[B4 2.0 ABK] Strzela na gazie POMOCY
[B4 2.0 ABK] Strzela na gazie POMOCY
Witam, mam taki mały problem ze swoją audi. Jest to audi 2.0 ABK w gazie na wielopunktowych wtryskach i od czasu do czasu lubi sobie strzelić a dzieje się to wtedy jak jadę w miarę przepisowo trzymając przez dłuższy czas gaz równo, i potem jak już zwalniam i przyśpieszam potrafi zdrowo buchnąć, wczoraj wydmuchało mi aż podkładkę miedzy kolektorem a tłumikiem, rozerwało gumę do przepływomierza i wyrwało z zatrzasków pokrywę filtra, to dosyć sporo jak na jeden strzał. Dodam że mam założone świece NGK 3 irydowe, są nawet w dobrym stanie, przewody mam Beru też dobre. Proszę pilni o pomoc bo jak będzie mi wywalać tą podkładkę to ja się nie wyrobię z wyciąganiem kolektora żeby to wymieniać Z góry dzięki za pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Re: Strzela na gazie POMOCY
Czyli instalacja LPG to sekwencja tak?kra-dam pisze: Jest to audi 2.0 ABK w gazie na wielopunktowych wtryskach
Tylko że to dzieje mi się gdy jadę dosyć wolno i trzymam cały czas równo gaz, po jakimś czasie audi się zamuli i pieprznie. dopiero wtedy a tak poza tym wszystko jest ok, równo na obrotach pracuje, nie faluje ani nic, najbardziej to mnie denerwuje. Ale mam dobrego znajomego który zajmuję się właśnie regulacją gazu to myślę że coś zdziała.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Masz I czy II generacje? Jak masz np. źle wyregulowaną II generacje i sondę to wymarciu to może w pewnym momencie zubażać dawkę.
Tak przy okazji to te miksery którą są wsadzane do ABK to strasznie źle dobrane są. Regulowałem 3 ABK na analizatorze i każde ze zwiększaniem przepływu (dodanie gazu) powietrza mega zubażało mieszankę. Jak ustawiłem aby jakoś jechało do na jałowym było za bogato a żeby podczas jazdy współczynnik lambda był 1 to trzeba było ustawić tak aby zalewało na wolnych obrotach. Może dlatego niektórzy ludzie lubią miksery w ABK bo przy tak ubogiej mieszance ABK pali poniżej 10l/km i czasem schodzi poniżej 9l/100km (oczywiście na benzynie nie chodzi po przepływomierz rozwalony).
cutoff to odcięcie dawki paliwa przy hamowaniu silnikiem pewnie chodziło ci o coś innego.Karlicek pisze: zbyt "agresywne" ustawienie cutoff
Tak przy okazji to te miksery którą są wsadzane do ABK to strasznie źle dobrane są. Regulowałem 3 ABK na analizatorze i każde ze zwiększaniem przepływu (dodanie gazu) powietrza mega zubażało mieszankę. Jak ustawiłem aby jakoś jechało do na jałowym było za bogato a żeby podczas jazdy współczynnik lambda był 1 to trzeba było ustawić tak aby zalewało na wolnych obrotach. Może dlatego niektórzy ludzie lubią miksery w ABK bo przy tak ubogiej mieszance ABK pali poniżej 10l/km i czasem schodzi poniżej 9l/100km (oczywiście na benzynie nie chodzi po przepływomierz rozwalony).
Dokładnie o to mi chodziło. Na początku autor pisał "gdy zwalniam i przyspieszam" - te silniczki krokowe nie są zbyt szybkie i po odcięciu dawki przy hamowaniu nie nadążają się otworzyć po wciśnięciu gazu. Oczywiście, jeżeli jednak dzieje się tak w czasie równej jazdy nie ma to nic wspólnego.maciek889 pisze: cutoff to odcięcie dawki paliwa przy hamowaniu silnikiem pewnie chodziło ci o coś innego.