[B3 1.8 NE/JV] Kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie...
[B3 1.8 NE/JV] Kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie...
Oczywiście moje auto nie było by sobą żeby przynajmniej raz w miesiącu nie trzeba było coś robić. Wczoraj jeździłem było ok dziś odpalam świeci sie kontrolka oleju, jestem niestety pewny że to nie wina czujnika, zawory klepią jakby chodziły na sucho tak jak i cały silnik, czyżby smok z dnia na dzien pękł lub sie rozleciał?? niepozostaje nic innego niż sciągać miskę??
filmik z pracy silnika
filmik z pracy silnika
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Odrazu dokładnie tak zrobiłem dwa tygodnie temu zmieniałem mu uszczelniacze zaworowe bo pobierał delikatnie olej... ECH mam odrazu takie pytanie czy jest jakaś duża rozbieżność jakbym szukał całego silnika? jakie silniki najlepiej by podpasowały pod NE, znalazłem ładny silniczek od b3 też 1.8 tyle że był na wtrysku ale to chyba nie powinien być problem po wymianie korektora?elektronic pisze:Najlepiej sprawdzić ciśnienie manometrem. Bo jak skończyły się panewki to trza rozbierać dół. Ale dolej jeszcze trochę oleju dla pewności.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Teoretycznie lepsze rozwiązanie, ale może po jakimś czasie sie okazać ze to gorsze padło niż ten twój. Mogą go odpicować, nalać jakiegoś specyfiku co by kompresja była, a potem się okaże że to złom.
Co do góry silnika to niech się mądrzejsi wypowiedzą. Ale generalnie to wszystko da się zrobić. Już tu niektórzy robili hybrydę z 8-mio i 16-to zaworówki. I chodziło to to.
Co do góry silnika to niech się mądrzejsi wypowiedzą. Ale generalnie to wszystko da się zrobić. Już tu niektórzy robili hybrydę z 8-mio i 16-to zaworówki. I chodziło to to.
No tak ale mi zależy żeby to było jak najmniej bezproblemowa przekładka a 1.8 od b3 z silnikiem typu NE jak można sie domyśleć nie ma za dużo więc skoro to są niemalże bliźniacze konstrukcje wolę wiedzieć czego szukać i ewentualnie ile trzeba dopłacić, swoją drogą jeśli to panewki to koszt naprawy chyba nie powinien być aż tak duży?
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Same panewki to koszt znikomy. Jeśli coś z panewkami nie jest ok, to trzeba sprawdzić wał. Silnik (sam słupek) to małe kilka stówek.
Jeśli poziom oleju zawiera się między przetłoczeniami czy znakami na miarce, a ciśnienia brak to nie ma co cudować tylko brać auto na kanał.
Jest jeszcze jedna opcja; padła pompa oleju. Ale to łatwo sprawdzić. Odkręcasz czujnik i ktoś zapala auto. Jak zacznie lecieć olej to znaczy że tłoczy.
Jeśli poziom oleju zawiera się między przetłoczeniami czy znakami na miarce, a ciśnienia brak to nie ma co cudować tylko brać auto na kanał.
Jest jeszcze jedna opcja; padła pompa oleju. Ale to łatwo sprawdzić. Odkręcasz czujnik i ktoś zapala auto. Jak zacznie lecieć olej to znaczy że tłoczy.