Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej klimatyzacji

ODPOWIEDZ
karol8713
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 12 maja 2013, 12:56
Lokalizacja: Żagań

Post autor: karol8713 » 09 cze 2015, 17:28

wiązkę do wentylatorów jak przerobić.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 cze 2015, 21:21

Masz dwie możliwości obrócić sygnał sterowania (biegunowosc) przez przekaźnik lub pozamieniać bieguny na przekaźnikach i czujniku w chłodnicy.

karol8713
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 12 maja 2013, 12:56
Lokalizacja: Żagań

Post autor: karol8713 » 09 cze 2015, 21:51

Na którym przekaźniku zamienić bieguny?Na czujniku nie będzie problemu,to ten na dole czujnik?Napewno webasto nie odpali klimatronika?Chciałbym aby webasto włączało nawiew na szybę po osiągnięciu temperatury.Webasto BW50

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 cze 2015, 23:12

karol8713 pisze:Napewno webasto nie odpali klimatronika?Chciałbym aby webasto włączało nawiew na szybę po osiągnięciu temperatury
Musiał byś kombinować na bank nie ma takiego połączenia ale jakby się pomyślało to jest to do zrobienia wystarczy przez przekaźnik zasilić cały kimatronik tylko nie wiem jaki na to będzie miał wpływ ze nie będzie widział obrotów silnika.

karol8713 pisze:Na którym przekaźniku zamienić bieguny?
Musił bys rozrysowac schemat swojej instalacji wentylatorów.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 10 cze 2015, 01:45

Jarewa pisze:nie wiem jaki na to będzie miał wpływ ze nie będzie widział obrotów silnika.
Każde R4 i R5 z Climatronic'iem nie miało czujnika obrotów sprężarki także ten problem mamy z głowy ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 cze 2015, 05:39

Audi Sport pisze:Każde R4 i R5 z Climatronic'iem nie miało czujnika obrotów sprężarki także ten problem mamy z głowy
Chodzi o obroty silnika.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 10 cze 2015, 12:18

Jarewa pisze:Chodzi o obroty silnika.
Aha, rozumiem ;-) Po samym zapłonie nawiew pracuje w takim samym zakresie jak podczas jazdy. Także to w ogóle nie stanowi problemu. W V8, 100, A6 C4 i 200 występowało webasto z climatroniciem także powinno coś się z tym zrobić. Pytanie czy wystarczy podpiąć się tylko pod panel czy do tego go wymienić.

karol8713
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 12 maja 2013, 12:56
Lokalizacja: Żagań

Post autor: karol8713 » 10 cze 2015, 17:08

Nie wiem jak u mnie wygląda schemat elektryczny do wentylatorów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 cze 2015, 19:24

Audi Sport pisze:Po samym zapłonie nawiew pracuje w takim samym zakresie jak podczas jazdy.
Na 100% nie na pewno nadmuch jest słabszy.A nie wiem jak to będzie gdy spadnie napięcie ponizej12V.
Audi Sport pisze: W V8, 100, A6 C4 i 200 występowało webasto z climatroniciem
W a6 jest inny sterownik klimatronica ;-) co do 100 nie widziałem ale przeważnie ata maja osobny sterownik tego.

Jest to do ogarnięcia jak pisałem lecz tu nie wystarczy podłączyć jeden kabelek.


Co do przeróbki wiązki wentylatora z z manualnej klimy o ile tak masz to jak widzisz pierwszy przekaźnik z numerem 6 szkrzynka z manualnej klimy będzie nie potrzebny do klimatronika wiec go wykorzystujemy do odwrócenia sygnału znajdujesz pod skrzynką tą diodę (powinien to być niebieski podłużny plastikowy plastik) kabel od przekaźnika (A85K) do diody wycinasz z wejścia w skrzynkę drugi zostawiasz w spokoju odnajdujesz kabel wejście 87K odcinasz dalej niż wtyczka i łączysz ten kabel z kablem odciętym od diody tak by był mostek 87K-A85M przez diodę albo i nie musi być dioda. Odnajdujesz wejście A86K i tam brązowy odcinasz i A30K to samo dwa połączasz i izolujesz a zamiast tych dwóch w to miejsce podłączasz jakiś plus po zapłonie "15"

I tak z sygnału masowego przerobisz na sygnał plusowy.


