Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Passat B3 1Z] Rozpiska pinów czujnika położenia wału.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

[Passat B3 1Z] Rozpiska pinów czujnika położenia wału.

Post autor: pawelrybak15 » 07 cze 2015, 17:56

Witam, czy ma ktoś może rozpiskę pinów czujnika położenia wału korbowego ? Piny we wtyku czujnika są ponumerowane 1, 2 i 3 ale nie wiem który z tych pinów to masa, który to + a który to sygnał a także jakim napięciem zasilany jest wspomniany przeze mnie czujnik (12V czy jakieś inne ?) Pozdrawiam i proszę o pomoc.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 cze 2015, 22:41

pawelrybak15 pisze:czy ma ktoś może rozpiskę pinów czujnika położenia wału korbowego ?
Nie wiem co tam chcesz zbadać ,bo czujnik połozenia wału ,z racji że jest bardzo ważny dla ECU ,jak fiksuje to praktycznie zawsze wali błedem ... wtedy nalezy go wymienić ,a nie bawić się w pomiary ....ale baw się jak lubisz ;-) ,czujnik zaznaczyłem na schemacie <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 cze 2015, 19:49

Nic nie chcę badać, potrzebuję rozpiski pinów by wyciągnąć z niego sygnał obrotów do podpięcia obrotomierza. Mój 1Z bardzo dobrze sobie radzi bez ECU <zly>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 cze 2015, 19:53

pawelrybak15 pisze:Nic nie chcę badać, potrzebuję rozpiski pinów by wyciągnąć z niego sygnał obrotów do podpięcia obrotomierza. Mój 1Z bardzo dobrze sobie radzi bez ECU <zly>
Hehe :mrgreen: niezauwazyłem że powozisz mTDI ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 cze 2015, 20:04

Póki co mTDI ale docelowo może będzie pełne TDI ;-)
Dzięki za schemat ale mam kolejne pytania - pin nr 3 to masa, to nie ulega wątpliwości.
A pozostałe 2 ? 2 idzie pod 8 pin kompa i to jest wyjście sygnałowe czy może + zasilania ? Jakie napięcie zasilania idzie na ten czujnik ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 cze 2015, 20:39

pawelrybak15 pisze:A pozostałe 2 ? 2 idzie pod 8 pin kompa i to jest wyjście sygnałowe czy może + zasilania ? Jakie napięcie zasilania idzie na ten czujnik ?
A tego to ci nie powiem ,bo dla mnie sprawa jest prosta <ok> Czujnik albo dobry ,albo nie ...rozkminianie ,gdzie sygnał ,gdzie zasilanie nie było mi nigdy do niczego potrzebne

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 cze 2015, 20:57

No to lipa bo jak zacznę kombinować to coś upalę :-(

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 cze 2015, 21:34

1-plus zasilane 5v
2-wyjscie sygnału
3-masa

Wedle schematu.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 cze 2015, 22:06

Jarewa, Piwo Ci się należy <piwo> Szkoda że tylko wirtualne mogę chwilowo postawić ;-)
Dzięki :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 cze 2015, 11:48

Skoro jakiś kabelek wychodzi od ECU i idzie do kilku czujników jednocześnie to wiadomo, że albo to musi być masa sterowana przez ECU albo zasilanie sterowane przez ECU.
Tak odnośnie schematu ;-)

Wielkiej filozofii w instalacji elektrycznej w starych samochodach bez CAN nie ma. Połączenia 1-1 i tyle ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 09 cze 2015, 20:28

Masę od razu rozgryzłem, natomiast co do zasilania to nie wiedziałem z ilu V zasilany jest ten czujnik. No cóż, w weekend próba uruchomienia obrotomierza z czujnika położenia wału :D

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 cze 2015, 23:15

pawelrybak15 pisze:co do zasilania to nie wiedziałem z ilu V zasilany jest ten czujnik
Wystarczyło spojrzeć i zdobyć dane przepływomierza.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 09 cze 2015, 23:28

Pewnie i masz rację, ale na TDI (a raczej elektronice od TDI) to ja się praktycznie w ogóle nie znam, mam TDI które bardzo dobrze działa bez elektroniki i nie wgłębiałem się jeszcze w temat przepływomierzy, nastawników itp (przyjdzie i na to czas pewnie) stąd pytanie na forum ;-)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 23 cze 2015, 16:43

MUNIOR,Co to za program?,napisz na PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl