[b3 1.8 PM] pytanie dotyczące pracy wentylatora
[b3 1.8 PM] pytanie dotyczące pracy wentylatora
witam
otóż mam pytanie natury technicznej
czy w audi 80 b3 wentylator działa po wyłączeniu silnika, jeśli jest gorąco?
bo pamiętam, ze w passacie b2 ojca jak było ciepło, to po zgaszeniu silnika jeszcze chodził przez chwilkę wentyl.
u mnie w audi jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby po wyłączeniu silnika chodził wentylator, a z pod maski czuć, że bucha ciepłem, nawet jak podejde już jakiś czas (poł godz - godzina) po wyłączeniu
i zastanawiam się, czy tak jest i już, czy może to być spowodowane czymś?
otóż mam pytanie natury technicznej
czy w audi 80 b3 wentylator działa po wyłączeniu silnika, jeśli jest gorąco?
bo pamiętam, ze w passacie b2 ojca jak było ciepło, to po zgaszeniu silnika jeszcze chodził przez chwilkę wentyl.
u mnie w audi jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby po wyłączeniu silnika chodził wentylator, a z pod maski czuć, że bucha ciepłem, nawet jak podejde już jakiś czas (poł godz - godzina) po wyłączeniu
i zastanawiam się, czy tak jest i już, czy może to być spowodowane czymś?
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ale ja mam gaźnik i u mnie wentylator się nie wyłącza jak zgaszę silnik tylko jeszcze chwilę chodzi.Jarewa pisze:W PM takiego czegoś nie ma to jest monowtrysk i nie obejmuje tego, stosowali tylko to w mechanicznych wtryskach lub wielopunktowy wtrysk.
Ale faktycznie masz rację w PM wentylator powinien się wyłączać przy zgaszeniu silnika http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=42755 tutaj opisany przypadek. Więc u mnie albo jest coś dłubnięte albo gaźniki miały to rozwiązane tak jak wtryski mechaniczne.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Rozwiń to bo to sprzeczne informacje, w twoim przypadku wygląda jakby było przegrzebane i nie wyłącza wentylatorów po wyłączeniu zapłonu wtedy może być uszkodzony przekaźnik styku "X" bo się to zdarzało.Ale ja mam gaźnik i u mnie wentylator się nie wyłącza jak zgaszę silnik tylko jeszcze chwilę chodzi.
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
PieterB Ja mam tylko czujnik przy chłodnicy.
Jak miałem golfa II na gaźniku to było tak samo, dlatego myślałem że w audi to normalne możliwe że ktoś z poprzednich właścicieli coś pokopał, albo wziął się za to jakiś elektryk który przerobił instalację na wzór VW. Może wystarczy tylko podmianka przekaźnika na ten z VW bo z tego co pamiętam reszta jest tak samo skonstruowana.
Jak miałem golfa II na gaźniku to było tak samo, dlatego myślałem że w audi to normalne możliwe że ktoś z poprzednich właścicieli coś pokopał, albo wziął się za to jakiś elektryk który przerobił instalację na wzór VW. Może wystarczy tylko podmianka przekaźnika na ten z VW bo z tego co pamiętam reszta jest tak samo skonstruowana.
dzięki za odpowiedzi,
może jeszcze dlaczego pytam
jeśli chodzi o zegary, to temp raczej zazwyczaj pokazuje niską, termostat mam nowy kupiony, czekam tylko az bedzie troche czasu na wymiane, ale druga sprawa to mam w aucie zamontowane zabezpieczenie, które odcina pompke paliwa(kupiłem auto z czyms takim, nie wiem do konca jak to działa:P), które wyłącza sie, przez dotknięcie w miejscu, gdzie podłączony jest kabelek, a drugą ręką do masy(np klamka)
no i czasem jest tak, że gdy to robię, to nie wyłącza sie to, pozatym znika mi czasem zegarek pod obrotomierzem, więc zastanawiałem się, czy np może gdzieś tam masy brakuje albo coś i dlatego może się takie coś robić
dlatego też pomyślałem o tym wentylatorze, czy przyczyna przypadkiem nie jest taka sama
edit.
nadmuch działa tylko w momencie, jak mam przekręcony kluczyk, a wentylator od chłodnicy działa napewno, bo jak eksperymentowałem z adaptacją ecu, to pochodził chwile i włączył sie
może jeszcze dlaczego pytam
jeśli chodzi o zegary, to temp raczej zazwyczaj pokazuje niską, termostat mam nowy kupiony, czekam tylko az bedzie troche czasu na wymiane, ale druga sprawa to mam w aucie zamontowane zabezpieczenie, które odcina pompke paliwa(kupiłem auto z czyms takim, nie wiem do konca jak to działa:P), które wyłącza sie, przez dotknięcie w miejscu, gdzie podłączony jest kabelek, a drugą ręką do masy(np klamka)
no i czasem jest tak, że gdy to robię, to nie wyłącza sie to, pozatym znika mi czasem zegarek pod obrotomierzem, więc zastanawiałem się, czy np może gdzieś tam masy brakuje albo coś i dlatego może się takie coś robić
dlatego też pomyślałem o tym wentylatorze, czy przyczyna przypadkiem nie jest taka sama
edit.
nadmuch działa tylko w momencie, jak mam przekręcony kluczyk, a wentylator od chłodnicy działa napewno, bo jak eksperymentowałem z adaptacją ecu, to pochodził chwile i włączył sie