Hehe :mrgreen: niepodpiął ,bo niby do czego miał podpiąć :?: jak nie ma kompa Założenie do silnika tdi pompy na linkę ,można porównać do sytuacji ,kiedy mamy nowoczesnego kompa o dobrych paramertach ,i ładujemy do niego przedpotopowy procesorDaMaGe pisze: ktoś zrobił swapa z AAZ na 1Z i nie popodpinał żadnych czujników i kabli ( brak kabli do przepływki, brak N75, T2 bez sterowania )
[B4 1.9 1Z 90KM] Nie podłączona turbina.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ostatnio zmieniony 02 lip 2015, 22:39 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
tam jest właśnie wiązka podprowadzona - pod N75, pod inne czujniki, ale jak pisze właściciel - wszystkie kostki obwinięte taśmą izolacyjną - ktoś przełożył calego 1z do budy AAZ a z AAZ tylko pompę zostawiono - wszystkie wtyki do czujników itp walają się po komorze luźno ...MUNIOR pisze:Nie wiem o jakiej wiązce mówisz ,ale AAZ nie miał zadnej wiązki do kompa ,więc o ile to był AAZ ,to nie ma prawa jej tam byćDaMaGe pisze:wiązka idzie pod dechę jak dobrze patrzyłem więc pewnie gdzieś luźno wisi,
Możesz opisać dokładniej gdzie się znajduje ta wtyka ? Bo chętnie bym pogrzebał coś przy tym a w komorze silnika już nie mam czego szukać bo w sumie wszystko wiem.MUNIOR pisze:W takim razie ciekawe czy jest też wtyka do kompa na swoim miejscu ,czyli w okolicy nóg pasażera ...bo jeżeli jest ,to zawsze można się pobawić i przywrócić ori TDI
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Na początek sprawdź czy masz odpowiednie wszystkie bezpieczniki:
https://audi80.pl/topics7/all-opis-b ... -vt120.htm
https://audi80.pl/topics7/all-opis-b ... -vt120.htm
Wychodzi tak jak mówiłem, nie miałem od początku bezpiecznika 30A od dmuchawy/klimy. Działało przez jakiś czas, ostatnio padło. Możliwe że było podłączone na krótko bez żadnych bezpieczników ?Krzysiek 84 pisze:Na początek sprawdź czy masz odpowiednie wszystkie bezpieczniki:
[ Dodano: 2015-07-10, 19:43 ]
Zabrałem się za to, w schowku jest kopułka z nalepką Bosha. Daje zdjęcia :MUNIOR pisze:W takim razie ciekawe czy jest też wtyka do kompa na swoim miejscu ,czyli w okolicy nóg pasażera ...bo jeżeli jest ,to zawsze można się pobawić i przywrócić ori TDI
http://screenshot.sh/oe1EThYQheTgc
http://screenshot.sh/ofh3jCfJbm2OI
http://screenshot.sh/oe1EXuE4rNLjG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W schowku wtyczki do ECU nie znajdziesz...o ile jest ,to nad nogami pasazera ,przy samej scianie grodziowej ...zwykle jej nie widac ,bo zaslonieta oslona z tworzywa ,przykrecana na dwie srubki.Sptkalem sie tez ze przy dokladaniu klimy ,ECU pakuja zaraz za radiem ,przy lewym boku panelu srodkowego14Piter88 pisze:w schowku jest kopułka z nalepką Bosha. Daje zdjęcia :
MUNIOR, przepraszam że pytam, ale jako jedyny jesteś w miare zainteresowany tematem i widzę że ogarniasz temat. Wszystkie te mody (zmiana pompy na elektryczną zamiast analogowej z AAZ, kupno kompa od 1Z) to jest po to żeby uzyskać cały motor 1Z pod maską.
Ale tak teraz myślę i się zastanawiam co bym musiał zrobić żeby z tego "czegoś" co mam pod maską był normalny AAZ któremu się włącza to cholerne turbo ?
Nie mogę żyć ze świadomością że pod maską mam turbo które nie pracuje.
Ale tak teraz myślę i się zastanawiam co bym musiał zrobić żeby z tego "czegoś" co mam pod maską był normalny AAZ któremu się włącza to cholerne turbo ?
