[B3 2.0 6A] szukam opis wszystkch czujnikow silnika wtyczek
[B3 2.0 6A] szukam opis wszystkch czujnikow silnika wtyczek
Witam jak wyżej... Po remoncie silnika są problemy z podłączeniem czujników z ich wtyczkami i kolorami kabli czyli jak zwykle co z czym i do czego... Jeżeli któryś z kolegów posiada taka wiedzę lub ten silnik i chciał by sie podzielić swoja wiedza był bym wdzięczny i to bardzo.
Mianowicie chodzi mi o położenie czujnika, nazwę, rodzaj wtyczki i jaki kolor kabla powinien być we wtyczce. Mile widziane zdjęcia schematy itd. dziękuje i pozdrawiam
Mianowicie chodzi mi o położenie czujnika, nazwę, rodzaj wtyczki i jaki kolor kabla powinien być we wtyczce. Mile widziane zdjęcia schematy itd. dziękuje i pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tu zobacz: http://chomikuj.pl/KinoManiak_12/Audi+8 ... 034724.pdf
Tylko trzeba umieć czytać te schematy bo kable kończą się czasem takimi kwadratami z numerem, dalsza część kabla jest na wysokości tego numeru tylko na tej podziałce na dole.
Tylko trzeba umieć czytać te schematy bo kable kończą się czasem takimi kwadratami z numerem, dalsza część kabla jest na wysokości tego numeru tylko na tej podziałce na dole.
to nie było miłe... mówiłem że widziałem już te schematy i potrafię je odczytać bez problemu... Po prostu ktoś wcześniej grzebał w instalacji i nie za bardzo mogę dojść do ładu i składu... Poza tym jak są 4 czujniki w jednym miejscu to nie za bardzo wiem który do czego a podłączać na pałę też nie bardzo nie...
no ale ok jakoś dam rade to ogarnąć
no ale ok jakoś dam rade to ogarnąć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Raczej sugerujesz że nie znalazłeś nic w tych schematach.czikson pisze:te schematy mam akurat wszystkie... ehh chyba nigdy nie znajdę nic o tej 16v...
Z podłączeniem czego masz tam problem? Bo w tym silniku nie ma zbyt wiele rzeczy. Sprawdzasz kolory albo przedzwaniasz do ECU kable których nie wiesz a później patrzysz po kolorach albo pinach ECU co powinno być w danym miejscu i podłączasz do tego co wyczytasz ze schematów co powinno być na danej wtyczce. Jedynie może być problemem skupisko 3 pinowych kostek bosha od czujnika kabla zapłonu, stukowców i krokowego bo chyba je da się pozamieniać.
problem jest z krokowy i wtryskiem zimnego startu plus brakuje dosłownie brakuje wtyczki do czujnika w bloku pod własnie krokowcem z białą wtyczką... Ogarnąłem już rozdzielacz paliwa, rozdzielacz zapłonu, czujniki stukowe, sondę. zegary dodatkowe są podłączone ale też nic nie pokazują może dlatego ze silnik uruchamia sie tylko na chwilę i nie nabija ciśnienia oleju. ogólnie wydrukowałem sobie te schematy co podesłałeś i podejdę z nimi jeszcze raz na spokojnie. ostatnią dziwną rzeczą jest kabel taka ala przedłużka z wtyczka dwu pinową która też nigdzie nie pasuje ponieważ wtyczka jest "głęboka" a żaden czujnik nie ma dość długich wyprowadzeń... z wiązki jest czarna kostka wchodzi w kostkę czarna potem ok 10cm kabla i ta głęboka kostka biała
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Rozruchowy idzie na pin 16 ECU kablem czarnym a "krokowy" zielono czarnym na pin 17 ECU. Oba mają na drugim pinie zasilanie plusem po zapłonie na drugim pinie na kablu koloru zielono-czarnego idącym przez bezpiecznik 28.
Czujnik temperatury płynu idzie na pin 3 ECU czarno-czerwony i brązowo żółty jeden do masy drugi pin 3 ecu. Choć za wtyczką T2ac zmieniają oba kable kolor na żółty choć na rozpisce kostek nie ma T2ac może jest błąd w druku albo rozpiska jest z innego schematu.
Czujnik temperatury płynu idzie na pin 3 ECU czarno-czerwony i brązowo żółty jeden do masy drugi pin 3 ecu. Choć za wtyczką T2ac zmieniają oba kable kolor na żółty choć na rozpisce kostek nie ma T2ac może jest błąd w druku albo rozpiska jest z innego schematu.
No więc widzisz wszystko fajnie a jednak są problemy... Ogólnie z elektryka w jakim kolwiek aucie nigdy nie miałem problemów pod warunkiem ze żaden "specjalista" w to nie ingerował... Zawsze po schematach znalazłem co potrzebowałem a tutaj jest tak namieszane ze po prostu dziwie sie ze to działało przed remontem w sumie na lpg ale działało... Bp nie działało i do tej pory nie działa... nic no schemat w dłoń i ogień z kabelkami