Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Jakie sprężyny przy kole 215/45/R17?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

[B3] Jakie sprężyny przy kole 215/45/R17?

Post autor: kamilziomek23 » 02 kwie 2015, 15:25

Witam Panie i Panowie

Muszę się Was poradzić w sprawie doboru sprężyn. Nie wiem, które obniżenie wybrać przy moim kole żeby dało się jeździć... 40/40 60/40 czy 60/60 przy kołach 215/45/17

Nie chciałbym przy skręconych kołach słyszeć złowieszczego szurania.
Macie jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam
Kamil

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 kwie 2015, 11:44

zalezy jakie paramtery felg

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 03 kwie 2015, 13:50

Kolczat pisze:zalezy jakie paramtery felg
dla pewności musiałbym sprawdzić ale szerokość jest 7,5 albo 8j. Mam nadzieję, że nie pomyliłem z innym kompletem. ET też sprawdzę.

Myślisz, że przy 60/60 nie będzie problemu?

Drugie pytanie.. Wiem, że mamy nietypowy zawias z przodu ale !!! dlaczego gwinty do B3 są AŻ TAK drogie?!

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 04 kwie 2015, 10:42

gwint do b3 i b4 jest taki sam, a drogi walsnie z powodu swej nie typowosci, dawaj parametry pozniej sie cos policzy i ogarnie, ale mysle ze 60/40 powinno luzno siadac

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 06 kwie 2015, 14:05

Kolczat pisze:gwint do b3 i b4 jest taki sam, a drogi walsnie z powodu swej nie typowosci, dawaj parametry pozniej sie cos policzy i ogarnie, ale mysle ze 60/40 powinno luzno siadac
Jutro dam parametry. Myślę, że wrzucę 60/60. Pewnie i tak będę musiał "wypchnąć" końcówkę tylnych nadkoli (przy zderzaku).

60/60 przy R17 powinno dobrze wyglądać :)

[ Dodano: 2015-04-08, 12:58 ]
Felga R17 ET30 7j i 7,5j

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 10 kwie 2015, 13:07

jaka opone planujesz? felgi sa wporzo, tylko wszystko teraz zalezy od zastosowanych opon

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 12 kwie 2015, 09:45

Kolczat pisze:jaka opone planujesz? felgi sa wporzo, tylko wszystko teraz zalezy od zastosowanych opon
opony mam wszystkie cztery 215/45

wczoraj zmieniałem zawias. są dwa wnioski:
1. wygląda naprawdę konkretnie - z przodu błotnik zakrywa kawałek opony. Od zderzaka do gleby wysokość paczki fajek.
2. jest zajebiście niepraktycznie :) Nie mogę wieźć nikogo z tyłu bo drze opony o błotnik niemiłosiernie. Przód przytrze tylko na nierównościach.

Zostaje mi poszerzenie wszystkich błotników i zmiana opon na coś w okolicach 195/35 :)

Tak więc odpowiadając na moje pytanie z doświadczenia mogę powiedzieć, że obniżenie 60/60 przy kole 215/45/R17 to za dużo. Albo mniejsza gleba albo inne koło.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 13 kwie 2015, 10:43

jak zmienisz opone, z tym ze nie ma 195/35, ale jest 195/40, ktora bedzie mega nalesnikiem to nie musisz poszerzac blotnikow

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 13 kwie 2015, 12:32

Kolczat pisze:jak zmienisz opone, z tym ze nie ma 195/35, ale jest 195/40, ktora bedzie mega nalesnikiem to nie musisz poszerzac blotnikow
rzeczywiście, dzięki za sprostowanie :) tak też zrobię.

Myślisz, że gdybym naciągnął 205/40 to starczyłoby? Różnica w średnicy koła pomiędzy 195/40 a 205/40 będzie pewnie jakieś 0,5 - 0,8 cm.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 kwie 2015, 13:07

nie chce Cie wprowadzić w błąd bo jednak b3 ma węższe błotniki i nie wiem o ile ja na 17x8,5 ET13 205/40 80/60 z przodu jezdzilem bez problemu, Ty masz wezsza i ze slabszym et felge takze mysle ze bylo by ok, nie wiem jak z tylem

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 14 kwie 2015, 22:36

Kolczat pisze:nie chce Cie wprowadzić w błąd bo jednak b3 ma węższe błotniki i nie wiem o ile ja na 17x8,5 ET13 205/40 80/60 z przodu jezdzilem bez problemu, Ty masz wezsza i ze slabszym et felge takze mysle ze bylo by ok, nie wiem jak z tylem
tył zostawiam tak jak jest, dużo bardziej szura przód i tutaj najpierw muszę zmienić gumy.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 15 kwie 2015, 11:43

wrzuc 205/40 najwyzej podrzucisz blotniki od b4 :mrgreen:

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 16 kwie 2015, 08:50

Kolczat pisze:wrzuc 205/40 najwyzej podrzucisz blotniki od b4 :mrgreen:
Też o tym pomyślałem :) Podejdą bez żadnego przerabiania? Mocowania są dokładnie w tych samych miejscach?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 17 kwie 2015, 07:43

szczegółów nie znam, widziałem na zdjęciach z Worthersee tył b3 i przód s2, na soczewce i błotnikach z b4

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 17 kwie 2015, 08:23

Kolczat pisze:szczegółów nie znam, widziałem na zdjęciach z Worthersee tył b3 i przód s2, na soczewce i błotnikach z b4
Konkretnie..

Jutro jadę kupić jakieś 205/40, zobaczymy jak będzie się jeździło. Jeśli będzie spoko to będę miał na sprzedaż 2 x FULDA 215/45.
Ogólnie ciężko z tymi rozmiarami.. żeby dostać 195/40 to prawie cud. Nie mówię o nowych bo bez sensu żebym kupował nowe i okaże się, że mi problem nie zniknie..

[ Dodano: 2015-04-23, 15:37 ]
Założyłem opony 205/40 i... jest lepiej :) da się jeździć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl