Witam
Na forum jestem od jakiegoś czasu, więc chyba czas założyć temat
W Październiku 2013 r. nadszedł czas na zmianę auta, więc po namowach brata(Viteknt) stałem się szczęśliwym posiadaczem zielonej Coupe'jki od Audi :mrgreen:
Co do wyposażenia:
Silnik 2.0 ABK(Gazowany)
rok produkcji 1992
przebieg ok. 254 tyś. km
elektryczny szyberdach oraz lusterka
wspomaganie kierownicy, ABS
jasna, welurowa tapicerka
radyjko JVC KD-R451
centralny zamek
alufelgi 15'
Pare słów o autku, dość biednie wyposażone(Niemiec poskąpił ) kupione za nieduże pieniądze, z myślą o "odchwaszczeniu" i doprowadzeniu do porządku. Auto wyjechało z fabryki ze skrzynią automatyczną, którą poprzedni właściciel zmienił na 5-biegową manualną od silnika 2.0 90KM :evil:
Krótka lista tego co mniej więcej przez ten rok udało się zrobić(wybaczcie brak zdjęć, nie myślałem, że będę zakładał temat na forum ):
wymiana kompletu uszczelek silnika(Reinz) wraz z planowaniem głowicy;
zmiana rozrządu(Contitech), pompy wody(Ruville), pasków napędu zewnętrznego(Contitech);
wymiana kompletu filtrów(Filtron) oraz oleju (Mobil 10w40);
wymiana sondy lambdy;
wymiana przewodów zapłonowych(Beru) oraz świec (NGK);
wymiana skrzyni biegów na skyrznię o oznaczeniu CCF;
wymiana kompletu przegubów napędowych(przy skrzyni i kołach);
wymiana kompletu tulejek wahaczy, gum oraz łączników stabilizatora;
wymiana kompletu amortyzatorów(przód Kayaba, tył MTS) wraz z poduszkami;
wymiana kompletu klocków hamulcowych(TRW);
wymiana linek hamulca ręcznego(Linex);
wymiana kompletu elastycznych przewodów hamulcowych(TRW);
wymiana tłumika końcowego;
regeneracja lamp zespolonych(odbłyśniki + uchwyty);
drobne porządki w instalacji gazowej, wymiana butli, przeróbka zbiornika paliwa;
A to dopiero początek :mrgreen: w planach między innymi:
- wymiana uszkodzonej przepływki :evil:
- wymiana uszkodzonej szyby czołowej
- zadbanie o nagłośnienie
- założenie kierownicy S-Line - w 50% zrobione(kierownica siedzi, brak klaksonu)
- założenie elektryki szyb
- zmiana centralnego na elektryczny
- wymiana tapicerki na skórzaną, bądź obszycie starej
- zmiana felg na jakieś 17'
- posklejanie zderzaka S2, uzupełnienie kratek
- wizyta u lakiernika, kompletne malowanie
- ciemne lampy z tyłu
- sprężyny -40
Update 27.06.2015:
Dokończona regeneracja lamp, nowe dekielki:
Założenie odbojników klapy
Nowy silniczek do wycieraczki tylnej:
Nowe siłowniczki do klapy tylnej:
Nowe listwy żarówek lamp tylnych:
Drobne problemy z rozrządem:
Klejenie zderzaka, wygląd przed:
I wygląd po:
Nowe kierunki:
[Audi Coupe 8B ABK] by Wiciu
[Audi Coupe 8B ABK] by Wiciu
Ostatnio zmieniony 27 cze 2015, 16:33 przez Wiciunt, łącznie zmieniany 3 razy.
@topor, binek:
Nowe koło oczywiście w swoim czasie wleci - pierw trzeba odchwaścić do końca
Ogólnie trochę mnie tu nie było, ale w sumie z autkiem dużo się nie działo od ostatniego postu. Także ciąg dalszy odchwaszczania!
Dokończyłem regeneracje lamp dokupując dekielki co by syf sie nie dostawał:
Dalej walczyłem z piszczeniem klapy - założyłem odboje których w ogóle nie było :evil:
Niestety, problem wyeliminowany w 50%, jest ciszej ale nadal coś kwiczy - jakieś sugestie co dalej z tym zrobić ??