Nie mogę żyć ze świadomością że pod maską mam turbo które nie pracuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ciesz się że nie masz AAZ -ta ,tylko silnik z bezpośrednim wtryskiem . AAZ to porażka ...ma wiecej wad niż zalet :roll: To co masz ,da się zrobić żeby jezdziło jako -tako ,tylko ktoś musi ci podrasować tą pompę ...ja niestety tych pomp nie ogarniam14Piter88 pisze: tak teraz myślę i się zastanawiam co bym musiał zrobić żeby z tego "czegoś" co mam pod maską był normalny AAZ
O ile turbo jest całe i ma obydwa wirniki ,to na pewno pracuje i pompuje,wystarczy że gruszka jest bez wężyka ,wtedy nic nie upuszcza spalin i turbo na pewno się kreci ...co nie znaczy że czujesz jego działanie ,bo zapewne pompuje z max 0,5 bara ,i to zapewne dopiero przy ok.3 tys obr,a takiego doładowania raczej na pewno nie poczujesz .Przede wszystkim upewnij się że układ jest szczelny i w dolocie jest chociaż te 0,5 bara .Podepnij manometr i zmierz cisnienie w dolocie .Jak jest chociaż tyle ,to nie ma tragedi ...niestety żeby było więcej ,musi być więcej spalin ,a żeby było ich wiecej ,potrzeba wiecej paliwa ...i tu błedne koło się zamyka ,bo ta pompa nie nadaje się do tego rodzaju wtrysków i nie zapewnia im nawet minimum tej ilosci paliwa ,jakiej potrzebują ..także z tą pompą ,bez jej przerobienia ,za wiele nie zwojujesz bo o ile się nie mylę ,to ma tłoczek 9mm ,fala jest niziutka ,spręzyny malutkie ...wszystko to powoduje ze dawka paliwa podawana na wtryski ,jest zbyt mała żeby rozbujać silnik i rozkręcić odpowiednio turbinę i żeby ten silnik z tą pompą ,zblizył się z moca, do tych choćby 70-80 koni.Jedyna "zaleta "z tą pompa ,jest taka ,że najprawdopodobniej masz super oszczędne toczydło ,które nie jest w stanie przekroczyć spalania 4,5 litra ,żeby nie wiem co robić i jak jechać Jedyne co możesz w tej chwili zrobić ,zeby go trochę ożywic ,to podkręcić dawkę paliwa na pompie ,do czego potrzebujesz klucz 13 i płaski wkrętak14Piter88 pisze:Nie mogę żyć ze świadomością że pod maską mam turbo które nie pracuje.
MUNIOR, czyli wszystko się sprowadza tego żeby wymienić/przerobić pompe.
Najtańszą pompę od 1Z udało mi się znaleźć za kwotę 450zł, w tym nikt nie wie w jakim ona jest stanie, bo jechać kilkaset kilometrów za pompą to jest nie warta skórka za wyprawkę.
Czytałem że żeby wpiąć manometr trzeba rozwiertać dolot i potem go zaślepić ( to nawet był chyba twój post), zgadza się ?
Co do spalania, wychodzi że w mieście spala w granicach 6l, więc tragedii nie ma bo na takie spalanie liczyłem. O spalaniu w cyklu na trasie będę się mógł wypowiedzieć dopiero pod koniec sierpnia bo jadę na wakacje na mazury więc 1500km zrobię w kółku.
Opłaca mi się bawić w podkręcanie dawki paliwa ? Odbije mi się to na spalaniu ? A jak tak to w jakich granicach ?
Najtańszą pompę od 1Z udało mi się znaleźć za kwotę 450zł, w tym nikt nie wie w jakim ona jest stanie, bo jechać kilkaset kilometrów za pompą to jest nie warta skórka za wyprawkę.
Czytałem że żeby wpiąć manometr trzeba rozwiertać dolot i potem go zaślepić ( to nawet był chyba twój post), zgadza się ?
Co do spalania, wychodzi że w mieście spala w granicach 6l, więc tragedii nie ma bo na takie spalanie liczyłem. O spalaniu w cyklu na trasie będę się mógł wypowiedzieć dopiero pod koniec sierpnia bo jadę na wakacje na mazury więc 1500km zrobię w kółku.
Opłaca mi się bawić w podkręcanie dawki paliwa ? Odbije mi się to na spalaniu ? A jak tak to w jakich granicach ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko