Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B3[2.3 20v] Kopci i bierze olej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

B3[2.3 20v] Kopci i bierze olej

Post autor: Black86 » 03 maja 2015, 22:24

witam . pacjent 2.3 20v Q na 500 km dobrej jazdy wezmie z 0.5l oleju po przygazowaniu kopci na niebiesko. Moje pytanie ... uszczelniacze na zaworach czy bardziej pierscienie?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 maja 2015, 07:23

Silnik Ci się kłania... niestety. Zmierz sprężanie na ciepłym, zrób próbę olejową. Wg mnie jednak pierścienie popękane.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 04 maja 2015, 20:25

litr na tysiąc, to już jak honda, nie dobrze. marne szanse aby to były tylko uszczelniacze zaworowe. Można spróować, kosz zerowy w porównaniu do pierścieni.

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 04 maja 2015, 21:05

Tak tez myślę . orientowalem się w cenie pierścieni to wychodzi 90 zł na gar po dobrych znizkach. W sobotę sprawdze ciśnienie i probe olejowa i zaczniemy zabawę...

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 04 maja 2015, 21:54

tak same pierścienie nie są drogie, ale 90x5 to juz 450, dodatkowo robota, dodatkowo zdjęcie glowicy, jak już zdejmiesz głowicę to i tak powinieneś zrobić jej mały remont, czyli dodatkowy klocek jak nic, oczywiście nowe uszczelki i takie tam gadżety. Ogarniasz jak suma wzrasta? :D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 maja 2015, 07:14

nie, bo to będzie, niestety, remont po polsku. Zamiast zużytych części wstawia się inne zużyte.

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 05 maja 2015, 21:18

Powiem tak. Robocizna swoja , głowice będzie robić znajomy bo pracuje w szlifach. Pierścienie panewki i inne duperele pójdą nowe. Wszystko wyniesie mnie jakies 1700

plaszczyzna docieranie zaworow , wymiana uszczelnieczy 300
komplet uszczelek reinz 300
pierscionki 450
panewki 340
+ inne oleje itp

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 maja 2015, 07:19

po ch... nowe pierścienie jak cylindry owalne ? Nie rozumiem tego... ale dobra, jak tam chcesz.

zukreator

Post autor: zukreator » 06 maja 2015, 13:40

Leo widze juz mu silnik pomierzyles ;)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 maja 2015, 13:41

w ciemno mogę powiedzieć ,że 25 letni silnik, nie otwierany od nowości, MUSI mieć zużyte cylindry.

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 06 maja 2015, 16:41

Lepszego bloku raczej nie znajde. To powiedz mi jak sobie wyobrazasz remont takiego silnika ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 maja 2015, 16:48

Normalnie? Zgodnie ze sztuką :) Ja tak robiłem, kilka lat temu za 3B wyszło 7.5 tysia netto. Czy się to opłaca, każdy sam powinien sobie odpowiedzieć, ja nikomu do portfela nie zaglądam, lecz nie nazywajmy remontem silnika czymś, czym to nie jest :)
Cheers :)

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 06 maja 2015, 22:11

czyli mam rozumiec ze tulejowalej blok tak? a 2.2 rozwiercony da rade?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl