Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] rozlany zawór i wypalone tłoki

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Konstruktor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 25 cze 2013, 21:21
Lokalizacja: Bieruń (Tychy)

[A6 C5] rozlany zawór i wypalone tłoki

Post autor: Konstruktor » 13 lip 2015, 18:26

Witam wszystkich forumowiczów, w ostatnim czasie brat oddał A6 C5 1.9 TDI AFN do mechanika na wymianę uszczelki pod głowicą. W głowicy zostały wymienione wszystkie części typu prowadnice zawory itp poprostu nowa głowica na oryginalnych częściach nie na jakiś najtańszych. Po zdiagnozowaniu silnika mechanik powiedział także że leją wtryski to brachol także je kazał je zregenerować. Wymieniona uszczelka pod głowicą, olej rozrząd itp zapłacone prawie 3,5tyś zł. Brat przejechał jakiś 1tyś km i pojechał zrobić CHIPA do firmy się tym zajmującej (zapłacił prawie 1tyś zł)- na serii Audica wydmuchała 121km a podkręcił ją na 140km. Po przejechaniu około 500km na trasie w silniku coś yebło i zgasł. Brachol zawiózł autko do mechanika. Po rozebraniu silnika okazało się że 3 i 4 tłok jest wypalony jak cholera i jeden zawór jest roztopiony tak jak by był z jakiejś plasteliny. Mechanik powiedział że to przez paliwo gdyż jest "suche". Gościu wziął próbkę paliwa i powiedział że ją odda aby sprawdzili czy z nim jest wszystko w porządku. Lecz nie chcę mi się coś wierzyć w to że to wszystko przez paliwo. Brat lał zwykłe ON na Orlenie i od czasu do czasu zalewał na Shellu V-Power Nitro+. Głowica do wyrzucenia, dół silnika także się nie nadaje do naprawy, ratuje tylko przekładka silnika. I pytanie do was co jest winne tego całego zamieszania, czy to mechanik popełnił jakiś błąd? W grę wchodzi 3,5tys zł także nie chcę aby mechanik powiedział bratu że to przez paliwo i ELO, z góry wielkie dzięki i pozdro

Dołączam zdjęcia

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 13 lip 2015, 20:39

Napewno żadne tam gadanie że paliwo suche. Takie rzeczy to w reno się widywało. Wina może leżeć u każdego po trochu. Mechanik mógł złożyć jakieś słabej jakości zamienniki podczas remontu głowicy. Gość co robił wtryski mógł je źle0ustawić no sam tuner mógł źle podkręcić motor. Takie rzeczy to powód dużej ilości paliwa w komorze spalania. Więc tu bym szukał przyczyny.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lip 2015, 22:13

kamsta pisze:tuner mógł źle podkręcić motor. Takie rzeczy to powód dużej ilości paliwa w komorze spalania.
Moim skromnym zdaniem ,winę tunera raczej bym wykluczył :roll: gdyby "za dużo "podlal paliwa ,to by wytopiło zawory ,a raczej tłoki , tak samo we wszystkich cylindrach ,a nie wybiórczo ...paliwo też raczej można wykluczyć z tego samego powodu ....tu wina ewidentnie lezy po stronie uzytych części ,albo samych wtryskiwaczy ,albo samych zaworów ...Jakość części zamiennych dziś jest taka ,że osobiscie wolałbym ori uzywki ,niz "nówki " z plasteliny...dlatego jak slyszę ze ktoś zrobił "cały remont silnika " to osobiscie takiego silnika bym sie bał i na pewno mu nie zwiększał mocy ...jakość i trwałość orginału ,jest nie do uzyskania przy obecnie dostępnych częściach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl