Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Problem z pompą(piny kostki)

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

[B4 1.9 1Z] Problem z pompą(piny kostki)

Post autor: mlodzian149 » 01 lip 2015, 19:38

Witam mam problem z pompą kilka lat temu się sypła, i była wymieniona od pasata czy golfa. pół roku temu pisałem post o strasznym klekotaniu, pojechałem do jakiegoś mecha(niby speca od pomp) stwierdził że czujnik temperatury paliwa wymienił i dalej to samo, rozebrał nastawnik i zaczął tam grzebać w kostce. Pozmieniał piny numerami jak na kablach, i dalej nic. Okazało się ze przy kostce przyspieszacza paliwa jeden kabel zgnił że nawet nie było widać. Po tym zabiegu niunia przestała klekotać po wyjechaniu na szosę okazało się że przy 2 tyś obrotów zaczęła odcinać paliwo. Dziś stoi na warsztacie i mechanik nie może dojść jakie kable przemienił, boi się przemieniać na pałę bo idą w nich inne napięcia i nie chce popalić nastawnika. szukałem schematów na necie ale coś w nim znaleźć to masakra. Dodam że błędy na komputerze wyskakują od 3 czujników n75, temperatury paliwa i jakiegoś jeszcze dokładnie nie pamiętam ogólnie dotyczą one zwarcie plusa!!! Jak tłumaczył mi mechanik to nie chodzi przepływka podkładał inną i to samo podkładał nawet inny nastawnik ale od czego innego i po numerach na kablach tak samo podłnczył i te same błedy. Może ktoś kiedyś miał taki przypadek na forum szukam szukam i nic znaleść na podobny teat nie moge. Panowie pomocy!!!
Ostatnio zmieniony 01 lip 2015, 19:58 przez mlodzian149, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lip 2015, 19:49

mlodzian149, tag _uwaga

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lip 2015, 19:57


Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: mlodzian149 » 01 lip 2015, 20:32

No to studjuje:)

[ Dodano: 2015-07-01, 20:32 ]
znalazłem te piny zobaczymy czy zadziało opiszemu jutro. Ale dziwi mnie to że piny sa pomieszane a silnik odpalał bez problemu na strzał i bujał się całkiem dobrze do tych 2 tys obrotów, chyba jak by była aż tak pomieszane to nawet by nie chodziła:(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lip 2015, 23:26

mlodzian149 pisze:Dziś stoi na warsztacie i mechanik nie może dojść jakie kable przemienił, boi się przemieniać na pałę bo idą w nich inne napięcia i nie chce popalić nastawnika. szukałem schematów na necie ale coś w nim znaleźć to masakra. Dodam że błędy na komputerze wyskakują od 3 czujników n75, temperatury paliwa i jakiegoś jeszcze dokładnie nie pamiętam ogólnie dotyczą one zwarcie plusa!!! Jak tłumaczył mi mechanik to nie chodzi przepływka podkładał inną i to samo podkładał nawet inny nastawnik ale od czego innego i po numerach na kablach tak samo podłnczył i te same błedy
Weże zmień tego mechanika ,bo ręce opadają :roll: sam nie może po sobie dojść ,co namieszał w kablach :roll: takiego magika to ze świecą szukac ...że po kims ciężko dojść co namieszał ,to jeszcze rozumien ,ale po sobie :?: :shock: Jego metody szukania problemu ,dalekie są od szybkich skutecznych :roll: może to ,może tamto ,to się podmieni ,tamto zamieni :roll: ...chaos jednym słowem ...Przecież kazde dziecko ;-) wie ,że żeby szybko i skutecznie zdiagnozowac to auto,to robi się logi dynamiczne ,albo w przypadku watpliwości co do przepływki ,zakłada się diodę we wtyczkę przepływki ,symulująca ful wskazanie ,żeby ją sprawdzić ...a nie zamienia ,podmienia i kobinuje cuda :roll: Od "speców " którzy diagnozę zaczynają od zabawy w zamiany ,podmiany i gdybania ,zamiast od podpięcia vaga ,sprawdzenia parametów na biegu jałowym ,a potem przejechania się i podejrzenia parametrów w czasie jazdy ,nalezy czym prędzej uciec ,bo szkoda marnować czasu na takie "diagnozy " ...co do błedów czujnika temp.,to też banał żeby sprawdzić ,wystarczy zwykły omomierz ,ale jak widać ,nawet takie proste testy ,są dla niektórych nieznane :roll:

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: mlodzian149 » 02 lip 2015, 06:51

poprzedni mechanik namieszał, ten próbuje dojść. najprawdopodobniej jeden kabelek jest przy pompie zamieniony i wyskakują błędy czujników zwarcie do plusa.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 06 lip 2015, 16:47

dawaj zdjecie tej je***ej kostki to ci zaraz powiemy jakie kabelki nie sa na miejscu.

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: mlodzian149 » 07 lip 2015, 20:49

problem tkwi w tym ze tej kostki już wogóle nie ma ponieważ ktoś ją kiedyś lutował i zrobił to tak amatorsko że nic tam nie łączyło

[ Dodano: 2015-07-07, 20:49 ]
niby pompa jest od passata ale co i jak h..j wie, już mnie to zaczyna denerwować 2 tys obrotów i maks 110 km/h, nawet przycisnąć nie można:(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lip 2015, 21:33

mlodzian149 pisze:niby pompa jest od passata ale co i jak h..j wie, już mnie to zaczyna denerwować 2 tys obrotów i maks 110 km/h, nawet przycisnąć nie można:(
To od czego jest pompa ,i co jest w kostce ,nie ma żadnego związku z tym co ci się dzieje ,bo skoro auto pali ,to z tym wszystko jest w porządku ,a przyczyna jest zupełnie innna .Wyglada na to że auto łapie stadardowy tryb awaryjny ...a z jakiego powodu ,to bedzie widać w logach ,czyli podpatrujac najwazniejsze paramerty podczas jazdy ...jedż do kogoś ,kto ma vaga i potrafi zinterpretować parametry w czasie jazdy ,choć podejrzewam że przyczyna ''awaryjnego '' jest zapisana w błedach w pamieci sterownika ...no chyba że ci ciagnie na obrotach kupę powietrza przez ori ''superfiltr" a raczej "zapowietrzacz " ;-) podnieś maskę ,zerknij na przezroczysty przewód zasilajacy pompę wtryskową i daj gazu przytrzymując powyżej 3 tys obr ...jak leci masa powietrza z paliwem ,to sprawa oczywista

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: mlodzian149 » 08 lip 2015, 07:06

nie znam sie za bardzo na tym ale mechanik mówił że o te kable, ponieważ miał juz taki przypadek. uzywał schematu od golfa 3 i jeden bład od n 75 mógł usunąć i zaczał cykać. Już sam nie wiem co tam jest nie tak , ale tak to jest jeżdzić po jakiś pseudo mechanikach:(

[ Dodano: 2015-07-08, 07:06 ]
wracając auto paliło ale przy odpalaniu samo dodawało gazu i przez pierwsze minuty chodziło na wyższych obrotach a po chwili spadało do normalnych

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lip 2015, 09:36

mlodzian149 pisze:nie znam sie za bardzo na tym ale mechanik mówił że o te kable, ponieważ miał juz taki przypadek. uzywał schematu od golfa 3 i jeden bład od n 75 mógł usunąć i zaczał cykać. Już sam nie wiem co tam jest nie tak , ale tak to jest jeżdzić po jakiś pseudo mechanikach:(
Dziwne że niby gosciu ma vaga ,a nie widzi co jest nie tak :roll: a jest na pewno ,skoro podnosi obroty przy odpalaniu ...zwykle taki objaw występuje przy uszkodzonym czujniku temp.paliwa ,co również widac jak na dłoni w vagu w bloku z temperaturami ...ale cóż ...jeden widzi od razu ,drugi patrzy na cyferki i nic nie widzi ,a trzeci tylko sprawdza i kasuje błedy ;-)

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: mlodzian149 » 08 lip 2015, 18:13

tak pokazuje bład czujnika temperatury paliwa i dwóch innych ale dotyczą one zwarcia do plusa

[ Dodano: 2015-07-08, 18:13 ]
czyli gdzieś jest zwarcie w tych kablach, odwrotnie podłonczone albo gdzieś w instalacji trzeba szukać

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lip 2015, 20:44

mlodzian149 pisze:tak pokazuje bład czujnika temperatury paliwa i dwóch innych ale dotyczą one zwarcia do plusa

[ Dodano: 2015-07-08, 18:13 ]
czyli gdzieś jest zwarcie w tych kablach, odwrotnie podłonczone albo gdzieś w instalacji trzeba szukać
Trzeba sprawdzic czujniki ,ewentualnie przejscie przewodow z ich wtyczek do ECU ,a nie szukac zwarcia do plusa :roll: to ze na vagu pisze ''zwarcie do plusa ''nie znaczy ze tak jest ;-) Takie sprawdzenie ,to banal ,wiedz dziwne ze ktos z tym tyle czasu walczy :roll: Powiedz temu ''miszczowi '' co to walczy ze schematem ,zeby zalozyl okulary ,jak nie widzi ,to moze zobaczy, ze czujnik temp.paliwa jest na 63 pinie wtyki ,czujnik temp.plynu dla ecu jest na 14 pinie ,i wszystkie czujniki maja wspolna "mase''na 33 pinie ,czujnik temp.paliwa mozna sprawdzic po zdjeciu dekielka nastawnika ,zwyklym omomierzem na zakresie 10kilomow ,wystaczy dotknac koncowkami omomierza do srubek czujnika i chuchnac na czujnik ,dalej nie bede tlumaczyl ,bo i tak sie naprodukowalem i podalem na tacy jak sprawdzic ...ale to tylko dlatego ,ze mnie krew zalewa ,jak czytam o takich ''kompetentnych'' ,''specjalistach '' od schematow :roll: co to rzezbia ,rzezbia i wyrzezbic nie moga ,a problem jest do ogarniecia w kilka minut :roll:
Ostatnio zmieniony 08 lip 2015, 21:09 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mlodzian149
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:31
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: mlodzian149 » 08 lip 2015, 21:05

nie mam auta ponad miesiąc ale nie było robione tylko to, ale też całe zawieszenie gumy i wgl to co da sie wymienić w zawieszeniu komplet hamulców przód i tył rozrzad i wgl. wszyscy mi gadali pchaj ja sie zdecydowałem na to że lepiej jest w nią troche hajsu włożyć bo ma dla mnie wartość sentymentalną. i te jeeee......ne odcięcie zaczyna mnie już przerażać. Mój mechanik nie dał sobie z tym rady sam więc wspólnie z elektromechanikiem mieli ją robić i stała 2 tygodnie na przeciwko warsztatu tylko u kogoś pod blokiem, gdy przed upałami pojechałem zasłonić szybe przed słońcem to nagle wjeżdzała już na warsztat stała tam tydzięń, dzisiaj wracam z pracy a widze mój samochód 400 m od warszatu na parkingu przychodni jak tu sie nie wku...wić jak tak można traktować klijętów. jutro jade po samochód bez względu czy będą robić czy nie. I mam takie pytanie dla bardziej doświadczonych czy moge żądac jakiejś rekopensaty za to że stała 3 tygodnie i nic w niej nie robił????? a temat odcięcia ogarne na forum bo widać warsztaty samochodowe zakładają hydraulicy

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lip 2015, 21:18

mlodzian149 pisze:wracam z pracy a widze mój samochód 400 m od warszatu na parkingu przychodni jak tu sie nie wku...wić
Tlumacz to sobie tak <ok> ''pojechal sprawdzic auto ,zle sie poczul ,postanowil wpasc do przychodni '' inne tlumaczenie tego co widziales ,popsuje ci tylko nerwy :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl