Witam drodzy forumowicze. Od ponad miesiąca zmagam się z moją audiczką .
Nieszczęśliwa historia zaczęła się jak raz mi auto zgasło i już nie zapaliło .W warsztacie panowie wymienili aparat zapłonowy, moduł zapłonowy i przewody zapłonowe.
Po odpaleniu auto na początku ma dość niskie obroty i trzeba go przez chwilkę leciutko wspomóc pedałem gazu (przed awarią tego nie było) . Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale auto jest na LPG.Obydwa problemy występują zarówno na gazie jak i na benzynie.
I teraz meritum sprawy po załączeniu obciążenia prądowego zapala się kontrolka oleju i brzęczyk . Kontrolka i brzęczyk dają o sobie znać tylko na biegu jałowym, wystarczy dodać minimalnie gazu i problem znika. Alternator nieco ponad pół roku temu przeszedł regenerację, akumulator ma też około roku .
Porobiłem pomiary multimetrem. Multimetr raczej nie przekłamuje zbytnio pomiaru.
Mierzyłem na klemach oraz drugi pomiar na plusie alternatora i masie auta.
Wyłączony silnik i zapłon : Aku - 12.97 V Alternator - 13,43
Odpalony silnik :
[bez świateł i bieg jałowy] - Aku - 14,20 Alternator - 14,79
[bez świateł i nieco większe obroty] - Aku - 14,12 Alternator - 14,76
[Włączone światła mijania i bieg jałowy] - Aku- 14,09 Alternator - 14,82
[Większe obroty plus światła mijania]- Aku - 14,18 Alternator - 14,82
[Włączone światła mijania, dmuchawa i tylna szyba] - Aku - 12,86 Alternatora już nie pomierzyłem
Wydaje mi się, że Regulator napięcia przy takich pomiarach będzie Okey . Przewody w komorze silnika wyglądają ładnie bez jakichś przetarć. Mechanik mówi, że ciśnienie oleju jest w porządku. Olej też ładnie wygląda i jest go odpowiednia ilość na bagnecie.
Co może odpowiadać za te usterki ? Prosiłbym o pomoc bo już sam nie wiem gdzie szukać usterki.
[ Dodano: 2015-06-06, 08:31 ]
Panowie nikt nie pomoże?
[B3 1.6PP] Kontrolka oleju i brzęczyk podczas obciążenia
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tu coś jakoś słabo ale tragedii niemakogut1992 pisze:[Włączone światła mijania, dmuchawa i tylna szyba] - Aku - 12,86 Alternatora już nie pomierzyłem
czy te pomiary robiłeś na ciepłym czy na zimnym silniku :?:
sprawdź czy nie uszkodzili ci czujnika ciśnienia oleju który jest w pobliżu aparatu zapłonowego lub może naderwali przewód do niego.kogut1992 pisze:I teraz meritum sprawy po załączeniu obciążenia prądowego zapala się kontrolka oleju i brzęczyk . Kontrolka i brzęczyk dają o sobie znać tylko na biegu jałowym, wystarczy dodać minimalnie gazu i problem znika.
Wina może leżeć jeszcze w samym liczniku chodź dziwne że stało się to po wymianie aparatu bo rozumiem że wcześniej było oki.
Witam ponownie. Sprawa się poniekąd rozwiązała ale jest jeszcze jeden mały problem.
Wymieniłem moduł zapłonowy na inny używany oryginalny i problem kontrolki, brzęczyka i niskich obrotów przy zapalaniu na zimno ustał.
Tak więc rada dla wszystkich - Nie wsadzać zamiennika Modułu zapłonowego bo potem mogą być jaja z kontrolką Oleju i brzęczykiem.
Ale pojawił się jeden jeszcze mały szkopuł. A mianowicie jak silnik się rozgrzeje to po zgaszeniu ciężko odpala i mocno czuć benzyną i dosyć sporo dymu idzie z rury jak zapali. Czy może być za to winny w jakimś stopniu wydech dziurawy i rozszczelnienie np. na kolektorze ?
Wymieniłem moduł zapłonowy na inny używany oryginalny i problem kontrolki, brzęczyka i niskich obrotów przy zapalaniu na zimno ustał.
Tak więc rada dla wszystkich - Nie wsadzać zamiennika Modułu zapłonowego bo potem mogą być jaja z kontrolką Oleju i brzęczykiem.
Ale pojawił się jeden jeszcze mały szkopuł. A mianowicie jak silnik się rozgrzeje to po zgaszeniu ciężko odpala i mocno czuć benzyną i dosyć sporo dymu idzie z rury jak zapali. Czy może być za to winny w jakimś stopniu wydech dziurawy i rozszczelnienie np. na kolektorze ?