Hej. Jako że nadszedł czas wymiany tulei, końcówek drążków i sworzni zacząłem szukać tych części. Ale zauważyłem u siebie dziwną rzecz - otóż od początku prawe przednie koło miałem dość mocno cofnięte w nadkolu (kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy mocno poza tolerancją) Tłumaczyłem to sobie tym że auto było wcześniej stuknięte. Ale przyjrzałem się sworzniom i okazuje się że prawy sworzeń jest wyprofilowany tak że jest cofnięty lekko w tył a lewy jest wyprofilowany w przód. Lewe koło w nadkolu siedzi ok.
Tak ma być czy ktoś przede mną założył np. dwa lewe sworznie i dlatego prawe koło jest cofnięte w nadkolu? Nie powinno być tak że prawy sworzeń powinien być prosty albo wyprofilowany w stronę przodu?
Sworznie prawdopodobnie 19 mm auto z 88r ze wspomaganiem.
[B3 1.8 PM] Niewłaściwe sworznie wahacza?
Sworznie są dokładnie takie http://t.iparts.pl/089/TC501/dokumenty/ ... delphi.jpg. Jest lewy i prawy sworzeń (tutaj akurat lewa strona). Może ktoś zamówił 2 takie same i tak masz. Sworznie są "regulowane"
Sworznie masz dwa rozmiary trzpienia o ile dobrze pamiętam 17 mm i 19mm jest prawy i lewy,posiadają otwory fasolkowe na których można pod regulować kąt pochylenia koła , idź do sklepu i tam niech zobaczy ci dokładnie w katalogu wtedy będziesz wiedział jak dokładnie były montowane.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2015, 15:20 przez Sebandi, łącznie zmieniany 1 raz.