[B4 1.9 TDI] Olej Valvoline
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
jak w temacieJakki pisze:Witam
Odkopuje temat, bo nie chciałem niepotrzebnie zakładać nowego, a mam pytanie.
Co byście sądzili aby zalać 1Z (przebieg ~370tyś) olejem 5w-40 zamiast obecnego 10w-40? I jaki ilej byście polecili?
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... egory=cars
ja osobiscie zostałbym przy 10 w 40 oczywiście vavoline max life diesel ,zjadał mi około 1 litra na 10000 km ,po zalweaniu max lifem a wymieniłem go z 4 razy co ten sam przebieg ubywa może z 2 setki ,a autko jakby lepiej odpalało takie troszke żywsze było ,słychać i czuć popraweJakki pisze:Witam
Odkopuje temat, bo nie chciałem niepotrzebnie zakładać nowego, a mam pytanie.
Co byście sądzili aby zalać 1Z (przebieg ~370tyś) olejem 5w-40 zamiast obecnego 10w-40? I jaki ilej byście polecili?
Mój silniczek jest w bardzo dobrej kondycji, zapewne z racji tego, że znaczna większość przebiegu to trasy, a przez ostatnie 10 lat więcej stał niż jeździł.
A palić to zawsze pali od strzała, w zimę czy też nie
I tylko z tych powodów pomyślałem o 5w, a olej już teraz głownie biorę pod uwagę "MaxLivfe" tylko wciąż zastanawiam się czy zostać przy 10w czy jednak nie zalać 5w tym bardziej, że Wasze opinie są różne.
A palić to zawsze pali od strzała, w zimę czy też nie
I tylko z tych powodów pomyślałem o 5w, a olej już teraz głownie biorę pod uwagę "MaxLivfe" tylko wciąż zastanawiam się czy zostać przy 10w czy jednak nie zalać 5w tym bardziej, że Wasze opinie są różne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 408
- Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
- Imię: Hubert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.
Może i ja swoje 3 grosze dodam Moja rada taka...Jeśli naprawdę bardzo mało oleju bierze to próbuj...Ja właśnie drugi raz valvo zalałem. Przed pierwszym pobór był ok litra na zmianę. Teraz półtora ale płukankę robiłem i to był chyba błąd Zobaczymy co będzie dalej? Mimo wszystko olej jest bardzo dobry bo silnik szybciej się wycisza jak jest zimny i w ogóle jakoś lżej pracuje...
jak sie zastanawiasz czy lac 5W to znaczy, ze silnik jest ok i nie oszczedzasz na nim.
jak bedzie cos sie dzialo(zaloze sie ze to samo co na 10W tylko ze silnik dostanie olej szybciej i w miejsca w ktoryh go dawno nie widzial) to przy nastepnej wymianie wrocisz do 10W. a tak to sie bedziesz dalej zastanawial i dopytywal ludzi ktorzy niekoniecznie wiedza lepiej(na przyklad ja).
producent zaleca 5W.
ja do mojego 2.8 AAH leje 5W30 valvoline syn-power(chcialem 5W40 syn power ale braklo)i moj dylemat przy wymianie bedzie czy dalej 5W30 czy 5W40, ale obawiam sie troche porad kilku tysiecy ludzi z ktorych wiekszosc leje 10W i sam bede musial zadecydowac
jak bedzie cos sie dzialo(zaloze sie ze to samo co na 10W tylko ze silnik dostanie olej szybciej i w miejsca w ktoryh go dawno nie widzial) to przy nastepnej wymianie wrocisz do 10W. a tak to sie bedziesz dalej zastanawial i dopytywal ludzi ktorzy niekoniecznie wiedza lepiej(na przyklad ja).
producent zaleca 5W.
ja do mojego 2.8 AAH leje 5W30 valvoline syn-power(chcialem 5W40 syn power ale braklo)i moj dylemat przy wymianie bedzie czy dalej 5W30 czy 5W40, ale obawiam sie troche porad kilku tysiecy ludzi z ktorych wiekszosc leje 10W i sam bede musial zadecydowac
Witam. Posiadam 80 1.9 1z - trochę ponad 380 tys przebiegu, od 6 lat kiedy ją kupiliśmy była zalewana 15w40. Silnik się trochę rozszczelnił i planuję kupić zestaw uszczelek i je zmienić, by nie brudzić silnika olejem. Zbliża się okres wymiany oleju i chodzi mi po głowie półsyntetyk valvoline max life diesel.
Mechanicy proponują bym został przy mineralnym ale zbliża się zima, a co za tym idzie minerał będzie gęstniał, przez co silnik ucierpi. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Zmieniać uszczelki i zostać przy 15w40 czy zmienić uszczelki i zalać ww. półsyntetykiem?
Mechanicy proponują bym został przy mineralnym ale zbliża się zima, a co za tym idzie minerał będzie gęstniał, przez co silnik ucierpi. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Zmieniać uszczelki i zostać przy 15w40 czy zmienić uszczelki i zalać ww. półsyntetykiem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Większość z nich ,wszystkim włascicielom aut z przebiegiem powyżej 200tys tak proponuje :roll: Lej śmiało 10w40 max lifa ...nic się nie ma prawa rozszczelnić z powodu tego oleju ...daleko mu do mocnych własciwosci płuczacych co niektórych fuul syntetyków ...ja leję od ładnych kilku lat i zmieniać na inny nie zamierzam 8-) Chcesz zobaczyć choćby jedną prostą do zaobserwowania różnice ,choćby jak taki olej "płynie" w niskich temp.,to wlej sobie w przezroczystą buteleczkę próbkę tego 15w na którym jezdzisz i valvoline 10w ,włóż to do zamrażarki ,po jakimś czasie wyciąg i sprawdż jak który z nich płynie . Wyniki są dość wymowne .Na youtube pełno takich testow 8-)PatrykCk pisze:Mechanicy proponują bym został przy mineralnym
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin