[B4 2.0 ABK] Problem z pracą silnika Pb/Lpg
[B4 2.0 ABK] Problem z pracą silnika Pb/Lpg
Witam. Mam pewien problem z moją audi a mianowicie na gazie chodzi prawie normalnie tzn jak jest zimny silnik a jak się zagrzeje to spadają mu obroty i lekko przyszarpuje. Natomiast na benzynie jest o wiele gorzej silnik chodzi jakby na dwóch cylindrach szarpie i nie ma czym przyspieszyć bo sie dławi natomiast ostatnio zauważyłem że po odpięciu przepływomierza chodzi normalnie tylko spalanie pewnie znacznie się zwiększa po odpięciu. Czy ktoś miał podobny problem i mógłby doradzić czego jest to wina czy przepływomierza czy może czegoś innego? Czytałem dużo postów na ten temat lecz każdy ma trochę inne objawy i nie wiem co jest grane z tym silnikiem czy może sonda, wtryski,czujnik.
Problem w tym że w warsztatach niestety ale mają najczęściej przestarzałe programy i nie potrafią dokładnie zdiagnozować i mówią może to a może to...... tyle to i ja wiem. Można wymienić pół silnika ale czy pomoże tego nie wiadomo. Myślę że jeżeli ktoś miał podobny problem to jego rada będzie lepsza niż diagnoza w warsztatach wystawiona przez ludzi którzy chcą wyciągnać kase nie ważne co wymienić byle by wymienić
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
:lol: :lol: :lol: a przecież ABK do młodych nie należyaudik96 pisze:Problem w tym że w warsztatach niestety ale mają najczęściej przestarzałe programy
Tak naprawdę to my też będziemy zgadywać bo objawy szarpania może pwodować kilka rzeczy od przepływki po sondę. Dlatego chiałem byś podjechał na kompa.
A jaki masz gaz :?:
Lambda control system. Tylko nie wiem czy w tym momencie lpg wpływa na działanie silnika na benzynie . Jest może w tym silniku jakiś silniczek krokowy oprócz tego sterownika od gazu? Właśnie miałem pewien podobny przypadek z innym nowszym autem i byłem na komputerze i mechanik mówił że na 100% sonda wymieniłem i nic nie pomogło musiałem sprawdzać wszystko po kolei sam i w końcu znalazłem że to wina czujnika a mechanik za wystawienie diagnozy wziął troche kasy więc moim zdaniem lepiej samemu kombinowć. Wiem że audi do młodych nie należy ale chodzi o to że te programy pokazują ogólne jakieś problemy np. z zapłonem a taka prawda że przyczyn tego może być mnóstwo od cewki po jakieś czujniki.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
silniczka krokowego nie ma jest zawór biegu jałowegoaudik96 pisze:Jest może w tym silniku jakiś silniczek krokowy oprócz tego sterownika od gazu?
a co to takiegoaudik96 pisze:Lambda control system.
dlatego pytam jaki masz gaz którą generację bo są częst uszkodzenia przepływki ze względu właśnie na gazaudik96 pisze:Tylko nie wiem czy w tym momencie lpg wpływa na działanie silnika na benzynie .
Hmm mechanik musi widzęc na co patrzy bo sam program wszystkiego nie załatwi i tu jest najwiękrzy problem no ale dobrze zostawmy to na boku.
A tu masz małe kompedium wiedzy na temat ABK https://audi80.pl/b4-20-abk-male-kom ... t88845.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Dzięki za link do stronki na pewno się przyda. Mam nadzieje że jak bede miał chwile czasu to znajde przyczynę tego problemu
[ Dodano: 2015-04-09, 20:52 ]
Mam taką instalację http://allegro.pl/autronic-al-700-al700 ... 16696.html na reduktorze lovato
[ Dodano: 2015-04-15, 21:30 ]
W końcu miałem chwile pogrzebać przy swojej audi i okazało się że w przepływomierzu klapka się zacieła bo prawdopodobnie komuś kiedyś gaz wystrzelił po przeczytaniu kilku wskazówek rozebrałem go i spróbowałem naprawić i efekty jak na razie zadowalające jeszcze będe musiał pojeździć trochę na pb bo czasami coś przerwie na niskich obrotach ale wydaje mi się że to dlatego że długo nie chodził na pb bo nie dało się jeździć. Dzięki za rady
[ Dodano: 2015-04-09, 20:52 ]
Mam taką instalację http://allegro.pl/autronic-al-700-al700 ... 16696.html na reduktorze lovato
[ Dodano: 2015-04-15, 21:30 ]
W końcu miałem chwile pogrzebać przy swojej audi i okazało się że w przepływomierzu klapka się zacieła bo prawdopodobnie komuś kiedyś gaz wystrzelił po przeczytaniu kilku wskazówek rozebrałem go i spróbowałem naprawić i efekty jak na razie zadowalające jeszcze będe musiał pojeździć trochę na pb bo czasami coś przerwie na niskich obrotach ale wydaje mi się że to dlatego że długo nie chodził na pb bo nie dało się jeździć. Dzięki za rady