Obrazek

karol8713
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 12 maja 2013, 12:56
Lokalizacja: Żagań

Post autor: karol8713 » 11 cze 2015, 16:47

ale z Ciebie gość.dzięki

[ Dodano: 2015-06-11, 16:47 ]
Dzięki.Poradzę sobie.Myślę że wszystko ogarnełeś wzorowo tak tylko powiem że dwa wentylatory nie sa połączone paskiem a tylko wiązką elektryczną dwu pinową,czujnik w chłodnicy ma trzy piny.Czyli tylko to,przy czujniku pinów nie zamianiać?Nie będzie to źle działało na załączanie się wentylatora w celu schłodzenia płynu gdy temp jest za wysoka?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 cze 2015, 20:56

Tego to ci nie powie najlepiej zapodaj kolory kabli z czujnika i zapodaj jakie masz przekaźniki

karol8713
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 12 maja 2013, 12:56
Lokalizacja: Żagań

Post autor: karol8713 » 17 cze 2015, 16:31

Najpierw zmienie to co mówiłes a jak będą jakies nieprawidłowości to podam jakie przekaźniki i kable z czujnika przy wentylatorach

[ Dodano: 2015-06-16, 22:33 ]
Jarek,w miejscu gdzie jest nr 6 nie mam tam żadnego przekaźnika więc nie wiem na którym obrócić sygnał. Obrazek Obrazek Obrazek
mam taki ecu,nie wiem jak podłączyć czerwoną wtyczkę do ecu,innej czerwonej nie znalazłem.

[ Dodano: 2015-06-16, 22:54 ]
czunika ma przewodach klimy koło parownika nie mam

[ Dodano: 2015-06-16, 23:07 ]
Mam problem z kostką czarnozieloną ponieważ przewody które były od klimy manualnej przechodziły w środkowej części ściany grodziowej a nie przy bezpiecznikach.Jeżeli chcę zostawić starą instalację pod maską i jedynie zmienić sterowanie wentylatorami to jakoś to muszę połączyć z kostką czarnozieloną tak Jarek,aby sterownik choćby załączał kompresor?

[ Dodano: 2015-06-17, 10:53 ]
Do gruszki pod schowkiem nie było żadnego przewodu podciśnienia,były tylko dwa do parownika i gruby gumowy który wpiąłem w kanał odstający w zespole nagrzewnicy.

[ Dodano: 2015-06-17, 16:31 ]
1 zdj chłodnica klimy
2 osuszacz z czujnikiem chyba wysokiego ciśnienia
3 prawy wentylator wraz z kablami do wtyczki
4 kable wychodzące z wtyczki
5 kable wychodzące z wtyczki dugiego wentylatora
6 kable do kompresora
7 i 8 czujnik w chłodnicy
9 dziwna wtyczka koło filtra powietrza szara może tu powinna być ta co do parownika
10 wtyczka przy osuszaczu
11 niespodzianka kable od wentylatorów idą właśnie tu,dziwna skrzynka między abs a ścianą grodziową,ktoś ją tu upchał.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 cze 2015, 20:42

No to się wyjaśniło to nie jest orginalna klima jest to DEIVA czyli dokładana firmy trzeciej, niestety nie pomogę na odległość ani przez zdjecia gdyby był schemat to można by było myśleć ale nie mamy do niej schematu:/

karol8713
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 12 maja 2013, 12:56
Lokalizacja: Żagań

Post autor: karol8713 » 17 cze 2015, 21:01

Jarku bardzo źle,wręcz fatalnie.Myślę,że damy radę :roll: A jak ogarnę oryginalną wiązkę tą co jest pod maską dawcy i podepnę pod zielonoczarną wtyczkę to będzie temat rozwiązany??Choć przeraża mnie ten czujnik przy osuszaczu i to że nie mam czujnika przy parowniku.Przy tej szarej kostce co idzie do parownika nie można zewrzeć np dwóch pinów aby układ wiedział że jest o.k?Czyli muszę wymontować komplet inst z pod maski oraz opornicę wentylatorów?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 cze 2015, 22:27

Na pewno jest temat do ogarniecia ale to trzeba mierzyć i szukać kombinować
karol8713 pisze:A jak ogarnę oryginalną wiązkę tą co jest pod maską dawcy i podepnę pod zielonoczarną wtyczkę to będzie temat rozwiązany??
Czujniki nie problem bo masz na osuszaczu tylko kwestia ogarnięcia. Gdybym to widział pomierzył pomyślał pewnie bym coś wykombinował ale tak to nie wiem co i jak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl