Audi 80 B4 1995R SEDAN 1.9 TDI 90KM+ 230 11mm FMIC
Ja ostatnio wlałem 5w-40 castrol FST ale bez płukanki i troszkę ciszej chodzi przy wyższych obrotach i przede wszystkim turbinka ma lżejillusion pisze:Jeżdżę na Valvoline 10W40 MaxLife i zastanawiam się, czy warto przejść na 5W40..jak myślisz? bo jeśli tak to zrobię tę płukankę i wleję mu 5W40..ale czy jest to sensowne rozwiązanie?
illusion, Pytanie podstawowe, w jakim stanie jest silnik ? Nie bierze Ci oleju ? Jeśli nie bierze to śmiało można zalewać 5w40. Ogólnie mówiąc syntetyk - 0w40 lub 5w40 to raj dla silnika. Olej w zimnym jest jak woda, od razu dociera do większości miejsc gdzie ma smarować. Jest odporniejszy na zwęglanie się itp. ma środki czyszczące - to co Ci wcześniej pisałem. Ja osobiście leję 10w40 ale to ze względu na to że dość sporo oleju mi pożera.
Miałem właśnie się w końcu za to zabrać, bo są już troszkę wypłowiałe. Ale ważne, że mechanicznie jest ostatnio super, po wyczyszczeniu nastawnika jeździ się miód malina. 8-)
I w końcu nastała wymiana oleju, padł wybór na taki zestaw. :mrgreen:
I można śmigać. Zauważyłem, że na wyższych obrotach ciszej chodzi, na niższych może trochę klarowniej. 8-)
I w końcu nastała wymiana oleju, padł wybór na taki zestaw. :mrgreen:
I można śmigać. Zauważyłem, że na wyższych obrotach ciszej chodzi, na niższych może trochę klarowniej. 8-)