Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Nie podłączona turbina.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lip 2015, 22:31

DaMaGe pisze: ktoś zrobił swapa z AAZ na 1Z i nie popodpinał żadnych czujników i kabli ( brak kabli do przepływki, brak N75, T2 bez sterowania )
Hehe :mrgreen: niepodpiął ,bo niby do czego miał podpiąć :?: jak nie ma kompa :-P Założenie do silnika tdi pompy na linkę ,można porównać do sytuacji ,kiedy mamy nowoczesnego kompa o dobrych paramertach ,i ładujemy do niego przedpotopowy procesor :-P
Ostatnio zmieniony 02 lip 2015, 22:39 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 02 lip 2015, 22:37

wiązka idzie pod dechę jak dobrze patrzyłem więc pewnie gdzieś luźno wisi,

teraz pytanie czy taniej wyjdzie kupić silnik/rozbitka 1z i przełożyć gotowca z kompem itp czy bawić się w naprawianie paplaniny ... ( o ile właściciel chce mieć 1z )

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lip 2015, 22:40

DaMaGe pisze:wiązka idzie pod dechę jak dobrze patrzyłem więc pewnie gdzieś luźno wisi,
Nie wiem o jakiej wiązce mówisz ,ale AAZ nie miał zadnej wiązki do kompa ,więc o ile to był AAZ ,to nie ma prawa jej tam być

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 02 lip 2015, 22:48

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze:wiązka idzie pod dechę jak dobrze patrzyłem więc pewnie gdzieś luźno wisi,
Nie wiem o jakiej wiązce mówisz ,ale AAZ nie miał zadnej wiązki do kompa ,więc o ile to był AAZ ,to nie ma prawa jej tam być
tam jest właśnie wiązka podprowadzona - pod N75, pod inne czujniki, ale jak pisze właściciel - wszystkie kostki obwinięte taśmą izolacyjną - ktoś przełożył calego 1z do budy AAZ a z AAZ tylko pompę zostawiono - wszystkie wtyki do czujników itp walają się po komorze luźno ...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lip 2015, 23:53

wszystkie wtyki do czujników itp walają się po komorze luźno ...
W takim razie ciekawe czy jest też wtyka do kompa na swoim miejscu ,czyli w okolicy nóg pasażera ...bo jeżeli jest ,to zawsze można się pobawić i przywrócić ori TDI

14Piter88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 28 cze 2015, 10:51

Post autor: 14Piter88 » 03 lip 2015, 12:42

MUNIOR pisze:W takim razie ciekawe czy jest też wtyka do kompa na swoim miejscu ,czyli w okolicy nóg pasażera ...bo jeżeli jest ,to zawsze można się pobawić i przywrócić ori TDI
Możesz opisać dokładniej gdzie się znajduje ta wtyka ? Bo chętnie bym pogrzebał coś przy tym a w komorze silnika już nie mam czego szukać bo w sumie wszystko wiem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lip 2015, 15:10

14Piter88, ja Ci już raz pisałem gdzie jest komp a właściwie gdzie powinien być, kolega napisał jeszcze raz
MUNIOR pisze:czyli w okolicy nóg pasażera ...
i dalej nie wiesz :-/

14Piter88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 28 cze 2015, 10:51

Post autor: 14Piter88 » 03 lip 2015, 18:05

PieterB pisze:i dalej nie wiesz
Dobrze, jakoś to ogarnę.
A miał ktoś może kłopot z nawiewem ? Bo coś się spsuło i nie działa. Bezpiecznika 30A nie ma w skrzynce.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 lip 2015, 18:43

Na początek sprawdź czy masz odpowiednie wszystkie bezpieczniki:
https://audi80.pl/topics7/all-opis-b ... -vt120.htm

14Piter88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 28 cze 2015, 10:51

Post autor: 14Piter88 » 10 lip 2015, 19:43

Krzysiek 84 pisze:Na początek sprawdź czy masz odpowiednie wszystkie bezpieczniki:
Wychodzi tak jak mówiłem, nie miałem od początku bezpiecznika 30A od dmuchawy/klimy. Działało przez jakiś czas, ostatnio padło. Możliwe że było podłączone na krótko bez żadnych bezpieczników ?

[ Dodano: 2015-07-10, 19:43 ]
MUNIOR pisze:W takim razie ciekawe czy jest też wtyka do kompa na swoim miejscu ,czyli w okolicy nóg pasażera ...bo jeżeli jest ,to zawsze można się pobawić i przywrócić ori TDI
Zabrałem się za to, w schowku jest kopułka z nalepką Bosha. Daje zdjęcia :
http://screenshot.sh/oe1EThYQheTgc
http://screenshot.sh/ofh3jCfJbm2OI
http://screenshot.sh/oe1EXuE4rNLjG

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lip 2015, 19:53

14Piter88 pisze:w schowku jest kopułka z nalepką Bosha. Daje zdjęcia :
W schowku wtyczki do ECU nie znajdziesz...o ile jest ,to nad nogami pasazera ,przy samej scianie grodziowej ...zwykle jej nie widac ,bo zaslonieta oslona z tworzywa ,przykrecana na dwie srubki.Sptkalem sie tez ze przy dokladaniu klimy ,ECU pakuja zaraz za radiem ,przy lewym boku panelu srodkowego

14Piter88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 28 cze 2015, 10:51

Post autor: 14Piter88 » 12 lip 2015, 19:58

MUNIOR, przepraszam że pytam, ale jako jedyny jesteś w miare zainteresowany tematem i widzę że ogarniasz temat. Wszystkie te mody (zmiana pompy na elektryczną zamiast analogowej z AAZ, kupno kompa od 1Z) to jest po to żeby uzyskać cały motor 1Z pod maską.
Ale tak teraz myślę i się zastanawiam co bym musiał zrobić żeby z tego "czegoś" co mam pod maską był normalny AAZ któremu się włącza to cholerne turbo ?
Nie mogę żyć ze świadomością że pod maską mam turbo które nie pracuje. :-?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lip 2015, 21:08

14Piter88 pisze: tak teraz myślę i się zastanawiam co bym musiał zrobić żeby z tego "czegoś" co mam pod maską był normalny AAZ
Ciesz się że nie masz AAZ -ta ,tylko silnik z bezpośrednim wtryskiem . AAZ to porażka ...ma wiecej wad niż zalet :roll: To co masz ,da się zrobić żeby jezdziło jako -tako ,tylko ktoś musi ci podrasować tą pompę ...ja niestety tych pomp nie ogarniam :-/
14Piter88 pisze:Nie mogę żyć ze świadomością że pod maską mam turbo które nie pracuje. :-?
O ile turbo jest całe i ma obydwa wirniki ,to na pewno pracuje i pompuje,wystarczy że gruszka jest bez wężyka ,wtedy nic nie upuszcza spalin i turbo na pewno się kreci ...co nie znaczy że czujesz jego działanie ,bo zapewne pompuje z max 0,5 bara ,i to zapewne dopiero przy ok.3 tys obr,a takiego doładowania raczej na pewno nie poczujesz .Przede wszystkim upewnij się że układ jest szczelny i w dolocie jest chociaż te 0,5 bara .Podepnij manometr i zmierz cisnienie w dolocie .Jak jest chociaż tyle ,to nie ma tragedi ...niestety żeby było więcej ,musi być więcej spalin ,a żeby było ich wiecej ,potrzeba wiecej paliwa ...i tu błedne koło się zamyka ,bo ta pompa nie nadaje się do tego rodzaju wtrysków i nie zapewnia im nawet minimum tej ilosci paliwa ,jakiej potrzebują ..także z tą pompą ,bez jej przerobienia ,za wiele nie zwojujesz :-/ bo o ile się nie mylę ,to ma tłoczek 9mm ,fala jest niziutka ,spręzyny malutkie ...wszystko to powoduje ze dawka paliwa podawana na wtryski ,jest zbyt mała żeby rozbujać silnik i rozkręcić odpowiednio turbinę i żeby ten silnik z tą pompą ,zblizył się z moca, do tych choćby 70-80 koni.Jedyna "zaleta "z tą pompa ,jest taka ,że najprawdopodobniej masz super oszczędne toczydło ,które nie jest w stanie przekroczyć spalania 4,5 litra ,żeby nie wiem co robić i jak jechać ;-) Jedyne co możesz w tej chwili zrobić ,zeby go trochę ożywic ,to podkręcić dawkę paliwa na pompie ,do czego potrzebujesz klucz 13 i płaski wkrętak

14Piter88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 28 cze 2015, 10:51

Post autor: 14Piter88 » 13 lip 2015, 20:16

MUNIOR, czyli wszystko się sprowadza tego żeby wymienić/przerobić pompe.
Najtańszą pompę od 1Z udało mi się znaleźć za kwotę 450zł, w tym nikt nie wie w jakim ona jest stanie, bo jechać kilkaset kilometrów za pompą to jest nie warta skórka za wyprawkę.
Czytałem że żeby wpiąć manometr trzeba rozwiertać dolot i potem go zaślepić ( to nawet był chyba twój post), zgadza się ?
Co do spalania, wychodzi że w mieście spala w granicach 6l, więc tragedii nie ma bo na takie spalanie liczyłem. O spalaniu w cyklu na trasie będę się mógł wypowiedzieć dopiero pod koniec sierpnia bo jadę na wakacje na mazury więc 1500km zrobię w kółku.
Opłaca mi się bawić w podkręcanie dawki paliwa ? Odbije mi się to na spalaniu ? A jak tak to w jakich granicach ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lip 2015, 20:36

14Piter88 pisze: Czytałem że żeby wpiąć manometr trzeba rozwiertać dolot i potem go zaślepić
Coś źle czytałes , bo nikt takiego zabiegu nie robił, a do wpięcia manometru jest odpowiednie miejsce

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl