Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Spalanie oleju... Cudowne uzdrowienie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

[ABK] Spalanie oleju... Cudowne uzdrowienie

Post autor: WhiteWhite » 25 maja 2015, 21:19

Witam, piszę do was w sprawie nietypowego problemu. Jakiś czas temu silnik zaczął delikatnie dymić na niebiesko. Z czasem robiło się coraz gorzej. Silnik dymił delikatnie na wolnych obrotach jak był rozgrzany, a przy ruszaniu ... no było nie ciekawie.
Jeżdżę krótkie odcinki po mieście i w trasę nie wyjeżdżałem od dwóch miesięcy. No ale nadszedł ten moment kiedy w końcu musiałem jechać 120km.
Zacząłem wyprzedzać tira pod górkę 5tyś obrotów za mną taka większa chmura dymu ale nagle coś się stało i zaczął dymić tak mocno że kierowca tira zwolnił. Byłem przygotowany na najgorsze ale.... W moment przestało dymić. Stwierdziłem że oleju już nie ma.
Na bagnecie 1/3 miarki trochę. Dolewałem jakieś 150km temu do 3/4. Dolałem znów do 3/4 i wróciłem do domu przez autostradę. Cisnąłem do 5500tyś nawet buszka nie puścił. Jeżdżę po mieście 3 dzień i dymu nie widać, a oleju nie ubywa.

Czy jest możliwość aby olej jakimś cudem zbierał się w układzie wydechowym ? Podczas wysokich obrotów po prostu się wypalił? Z tyłu silnika coś się tam sączy ale aż tyle?

Z pod pokrywy zaworów też się tam poci i czy możliwe że olej dostaje się do kolektora wydechowego?

P.S. Sprężanie na wszystkich cylindrach to 13,9 (+-0,1)

Co robić, co sprawdzać?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 maja 2015, 15:54

Bardziej stawiam, że pierścienie nie trzymają. Póki jedziesz spokojnie to nie ma wiekszych neiszczelności. Przy większym ociążeniu już puszczają. Druga opcja to uszczelniacze zaworów. A skoro Ci się z tyłu sączy to warto sprawdzić odmę czy czasem nie wypluwa Ci oleju bezpośrednio na wydech.

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 27 maja 2015, 06:18

bloku pisze:Bardziej stawiam, że pierścienie nie trzymają. Póki jedziesz spokojnie to nie ma wiekszych neiszczelności. Przy większym ociążeniu już puszczają. Druga opcja to uszczelniacze zaworów. A skoro Ci się z tyłu sączy to warto sprawdzić odmę czy czasem nie wypluwa Ci oleju bezpośrednio na wydech.
Jeżeli by było tak jak piszesz, że pierścienie nie trzymają to w drodze powrotnej na autostradzie też by kopcił. Teraz nie kopci nic. Jeżeli pojeżdżę trochę po mieście i znów się zacznie dymić to zrobię to samo, czyli porządnie go przeciągnę i zobaczymy efekty.

Jestem przygotowany na remont głowicy. Po znajomości powiedzieli mi 600zł.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 27 maja 2015, 07:42

Sprawdz odme. Nic nie kosztuje poza czasem i piwkiem. A moze to byc przyczyna ze sie przytyka i troche ognia ja przepycha.

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 28 maja 2015, 19:42

Rozebrałem odmę od kolektora do bloku. Była jeszcze drożna ale ku mojemu zdziwieniu zawalona żółto zielonym szlamem. Jak dmuchnąłem to z tej metalowej rurki trochę wyleciało. Co najlepsze pod korkiem pokrywy zaworów tego nie widać i na bagnecie też nic podejrzanego nie ma... Co dalej ?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 31 maja 2015, 16:55

WhiteWhite pisze:Była jeszcze drożna ale ku mojemu zdziwieniu zawalona żółto zielonym szlamem
Myślę że to była przyczyna - ta maź to zemulgowany olej z wodą który w końcu dostał się do komory spalania
Może zrób sobie odstojnik z np odwadniacza z kompresora (50 zł) - zobaczysz czy zbiera się tam olej i skropliny wody - ja taki mam i powiem że napełnił mi się do pełna w 3000 km

Oprócz tego to jeszcze stawiam na uszczelniacze zaworowe !
Nasze auta są już tak leciwe że większość oryginalnych uszczelniaczy jest do wymiany !
W Twoim silniku to łatwa sprawka z wymianą - prawie nic to nie kosztuje a satysfakcja mega.
Klucz dynamometryczny trza mieć, książkę i trochę narzędzi typu klucze


Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 06 cze 2015, 22:55

No to sprawa wygląda tak. Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wcześniej tam była wsadzona korkowa. Jak ją wyciągnąłem to była w 5 częściach a była zakładana rok temu. Po kilku dniach silnik zrobił się suchy nic nigdzie nie cieknie.

Korzystając z okazji ściągniętej pokrywy sprawdziłem znaki rozrządu. Na wewnętrznej stronie koła wałka było przestawione o jeden ząbek. Także doszło do przestawienia paska korekcji zapłonu. Ale to nie ten temat. Film z ustawienia zapłonu będzie w innym temacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl