Witam i proszę o pomoc w diagnozie.
Od jakiegoś czasu (będzie to ze 2 miesiące) w aucie coś się psuje i nie chce jechać. Jeżdżę głównie po mieście bo na trasę boję się nim wyjechać. Raz auto jedzie dobrze, a raz brakuje mu mocy i jedzie do 40 km/h na 2 biegu do deski i zero reakcji. Jak jest z górki to się bujnie do 50 km/h, jak pod górkę to zwalnia. Masakra nie da się jeździć. Jeden dzień auto jeździ na drugi już nie, czasami podczas jazdy nagle przestaje jechać, a czasami jak muli to czuć jakby się coś załączy i w fotel wgniata i ma kopyto. Po prostu losowo to się dzieje i nie wiem od czego.
Filtr powietrza co prawda nie był wymieniany od 3 lat, dałem auto do mechanika powiedział, że to przepływomierz więc kupiłem używany od znajomego i mechanik podmienił. Auto przez kilka dni sprawowało się dobrze, ale problem wrócił. Wymieniłem filtr powietrza 3 dni temu i nic nie dało. Filtr źle nie wyglądał, ale zawsze mógł być przytkany.
Na początku jak zaczęły się problemy to wymieniłem filtr paliwa - bo myślałem, że się zatykał, ale nic się nie zmieniło.
Ktoś ma jakieś pomysły ?
Nie chcę jechać do mechanika, który znowu mi powie, że trzeba wymienić to i to, a dalej będzie kicha.
Proszę o pomoc.
[B4 1,9TDI 1Z] brak mocy - auto jedzie max 40-45 km/h
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 13:42
- Lokalizacja: lubuskie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Na początek podaj nam jaki masz osprzęt.
Po drugie to auto pod vaga podpiąć i sprawdzić błędy i parametry silnika.
Z mechanicznych rzeczy to możesz sprawdzić szczelność dolotu i przwody wokół turbo i N75
Filtr zmieniłeś , a jak wygląda sprawa pęcherzyków powietrza w paliwie :?:
Jak masz przepływomierz powietrza pierburg to trzeba wykonać próbę dynamiczną grupy 3 i 11 i bedzie coś mozna więcej powiedzieć.
Sprawdź miernikiem wtrysk sterujący.
Po drugie to auto pod vaga podpiąć i sprawdzić błędy i parametry silnika.
Z mechanicznych rzeczy to możesz sprawdzić szczelność dolotu i przwody wokół turbo i N75
Filtr zmieniłeś , a jak wygląda sprawa pęcherzyków powietrza w paliwie :?:
Jak masz przepływomierz powietrza pierburg to trzeba wykonać próbę dynamiczną grupy 3 i 11 i bedzie coś mozna więcej powiedzieć.
Sprawdź miernikiem wtrysk sterujący.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Objawy faktycznie mogly wskazywać na przepływomierz ,wiec nie można się czepiać gościa że nie trafił ...fakt że takie "strzelanie " co do przyczyny ,bez sprawdzenia w czasie jazdy vagiem ,jest mocno ryzykowne ,bo równie dobrze może być wina czegoś innego...jak też faktem jest że druga wymieniona przepływka ,rownież mogła paść po jakimś czasie :roll: W tej chwili,zeby nie zgadywać co do przyczyny ,nalężało by zrobić jak pisze Krzysiek 84,Audi80FanTom pisze:dałem auto do mechanika powiedział, że to przepływomierz
ja dodam tylko ,że dobrze by było sprawdizć parametry w czasie jazdy ,najlepiej blok 003 z przepływomierzem i 011 z doladowaniem...Albo jak ktoś nie ma dostępu do vaga ,w najprostrzy sposób sprawdzić sobie przepływkę samemu ,wpinając diodę we wtyczkę przepływki pomiedzy piny 1>6 ...wtedy symulujemy pełny "przepływ "dla ecu i o ile przepływka była niesprawna ,auto bedzie jechało jak należyKrzysiek 84 pisze:Na początek podaj nam jaki masz osprzęt.
Po drugie to auto pod vaga podpiąć i sprawdzić błędy i parametry silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 13:42
- Lokalizacja: lubuskie
Osprzęt ? czyli dane autka ?
Auto: 1.9 TDI, 90KM, 1Z, Avant, 1995.
VAGa podpiąć i sprawdzić błędy .... hmm chwilę to potrwa, co prawda 4 lata temu VAGa kupiłem ale go nigdy nie uruchomiłem, czyli to będzie ten pierwszy raz i będę musiał o nim poczytać co i jak.
Krzysiek84, sprawdziłbym szczelność dolotu i przewody wokół turbo i N75, ale nic kompletnie mi to nie mówi - to nie mój poziom, ale poczytam o tym na forum (mam nadzieję że coś o tym ludzie piszą).
Pęcherzyki powietrza w rurkach do filtra - raczej ich nie ma, dziś sprawdzałem i podczas odpalania auta jeden się pojawił później drugi i nic przez kolejnych kilka minut. Kiedyś pamiętam było więcej tych bombelków.
Przepływomierz mam pierburga, ale poczytam co to próby dynamiczne.
Wtrysk sterujący - sprawdzę miernikiem jak poczytam gdzie to i co to.
MUNIOR a ten myk z diodą to jaką tę diodę mam podpiąć ?
dzięki za rady coś pokombinuję z autkiem, szkoda że muszę jutro na 4 dni w delegację jechać, ale bynajmniej będzie czas na dokształt wiedzy z forum.
[/quote]
Auto: 1.9 TDI, 90KM, 1Z, Avant, 1995.
VAGa podpiąć i sprawdzić błędy .... hmm chwilę to potrwa, co prawda 4 lata temu VAGa kupiłem ale go nigdy nie uruchomiłem, czyli to będzie ten pierwszy raz i będę musiał o nim poczytać co i jak.
Krzysiek84, sprawdziłbym szczelność dolotu i przewody wokół turbo i N75, ale nic kompletnie mi to nie mówi - to nie mój poziom, ale poczytam o tym na forum (mam nadzieję że coś o tym ludzie piszą).
Pęcherzyki powietrza w rurkach do filtra - raczej ich nie ma, dziś sprawdzałem i podczas odpalania auta jeden się pojawił później drugi i nic przez kolejnych kilka minut. Kiedyś pamiętam było więcej tych bombelków.
Przepływomierz mam pierburga, ale poczytam co to próby dynamiczne.
Wtrysk sterujący - sprawdzę miernikiem jak poczytam gdzie to i co to.
MUNIOR a ten myk z diodą to jaką tę diodę mam podpiąć ?
dzięki za rady coś pokombinuję z autkiem, szkoda że muszę jutro na 4 dni w delegację jechać, ale bynajmniej będzie czas na dokształt wiedzy z forum.
[/quote]
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Zdjęcia przewodów podłaczenia N75 i turbo wrzuciłem, sprawdź czy nie są przetarte i dobrze podłączone.
Wtrysk sterujący - odpinasz kostke i wpinasz sie miernikiem, mierzysz opór cewki. mniej więcej powinno wskazywać na mierniku między 80 a 120 om'ów ΩΩ
ewentualnie test młoteczkowy zostaje.
Dioda zwykła wystarczy, byle by tylko nie przyszło Ci na myśl zrobić zworki :oops:
A vag to podstawa do komunikacji z autem i obadać co mu dolega.
Wtrysk sterujący - odpinasz kostke i wpinasz sie miernikiem, mierzysz opór cewki. mniej więcej powinno wskazywać na mierniku między 80 a 120 om'ów ΩΩ
ewentualnie test młoteczkowy zostaje.
Dioda zwykła wystarczy, byle by tylko nie przyszło Ci na myśl zrobić zworki :oops:
A vag to podstawa do komunikacji z autem i obadać co mu dolega.