[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
No właśnie też tak myślałem, że przyczyną tego jest małe turbo. Wkładając większą turbinę należałoby się zrobić fmic. A niestety pod ori zderzak nic nie wcisnę bo mam klimę. A znów jakbym to zrobił to by się przydała dłuższa skrzynia. No i trzeba mieć trochę złotówek wolnych. Ostatnio miałem trochę wydatków, także na razie muszę tak jeździć.
Nie koniecznie musisz mieć większy FMIC Jest użyteczny ale to nie jest mega konieczność
Chodzi mi że nie chce abyście przyjęli że nie ma potrzeby czy coś FMIC jest przydatny na ciepłe dni jak notorycznie butuje się samochód. Mam znajomego i też jest tunerem w swojej A4 B5 ma ori FMIC tylko usprawnił dopływ powietrza dał nadkole z S4. A ma mody hybryda pompy AFN tylko że z końcówką 115B fala DE 143 HDK 248 wtryski 225, turbina hybryda ARL, program który nie dymi. A w dolocie temperatura nie przekracza 80C butując go często po 190km/h. Ogólnie jest też tak że mniejsza turbina i mocniejsze doładowanie szybko się nagrzewa i wtedy są straty mocy, ale jak jest większe to trochę mniej się nagrzewa przy takim samym doładowaniu i straty mocy są mniejsze Jak coś pomieszałem proszę o poprawienie mnie.
Chodzi mi że nie chce abyście przyjęli że nie ma potrzeby czy coś FMIC jest przydatny na ciepłe dni jak notorycznie butuje się samochód. Mam znajomego i też jest tunerem w swojej A4 B5 ma ori FMIC tylko usprawnił dopływ powietrza dał nadkole z S4. A ma mody hybryda pompy AFN tylko że z końcówką 115B fala DE 143 HDK 248 wtryski 225, turbina hybryda ARL, program który nie dymi. A w dolocie temperatura nie przekracza 80C butując go często po 190km/h. Ogólnie jest też tak że mniejsza turbina i mocniejsze doładowanie szybko się nagrzewa i wtedy są straty mocy, ale jak jest większe to trochę mniej się nagrzewa przy takim samym doładowaniu i straty mocy są mniejsze Jak coś pomieszałem proszę o poprawienie mnie.
bogus508, Jest tak jak pisze KLICHO, przy większej turbinie wcale nie musi być Fmic, bo to właśnie mniejsze turbiny kiedy już spada wydajność, zaczynają mocniej przegrzewac powietrze. Więc nie ma co tu patrzeć na wielkość turbo, bardziej trzeba się skupić czy będziesz podnosił ciśnienie.
Też mam najkrótszą skrzynie jakie były ale że jeszcze żyje, to nie zamierzam jej ruszać, tym bardziej że deficyt budżetowy nie pomaga.
Klicho, w b5 były ori. smic i 80stopni to tak sobie, ja na razie nie przekroczylem 60'C przy takich samych prędkościach.
Też mam najkrótszą skrzynie jakie były ale że jeszcze żyje, to nie zamierzam jej ruszać, tym bardziej że deficyt budżetowy nie pomaga.
Klicho, w b5 były ori. smic i 80stopni to tak sobie, ja na razie nie przekroczylem 60'C przy takich samych prędkościach.
OT :p
pozwole sobie wtracic ad SMIC'a; FMIC'a itp mialem go w rekach, ktos go tez ogladal? nie mowie ze mod coolera to koniecznosc ale seria to tragedia do modow, zakretow jest tam tyle ze szok, nie wiem jak u was ale u mnie GARDLO czyli srednica wlotu, wylotu (niektorzy nazywaja to srednica NOminalna) to 43mm... (wydech ma 45mm?!), reasumujac, ten ori smic dusi caly uklad wg mojego skromnego zdania
filip ma taki w ktorym zrobil "porting", takie cos ma sens <urodziny>
pozwole sobie wtracic ad SMIC'a; FMIC'a itp mialem go w rekach, ktos go tez ogladal? nie mowie ze mod coolera to koniecznosc ale seria to tragedia do modow, zakretow jest tam tyle ze szok, nie wiem jak u was ale u mnie GARDLO czyli srednica wlotu, wylotu (niektorzy nazywaja to srednica NOminalna) to 43mm... (wydech ma 45mm?!), reasumujac, ten ori smic dusi caly uklad wg mojego skromnego zdania
filip ma taki w ktorym zrobil "porting", takie cos ma sens <urodziny>
Nie wiem jak jest w Audicach, ale u mnie w Passku B4 jest po lewej stronie i nie ma różnych zawijasów i zakrętów może są 2 kolanka góra.
Jak dałem kratkę to po butowaniu mogę dotknąć ręką SMICA i nie poparzę się nim więc temperatura jest ok.
Laserowym termometrem mierzyłem ostatnio było 67C więc jak na SMIC w ten żar co mamy na dworze to chyba bardzo ładna temperatura
Ale doładowanie też nie mam mega bo 1.17 bara
Jak dałem kratkę to po butowaniu mogę dotknąć ręką SMICA i nie poparzę się nim więc temperatura jest ok.
Laserowym termometrem mierzyłem ostatnio było 67C więc jak na SMIC w ten żar co mamy na dworze to chyba bardzo ładna temperatura
Ale doładowanie też nie mam mega bo 1.17 bara
Tu kolego chodzi o objętość powietrza. Zimne powietrze na mniejszą objętość więc więcej się go nabije do cylindra. A to skutkuje tym że przy wtrysku tej samej ilości paliwa uzyskamy lepsza efektywność spalania a co za tym idzie lepsza wydajność jednostki napędowej.KLICHO pisze:No to jest wiadome Ciepłe powietrze rzadsza mieszanka gorzej idzie zimne powietrze lepsza i gęsta mieszanka lepiej idzie.
Kolego w megane nie było 2.2 dci. W espasach takie były ale jest za gruby pod orginalny zderzak. Jeszcze jest opcja wsadzić z mastera 2.5 dci ale nie wiem czy się zmieści. Nie wiem czy autor tematu nie ma nic przeciwko temu by w jego temacie trwała rozmowa na temat sposobu chłodzenia powietrza w dolocie.
ja? ja nic nie wstawiam, nie robie zadnych tuningow ;pbrabus124 pisze:bogus508, jak myślisz o Fmic pod ori. zderzak to pytaj kolegę Dave On kombinuje z IC od Volvo które powinno ładnie się zmieścić pod ori zdeś. Gość na łotwie takie wstawił. Ic - 100-150zł orurowanie - 100- 200zł i masz nie drogo fajny mod
prawda jest taka ze do poki sam nie sprobujesz to sie nie dowiesz, na forum z tego co widzialem to wstawiano z frontery i saaba, mowie/pisze tu o zderzaku coupe, pod s2 to juz inna bajkaKLICHO pisze:A FIntercooler Megane 2.2 DCi nie pasuje do Audi 80 ? Bo do Passka B4 z klimą pasuje idealnie.
poka konkretny przyklad
Działaj działaj_Dave pisze:ja? ja nic nie wstawiam, nie robie zadnych tuningow ;p
Dokładnie, nie ma co tu rzucać niewiadomymi, to co sprawdzone to o tym piszemy. Ja mam IC od Frontery pod zderzakiem Coupe- i to jest pewne, a gdybać... to można ze wszystkim._Dave pisze:prawda jest taka ze do poki sam nie sprobujesz to sie nie dowiesz, na forum z tego co widzialem to wstawiano z frontery i saaba, mowie/pisze tu o zderzaku coupe, pod s2 to juz inna bajka
poka konkretny przyklad
bogus508,
https://audi80.pl/topics90/b4-1z-mon ... 710,30.htm
Tu masz taki IC jak twój i zamontowany z klimą. Ja mam akurat taką samą chłodnicę klimy u siebie, ale wiem że większość jest innych chłodnic... które bardziej schodzą w dół. Niestety, pod ori. zderzak ciężko coś upchnąć. Ale widziałem już parę osób którym się udało
https://audi80.pl/topics90/b4-1z-mon ... 710,30.htm
Tu masz taki IC jak twój i zamontowany z klimą. Ja mam akurat taką samą chłodnicę klimy u siebie, ale wiem że większość jest innych chłodnic... które bardziej schodzą w dół. Niestety, pod ori. zderzak ciężko coś upchnąć. Ale widziałem już parę osób którym się udało