[B4 2.0 ABK] zawieszenie tylnej belki
[B4 2.0 ABK] zawieszenie tylnej belki
Panowie otóż mam problem że ręce opadają może macie namiary do kogoś kto jest fachowcem w dziedzinie b4 tutaj z forum. To mój pierwszy temat także proszę o wyrozumiałość mam B4 to już moja czwarta 80-tka otóż zauważyłem ostatnio ze moje b4 bardzo źle się prowadzi wziąłem się do wymiany przód wszystkie tuleje na wahaczach i na ławie lemforder wymiana, końcówki drążków RTS , nowe sworznie wahacza RTS, wymiana amorów przód na Sachs i o dziwo audi dalej źle się prowadzi mechanik powiedział może tył amorki. Wymieniłem amory tył Kager. Audi dalej źle się prowadzi mechanik stwierdził ze na tylnej belce jest luz i mówił ze tuleje tylnej belki do wymiany. Wczoraj wymieniłem tuleje tylnej belki na lemforder pomimo ze te tuleje były wymieniane jakieś 10 tys km temu i te które wymontowałem o dziwo wyglądały dobrze tylko były dziwnie miękkie był to tez lemforder. Po wczorajszej wymianie delikatnie prowadzenie poprawiło się ale dalej czuć podczas jazdy jakby belka tylna delikatnie robiła przesuniecie na boki czuć to na zakrętach, jazdach w koleinach. Wymieniłem już wszystko dosłownie wszystko i już się tak wkur**** ze mam chęć ją sprzedac. Miałem juz b4 ale nie mialem nigdy takiego problemu z prowadzeniem. Audi rok temu z niemiec sprowadziłem i jeszcze dla zainteresowanych jeżdzę na 225/55/16 tył i 205/55/16 przód czy szerokość opon z tyłu może miec wpływ na tą belkę. Jak nie pomożecie to zwariuje. :shock: :shock: :shock:
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 16:59 przez WiniaK, łącznie zmieniany 1 raz.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
A łączniki stabilizatora i tulejki na nim to wymieniał? Bo widzę podałeś wszystko oprócz tego. No i na szarpakach kolega pewnie nie był, a trzeba było zacząć od tego. Idąc tym torem to zaraz wymienisz silnik i skrzynie i stwierdzisz że to nie to, to wymienisz samochód...
Aha a te opony z tyłu to też ździebko szerokie widzę. Ktoś wpakował jak do jakiegoś super car'a. Weź podmień z kimś na węższe i zobacz jak pojedzie. Bo może zwyczajnie tył ci się nie mieści w koleinach i stąd problemy. Dla B4 odpowiednie szerokości to 205 i 195.
Aha a te opony z tyłu to też ździebko szerokie widzę. Ktoś wpakował jak do jakiegoś super car'a. Weź podmień z kimś na węższe i zobacz jak pojedzie. Bo może zwyczajnie tył ci się nie mieści w koleinach i stąd problemy. Dla B4 odpowiednie szerokości to 205 i 195.
Tak łączniki i gumy na stabilizatorze też wymieniane a odnośnie tych szarpaków co masz na myśli jest tu u nas taka firma wjeżdżasz na maszynę ale tam sprawdzają tylko sprawność amorków nie ma u nas takiej firmy która by sprawdziła zawieszenie gruntownie od a do z. A tak pobieżnie to diagnosta zerkał i kolega mechanik. Najbardziej irytujące jest to ze moja poprzednia b4 jeździła na tych samych kołach i prowadziła się perfekcyjnie, jak tamtą po zakrętach jeździłem to kumple dziwili się ze stara 80tka tak się prowadzi ,a ta nie . Koła zimówki miałem 185/65/15 i tez były wyczuwalne ruchy tylnej belki choć nie tak jak to nazwać intensywne lub mniej wyczuwalne jak w przypadku tych kół.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
tak sam tuleje lemforder i zakładałem według tego schematu jak mają być zamontowane wyszły prawidłowo. Mam jeszcze takie podejrzenie czy jest to możliwe ze te śruby które potem przechodzą przez tuleje mogły by być wyrobione ?? bo w sumie na pusto tego nie sprawdziłem jak ta śruba przez tuleje przechodzi lub tez czy możliwe ze ta tulejka metalowa w w środku aby jej średnica była większa niż ta śruba bądź większa niż powinna być ??
Dobry mechanik jak ci mówi wymień to,wymień tamto.Napraw widzę sporo zrobiłeś,że tak głupio zapytam co z geometrią itp.ja swego czasu jezdziłem co kilka dni do kolejnego na ustawienie i poprawy brak auto latało jak by zawieszenie było zajechane ,ciężko było na drodze utrzymać,trafiłem po jakimś czasie na typa który perfekt ustawia .
Ustawiał ponad 2 godziny skasował wiecej jak reszta,ale auto jak po sznurku śmigało.
Poprzednicy ustawiali niby w tolerancji i było tragicznie.
Ustawiał ponad 2 godziny skasował wiecej jak reszta,ale auto jak po sznurku śmigało.
Poprzednicy ustawiali niby w tolerancji i było tragicznie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
a jak wyglądają czopy piast?
U mnie też już belka była wyrobiona, czopy skierowane w tył i w zasadzie nic się nie działo, poza nierównomiernym zużywaniem się opon.
Skoro tyle wymieniłeś, to jak koledzy radzą, geometria.
Ze swojego doświadczenia z 80 mogę Ci powiedzieć, przyjrzyj się hamulcom z tyłu, potrafią krwi napsuć, mają wpływ na jazdę, jeśli któraś strona nawet lekko trzyma.
Teraz mam 124CE, o hamulcach zapomniałem, ale nie ma różowo, nieraz coś wychodzi:P
U mnie też już belka była wyrobiona, czopy skierowane w tył i w zasadzie nic się nie działo, poza nierównomiernym zużywaniem się opon.
Skoro tyle wymieniłeś, to jak koledzy radzą, geometria.
Ze swojego doświadczenia z 80 mogę Ci powiedzieć, przyjrzyj się hamulcom z tyłu, potrafią krwi napsuć, mają wpływ na jazdę, jeśli któraś strona nawet lekko trzyma.
Teraz mam 124CE, o hamulcach zapomniałem, ale nie ma różowo, nieraz coś wychodzi:P
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Tak tuleje wcisnalem w odpowiedniej pozycji tak jak na schemacie znalezionym zreszta tu na forum.
Geometria byla robiona choc pojde pewnie jeszcze raz do innego niezaleznego mechaniora bo ten co mi ostatnio ustawial to mam takie mieszane uczucia. Wlasnie moze te czopy ale jak zdjagnozowac czy sa zuzyte jak rozbiore to bedzie widac czy czop stoi jakos krzywo ? Powiem wam ogolem do mechaników to staram sie nie jezdzic poza jednym zaufanym. Taka anegdota kiedys mi kola nie dokrecili i podczas jazdy do domu lewe kolo przednie spadlo zakasalo mi blotnik i po tym zakonczylem przygode z mechanikami .
Geometria byla robiona choc pojde pewnie jeszcze raz do innego niezaleznego mechaniora bo ten co mi ostatnio ustawial to mam takie mieszane uczucia. Wlasnie moze te czopy ale jak zdjagnozowac czy sa zuzyte jak rozbiore to bedzie widac czy czop stoi jakos krzywo ? Powiem wam ogolem do mechaników to staram sie nie jezdzic poza jednym zaufanym. Taka anegdota kiedys mi kola nie dokrecili i podczas jazdy do domu lewe kolo przednie spadlo zakasalo mi blotnik i po tym zakonczylem przygode z mechanikami .
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok