 24 mar 2015, 13:20

i super :)
mnie to jeszcze ciekawi, czy jest sens czepiac sie dalej tego korka i profilaktycznie wymienic go, mimo ze pisałes, ze słyszysz ze puszczał jednak
bo jesli ten układ teoretycznie powinien odpowietrzac się sam, to czemu był z tym aż taki problem, bo z tego co opisujesz pierwszy raz to się stalo na pierwszym termostacie samo z siebie tak, a tamten termostat był tez sprawny
bo zeby się znowu nie zapowietrzylo, a nowy korek kosztuje koło 10 zeta

[ Dodano: 2015-03-24, 13:35 ]
w AAZ jest jeszcze taki słaby punkt jak jest tył głowicy przed podszybiem, to na tym tyle głowicy jest plastikowy króciec z uszczelką oringiem gumowym i on jak puszcza na łaczeniu z głowica to łapie powietrze, wycieku to nie zobaczysz bo tam od razu paruje, ewentualnie jakies białe naloty i nieznaczne ubytki płynu, to tak sie zaczyna a miejsce takie ze łapie powietrze, zalezy jak tam puści czy od góry czy od dołu... pierdoła taka (bo to kolanko z oringiem kosztuje koło 10 złotych i wymienia sie je szybko nawet pod chmurką) ale mi na przykład krwi tez napsula kiedys, objawy były co prawda inne (podchodzace pod wywaloną uszczelke pod głowica na zewnatrz, tylko smrodu spalin nie było), i termostat puszczał duży obieg, ale juz wiem, ze to słabe miejsce jest też w AAZ i krwi napsuc potrafi też i powodem zapowoetrzania układu tez moze byc ;)
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów – Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

jareknmzc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:06

Audi 80 b4 1.9 Wyrzuca płyn przez zbiorniczek wyrównawczy

Post autor: jareknmzc » 25 mar 2015, 18:05

Witam problem w tym że przy 90-92 stopniach wyrzuca mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego co doleje do zbiorniczka między min a max to wyrzuci po zgaszeniu słychać jak korek syczy kupiłem 2 korek to samo wymieniony termostat czego to przyczyna ?

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 25 mar 2015, 18:33

a układ jest napewno szczelny, nie podciaga powietrza? zobacz jeszcze dokładnie to miejsce co opisałam post wyżej

[ Dodano: 2015-03-25, 18:35 ]
a bardziej jeszcze konkretnie

Obrazek

króciec numer 20 - jest w AAZ i znajduje się tam mniej wiecej gdzie zaznaczone strzałką, dolega do tyłu głowicy na dwie śruby

[ Dodano: 2015-03-25, 20:12 ]
drogi sklep: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zenia.html

tani sklep: http://www.4cars.pl/c/szukaj/048121145B

numer Audi OEM 048121145B
było Audi 80 B3 1,6 TD (swap CY + boost pin)
jest Audi 80 B4 1,9 TD AAZ (seria bez gleby)
jest Ford Focus 1,8 16V (czysta benzynka seria bez gleby) na sprzedaż
jest Toyota Scion tC 2,4 VVT-i (czysta benzynka na glebie)

Proste są dla szybkich samochodów – Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga