80tkowych rozważań ciąg dalszy...
Niedawno stwierdziłem, że trójkąty w rogach tapicerki drzwi przednich z płaskiej gumy jednak nie do końca spełniają zadanie względem oryginału. Toteż dorobiłem mniejszy dla łagodniejszego przejścia uszczelki i wszystko wycieniowałem na szlifierce stołowej. Gumy do siebie jak i do ramy drzwi wklejone na Pattex Butapren, dobry i skuteczny.
Dodatkowo wcisnąłem od strony zawiasów dwa krótkie odcinki sznura butylowego pomiędzy tapicerkę a blachę konstrukcyjną drzwi (przy lusterku i na zakręcie ku dołowi drzwi) - tam gdzie wyraźnie odstaje, tym samym nieco poprawiając fabrykę. Drobne nieszczelności pozostawiono w celu odprowadzania wody.
Dosunąłem również uszczelnienie ślizgowe na zewnątrz szyb drzwi w stronę przodu.
Przy górnych zawiasach zaślepiłem również prewencyjnie po otworze technologicznym.
Efekt odczuwalny od razu.

I to w tej kwestii już na tyle.
Kolejne ważne elementy, o których trzeba również pamiętać:
- piankowe uszczelnienie w tylnych częściach przednich drzwi
- gumy w krańcach tylnych drzwi, po jednej stronie mam już dorobione nowe, tutaj normalna płaska guma
-no i oczywiście staranna regulacja drzwi
Ów całokształt ma bardzo duży wpływ na wyciszenie auta.