Wpadł też nowy silniczek do wycieraczki tylnej, niestety czeka mnie zmiana przełącznika zespolonego ponieważ wycieraczka raz działa, raz nie(przewody idące do silniczka są nowe)
Wpadły też nowe siłowniczki do klapy tylnej. Ciekawostka, siłowniczki pochodzą od A-Klasy W169, ponieważ dedykowane nie są dostępne. Otwieranie wygląda tak jak na zdjęciu poniżej, może sie komuś przyda
Następnie wraz z kumplem elektrykiem wyeliminowaliśmy problem dyskoteki w tylnych lampach - nie obyło się bez nowych listew z żarówkami ponieważ stare wyglądały tak:
I teraz coś nad czym walczyliśmy najwięcej ostatnimi czasy w aucie - szybko niszczący się pasek rozrządu :evil: Od września kochane ABK "zjadło" już 3 paski rozrządu... Winą okazała sie niekompetencja mechanika oraz uszkodzona szpilka. Zmiana mechanika, szybkie toczenie szpileczki, nowy pasek z napinaczem i puki co wszystko lata, a nowa szpileczka i tak czeka na założenie przy najbliższej okazji :mrgreen:
W między czasie znajomy posklejał zderzaczek S2, wygląd przed:
I wygląd po:
Na koniec dzisiejszego dnia podkradłem jeszcze bratu kierunki od zderzaka ale ciiiii
Jak widać cały czas coś się dzieje i powolutku dążymy do wymarzonego autka :mrgreen:
Na najbliższy czas zaplanowane jest kupienie kratek do zderzaka, wymiana uszczelki miski olejowej oraz ustawienie zapłonu(aparat się zapiekł :evil: ) i przy okazji wymiana szpileczki przy rozrządzie. Niestety dowiedziałem się że szyberdaszek jest nie do końca sprawny i nad tym też trzeba będzie pomyśleć
[ Dodano: 2016-02-01, 20:55 ]
Niestety auto uległo małemu wypadkowi...
Auto raczej nie nadaję się do naprawy także idzie na części. Jakby ktoś szukał sprawnego ABK, przepływki, gumy od dolotu itp to zapraszam. Prawa lampa zespolona jest cała, kierownica S-Line z poduszką, taśmą i obudową przerobioną pod "przedlift" itp.
Nowe koło oczywiście w swoim czasie wleci - pierw trzeba odchwaścić do końca
Ogólnie trochę mnie tu nie było, ale w sumie z autkiem dużo się nie działo od ostatniego postu. Także ciąg dalszy odchwaszczania!
Dokończyłem regeneracje lamp dokupując dekielki co by syf sie nie dostawał:
Dalej walczyłem z piszczeniem klapy - założyłem odboje których w ogóle nie było :evil:
Niestety, problem wyeliminowany w 50%, jest ciszej ale nadal coś kwiczy - jakieś sugestie co dalej z tym zrobić ??
Wpadł też nowy silniczek do wycieraczki tylnej, niestety czeka mnie zmiana przełącznika zespolonego ponieważ wycieraczka raz działa, raz nie(przewody idące do silniczka są nowe)
Wpadły też nowe siłowniczki do klapy tylnej. Ciekawostka, siłowniczki pochodzą od A-Klasy W169, ponieważ dedykowane nie są dostępne. Otwieranie wygląda tak jak na zdjęciu poniżej, może sie komuś przyda
Następnie wraz z kumplem elektrykiem wyeliminowaliśmy problem dyskoteki w tylnych lampach - nie obyło się bez nowych listew z żarówkami ponieważ stare wyglądały tak:
I teraz coś nad czym walczyliśmy najwięcej ostatnimi czasy w aucie - szybko niszczący się pasek rozrządu :evil: Od września kochane ABK "zjadło" już 3 paski rozrządu... Winą okazała sie niekompetencja mechanika oraz uszkodzona szpilka. Zmiana mechanika, szybkie toczenie szpileczki, nowy pasek z napinaczem i puki co wszystko lata, a nowa szpileczka i tak czeka na założenie przy najbliższej okazji :mrgreen:
W między czasie znajomy posklejał zderzaczek S2, wygląd przed:
I wygląd po:
Na koniec dzisiejszego dnia podkradłem jeszcze bratu kierunki od zderzaka ale ciiiii
Jak widać cały czas coś się dzieje i powolutku dążymy do wymarzonego autka :mrgreen:
Na najbliższy czas zaplanowane jest kupienie kratek do zderzaka, wymiana uszczelki miski olejowej oraz ustawienie zapłonu(aparat się zapiekł :evil: ) i przy okazji wymiana szpileczki przy rozrządzie. Niestety dowiedziałem się że szyberdaszek jest nie do końca sprawny i nad tym też trzeba będzie pomyśleć
[ Dodano: 2016-02-01, 20:55 ]
Niestety auto uległo małemu wypadkowi...
Auto raczej nie nadaję się do naprawy także idzie na części. Jakby ktoś szukał sprawnego ABK, przepływki, gumy od dolotu itp to zapraszam. Prawa lampa zespolona jest cała, kierownica S-Line z poduszką, taśmą i obudową przerobioną pod "przedlift" itp.