Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Rozładowany aku

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
konsol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2007, 15:36

[B4 1.9 TDI 1Z] Rozładowany aku

Post autor: konsol » 15 gru 2007, 19:09

Witam
Parę razy padł mi aku.Po naładowaniu nie trwało pięć dni i znowu...potem ponad tydzień.Wymieniłem pasek alternatora przy okazji sprawdziłem ładowanie.Po dwóch tygodniach bezawaryjnej jazdy znowu się stało.Centralny nie reagował, kontrolki lekko świeciły.Próbowałem włączyć światła, wycieraczki itd. Przekręciłem kluczyk i z otworu przełącznika wycieraczek wydobył się dymek.Po godzinie postoju centralny już miał dość energii żeby się otworzyć ale nic poza tym.Od czego zacząć ?
Niedawno nabyłem autko i nie wiem co kryje się w środku.

mirekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 gru 2007, 22:12
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mirekj » 15 gru 2007, 21:17

witam wymień przełącznik i akumulator :lol:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 gru 2007, 23:14

Zacznijmy do tego czy masz jakikolwiek miernik którym jesteś w stanie pomierzyć napięcie i prąd.
Na zachętę nim nie zdobędziesz miernika trochę "wojennych" metod.
Naładuj akumulator, na wyłączonym silniku odkręć gruby przewód od alternatora i dotykając go do tej śruby z którą był skręcony zobacz czy nie iskrzy.
Również na naładowanym akumulatorze, najlepiej po zmroku, wyjmuj i wkładaj po koleii bezpieczniki zwracając uwagę na którym iskrzy.
No i oczywiści standard - sprawdź czy lampka w bagażniku nie świeci się ciągle, nawet po zamknięciu bagażnika.
Jak zdobędziesz miernik to melduj na forum.

konsol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2007, 15:36

Post autor: konsol » 16 gru 2007, 13:00

Więc tak :aku był sprawdzany i jest sprawny,bezpieczniki nie iskrzą a lampka nie świeci.Wygląda to tak jakby przy którymś opuszczeniu samochodu coś się zwarło i rozładowało.Sugerując się dymkiem,założyłem, że to wina przełączników przy kolumnie kierownicy,ale nie wiem w którym-poza światłami postojowymi- jest napięcie.
Miernik jest na stanie,więc gdzie powinien być obwód zamknięty a gdzie nie?Może ma ktoś schemat?
Z góry dzięki

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 gru 2007, 16:37

Miernik ustaw na pomiar prądu i wstaw szeregowo z akumulatorem. Gdy wszystkie odbiorniki prądu będą wyłączone zmierz prąd całkowity płynacy przez instalacje elektryczną. Podaj wartość na forum. Prąd nie powinien przekraczać wartości kilkunastu miliamper.

konsol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2007, 15:36

Post autor: konsol » 30 gru 2007, 13:55

Problem rozwiązany.Po n-tej próbie trafiłem na moment zwarcia, miernik zaszalał z 3A. Odłączając co tylko można,okazało się ,że kostka stacyjki w zależności od położenia robi zwarcie.Po wymianie (30zł) autko nie sprawia problemów. Dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl