Witam wszystkich forumowiczów, w ostatnim czasie brat oddał A6 C5 1.9 TDI AFN do mechanika na wymianę uszczelki pod głowicą. W głowicy zostały wymienione wszystkie części typu prowadnice zawory itp poprostu nowa głowica na oryginalnych częściach nie na jakiś najtańszych. Po zdiagnozowaniu silnika mechanik powiedział także że leją wtryski to brachol także je kazał je zregenerować. Wymieniona uszczelka pod głowicą, olej rozrząd itp zapłacone prawie 3,5tyś zł. Brat przejechał jakiś 1tyś km i pojechał zrobić CHIPA do firmy się tym zajmującej (zapłacił prawie 1tyś zł)- na serii Audica wydmuchała 121km a podkręcił ją na 140km. Po przejechaniu około 500km na trasie w silniku coś yebło i zgasł. Brachol zawiózł autko do mechanika. Po rozebraniu silnika okazało się że 3 i 4 tłok jest wypalony jak cholera i jeden zawór jest roztopiony tak jak by był z jakiejś plasteliny. Mechanik powiedział że to przez paliwo gdyż jest "suche". Gościu wziął próbkę paliwa i powiedział że ją odda aby sprawdzili czy z nim jest wszystko w porządku. Lecz nie chcę mi się coś wierzyć w to że to wszystko przez paliwo. Brat lał zwykłe ON na Orlenie i od czasu do czasu zalewał na Shellu V-Power Nitro+. Głowica do wyrzucenia, dół silnika także się nie nadaje do naprawy, ratuje tylko przekładka silnika. I pytanie do was co jest winne tego całego zamieszania, czy to mechanik popełnił jakiś błąd? W grę wchodzi 3,5tys zł także nie chcę aby mechanik powiedział bratu że to przez paliwo i ELO, z góry wielkie dzięki i pozdro
Dołączam zdjęcia
[A6 C5] rozlany zawór i wypalone tłoki
- Konstruktor
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 cze 2013, 21:21
- Lokalizacja: Bieruń (Tychy)
Napewno żadne tam gadanie że paliwo suche. Takie rzeczy to w reno się widywało. Wina może leżeć u każdego po trochu. Mechanik mógł złożyć jakieś słabej jakości zamienniki podczas remontu głowicy. Gość co robił wtryski mógł je źle0ustawić no sam tuner mógł źle podkręcić motor. Takie rzeczy to powód dużej ilości paliwa w komorze spalania. Więc tu bym szukał przyczyny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Moim skromnym zdaniem ,winę tunera raczej bym wykluczył :roll: gdyby "za dużo "podlal paliwa ,to by wytopiło zawory ,a raczej tłoki , tak samo we wszystkich cylindrach ,a nie wybiórczo ...paliwo też raczej można wykluczyć z tego samego powodu ....tu wina ewidentnie lezy po stronie uzytych części ,albo samych wtryskiwaczy ,albo samych zaworów ...Jakość części zamiennych dziś jest taka ,że osobiscie wolałbym ori uzywki ,niz "nówki " z plasteliny...dlatego jak slyszę ze ktoś zrobił "cały remont silnika " to osobiscie takiego silnika bym sie bał i na pewno mu nie zwiększał mocy ...jakość i trwałość orginału ,jest nie do uzyskania przy obecnie dostępnych częściachkamsta pisze:tuner mógł źle podkręcić motor. Takie rzeczy to powód dużej ilości paliwa w komorze spalania.