Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Cabrio 1Z] Chrobotanie w skrzyni

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

[Cabrio 1Z] Chrobotanie w skrzyni

Post autor: Kolczat » 13 kwie 2015, 12:44

Witam,

mam taki problem, jakieś dwa lata temu zostawiłem cabriolet na zimowanie w garażu (odpadalnie co drugi tydzien, czyli wyjazd przed garaż w celu zagrzania samochodu i powrót do garażu na kolejne dwa tygodnie), na wiosne wyjechałem na ulicę i zaczęło mi coś chrobotać w skrzyni podczas przyspieszania (dokładnie przy dużym momencie), popytałem i podpowiedziano mi, że winny jest za mały poziom oleju w skrzyni biegów, oczywiście prawda, było mało, wlałem ubytek i chrobotanie ustało, z tym że w między czasie auto zaczęło tracić moc (mniejszy moment), na dzień dzisiejszy już wiem, że powodem strat mocy był pęknięty wąż z IC do turbo, w ciągu ostatnich dni wymieniłem uszkodzony wąż. Auto ożyło ale wrócił problem chrobotania, nie jest ono tak częste jak wtedy gdy był zbyt niski poziom oleju w skrzyni, ale zdarza się przy mocniejszym przyciskaniu gazu, moje pytanie co może być przyczyną chrobotania?

ps: był temat w podobnej nazwie, jednak rezultatem okazał się luźny wydech, dlatego stawiam nowy temat

Awatar użytkownika
Math11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 522
Rejestracja: 18 kwie 2010, 23:15
Lokalizacja: LHR/LZA

Post autor: Math11 » 14 kwie 2015, 13:16

Rok temu w swojej Audi doświadczyłem tego samego, stan oleju był poprawny, okazało się że mechanizm różnicowy się wysypał. Z czasem poleciały synchronizatory i wymieniłem całą skrzynię.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 kwie 2015, 16:57

Sprawdź w pierwszej kolejności stan tarczy sprzęgłowej, łożyska oporowego a na samym końcu to co najbardziej "boli" czyli dyferencjał - faktycznie może się kończyć ale odczuwałbyś też przy tym mocne bicia na budzie. Im szybciej tym większe wibracje.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 15 kwie 2015, 11:42

no coz, biegi wchodza naprawde przyjemnie, mam bezposrednie porownanie do audi a4 ktorym jezdze na codzien, gdzie jest zdecydowanie wiekszy przebieg, a silnik o tym samym oznaczeniu i auta z tego samego rocznika, pewnie skrzynie tez podobne, zadnych wibracji na budzie nie wyczuwam, ale w sumie koncze problem braku mocy, pozostal mi do sprawdzenia zawor n75 i moc powinna wrocic do normy, wtedy polatamy z maksymalna predkoscia i wezme pod uwage drgania, czy to auta czy lewarka bo pewnie tez musialby przenosic... Bloku, tego sprzegla pewnie nie da sie zbadac bez zrzucania czegos z samochodu?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 15 kwie 2015, 11:51

Nie bardzo. Bo nawet jesli rozsuniesz skrzynie to ch...zobaczysz. Zrzucenie skrzyni w osce to pikus wiec nie wahaj sie tylko zrzuc i popatrz co sie rozsypalo.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 15 kwie 2015, 12:58

ok, dam znaka jak bede mial problemy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl