Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] Jak jeździć ADĄ żeby było ekonomicznie?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
MatiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:36
Lokalizacja: WZU

[B4 1.6 ADA] Jak jeździć ADĄ żeby było ekonomicznie?

Post autor: MatiQ » 31 mar 2015, 14:19

Witajcie. Moja ADA spalała jakiś tydzień temu ok. 11 litrów LPG na 100km. Dziś sytuacja ma się zupełnie inaczej. Zatankowałem 20 litrów gazu i zrobiłem tylko 125 kilometrów. Wychodzi na to, że ADA spala już dużo więcej, gdzieś 17 litrów. Gdzie szukać przyczyny? Może jeżdżę mało ekonomicznie? Dzięki za sugestie i odpowiedzi, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 31 mar 2015, 14:57

Ty wiesz jak jeździsz. Jeśli często gęsto pedał jest wciskany w podłogę to nie dziwota, że 17 łyka. Jeśli jest inaczej to do sprawdzenia wszystko co typowe dla silnika ABK - tak, ABK bo to bliźniaczy silnik. Tak więc szukaj tu na forum pod ABK: czujnik niebieski, sonda lambda, przekaźnik, przepływomierz, TPS, przekaźnik 30 i co tam ci jeszcze do głowy przyjdzie. Jak masz VAGa to zobacz czy jakieś błędy są.
A swoją drogą to mało kto ma tu taki silnik. Więc zostaje ci szukanie wszystkiego o ABK; tematów jest całkiem sporo.

MatiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:36
Lokalizacja: WZU

Post autor: MatiQ » 31 mar 2015, 15:15

Dzięki wielkie. Co do wciskania pedału w podłogę.. jeżdżę maksymalnie 90-100km/h, biegi zmieniam przy 2000 RPM.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 31 mar 2015, 15:28

O to ty za delikatnie jeździsz ci powiem... Tu może być właśnie klucz do za dużego spalania. Takie obroty to są dobre w dieslu. W benzynce to spokojnie mozesz ciągnąć do 3500-4000 obr a jak trzeba to nawet do 5000. Chodzi o to by jak najszybciej uzyskać żądaną prędkość, a żeby silnik wyciągnął się z 2000 obr to potrzebuje więcej czasu a co za tym idzie i paliwa.

MatiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:36
Lokalizacja: WZU

Post autor: MatiQ » 31 mar 2015, 15:37

A to ciekawe, a mój szanowny tatuś mówi że do 2000 najlepiej.. Zobaczymy, niebieski czujnik i sonde mam na zamiane. Macie jeszcze jakieś wskazówki? Dzięki i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 31 mar 2015, 15:48

Chyba w dieslu. Benzynowca taką emerycką jazdą się zamula. I potem nie chce wogóle jeździć... Myślę, że ten obrazek wszystko wyjaśni http://motokiller.pl/99287 :-D

MatiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:36
Lokalizacja: WZU

Post autor: MatiQ » 31 mar 2015, 16:15

Do emeryta mi jeszcze brakuje, tacie w sumie też. Sam ma 80-tke B3 1.6, strasznie zamulone, wiadomo już czemu :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl