Nooo baaaaaa
Majsterek problem znany
Wtopa Audi + VW - szkoda bo reputacja bardzo ucierpiała
To wszystko za sprawą postarzania produktu - w tym przypadku było dokładnie tak samo
Konkrety
2.0 oraz 1.8 TSI oraz TFSI wyprodukowane do 2012 roku
Mianowicie w tych motorach panowie od postarzania produktu trochę za bardzo przegięli i zastosowali zbyt cienkie pierścienie od zgarniania oleju he he
Co to oznacza - oznacza to że auto z przebiegiem 100.000 może brać nawet 1.5 litra oleju na 1000 km he he he
Audi VW Seat Skoda - te auta z tymi motorami mają z tego między innymi powody normę spalania oleju do 0.5 litra na 1000 km !!!
Nawet nowe motory mogę tyle oleju palić
Co zrobić - aaa Polak potrafi
Opcja 1 - nowe tłoki i korby z osprzętem - koszt ponad 8000 zł - max 20.000 z robocizną
Opcja 2 - dać tłoki to roztoczenia rowka gdzie siedzi pierścień zgarniający olej i wpakowanie tam pierścienia "szerokiego" zamiast "wąskiego" - koszt ponoć z robocizaną 2000 zł
To tyle o oleju
Teraz inna sprawka
Jak kupiłeś kiedyś nowe OOOO z motorem 1.2 lub 1.4 z początku produkcji tych motorów i ktoś zapytał jaki tam jest rozrząd ???
Ty jako dumny właściciel nowego OOOO odpowiadasz - mam łańcuch ÓÓÓ jak to brzmi "ja mam łańcuch" ÓÓÓ od razu wszyscy się kłaniają bo On ma łańcuch ÓÓÓ czyli jest lepszy bo ma łańcuch a ja mam pasek ÓÓÓ ale szacunek ÓÓÓ - no niestety tu znowu pany od postarzania produktu przegięli pałę bo pierwsze motory z łańcuchem 1.2 oraz 1.4 miały tę przypadłość że ten niezniszczalny będący powodem do Dumy przez duże D łańcuch potrafi rozciągnąć się i grzechotać nawet po 40.000 km he he
Pany szybko się zorientowały że przegięli pałę z postarzaniem produktu (to takie "normalne" wszystko ma się psuć i to na potęgę) i zaraz następne partie puścili z innymi łańcuchami he he
Aj aj ten świat czasem przypomina kupę
Jedziemy dalej czy nie da się zrobić auto by się nie psuło ???
ÓÓÓ
a no da się
Np Merc 124 - to wszyscy wiemy że to czołg prawie nie do zdarcia - a jego automatyczna skrzynia biegów odpowiednio serwisowana przewyższa trwałością silnik który jest nie do zajechania he
I dalej - kolega hexman ma OOOO 1000 C4 (Lalunia) z przebiegiem ponad 500.000 km i by było śmieszniej to w tym aucie siedzi jeszcze oryginalna turbina he he he
Da się ? a no da się !
Jestem pewny że przy dzisiejszej technologi da się zrobić auto które zrobi 1.000.000 bezawaryjnie !!!
Nie wiem ile lat to C4 (Lalunie) jest w rękach rodziny Maxa ale wiem że długo - może Max dopisz coś do mojej wypowiedzi