[B3 2.2 KV] Układ chłodzenia 2.2 KV - chłodnica dodatkowa ?
[B3 2.2 KV] Układ chłodzenia 2.2 KV - chłodnica dodatkowa ?
Cześć.
Po dłuższej przerwie znowu powróciłem do Audi 90 , tym razem 2.2KV.
Miałem wcześnie w sumie 3 szt z 2.3NG i teraz dopiero ujrzałem że moja 2.2 ma jakąś "dziwną" chłodnicę z przodu ? Żaden poprzedni NG tego nie miał i zastanawiam się czy się jej nie pozbyć - zwłaszcza, że najprawdopodobniej cieknie.
Czy ktoś z kolegów ma dostęp do Etki i może pokazać układ węży przy silniku 2.2KV ?
Audi 90 Quattro , 1987r.
Pozdrawiam.
Po dłuższej przerwie znowu powróciłem do Audi 90 , tym razem 2.2KV.
Miałem wcześnie w sumie 3 szt z 2.3NG i teraz dopiero ujrzałem że moja 2.2 ma jakąś "dziwną" chłodnicę z przodu ? Żaden poprzedni NG tego nie miał i zastanawiam się czy się jej nie pozbyć - zwłaszcza, że najprawdopodobniej cieknie.
Czy ktoś z kolegów ma dostęp do Etki i może pokazać układ węży przy silniku 2.2KV ?
Audi 90 Quattro , 1987r.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
a tak w ogóle jak by kto potrzebował to etka on-line http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2067 ... po-polsku/
Aha , OK - jak pisałem wcześniej, żaden mój NG tego nie miał, hmm, myślałem że mam wersję dla afrykańskiego szejka , a czy ktoś ćwiczył pozbycie się tej chłodnicy ? Ciekawe jak to wpływa na sprawność układu ?
Generalnie w mojej ( kupiona 2 dni temu) wyrzuca płyn przy gorącym, a ta mała chłodnica jest ominięta... Poza tym nie ma innych objawów uszczelki pod głowicą - rozgrzewa się normalnie.
Dzięki za pomoc.
Generalnie w mojej ( kupiona 2 dni temu) wyrzuca płyn przy gorącym, a ta mała chłodnica jest ominięta... Poza tym nie ma innych objawów uszczelki pod głowicą - rozgrzewa się normalnie.
Dzięki za pomoc.
Żeby wywalić tą małą chłodnicę to trzeba zmienić ten wąż dolny z rozgałęzieniem na pojedynczy. I zostaje jeszcze króciec w chłodnicy. Widziałem gdzieś że ktoś to zakleił. Można na wężu zaślepić. Albo wymienić chłodnicę.
A ta dodatkowa chłodnica to chyba była w wersjach z klimą, z hakiem i może na ciepły klimat
A ta dodatkowa chłodnica to chyba była w wersjach z klimą, z hakiem i może na ciepły klimat
-
OnlineLeo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
etam bzdura, powiedz to mojej esie. Nigdy nie miała dodatkowej chłodnicy bo w jej miejsce przez całą wysokość jest intercooler A w tej chwili esa jeździ na chłodnicy 23mm z KV właśnie, i , można powiedzieć, że jakoś sobie radzi.
Dodatkowa chłodniczka to bajer, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jej nie było.
Dodatkowa chłodniczka to bajer, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jej nie było.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
jeździłem przez około 4-5 miesięcy bez tej małej chłodniczki i było ok. Z tym że było to zimową porą, jak temperatury zaczeły rosnąć do 25-30 stopni to w trasie ogólnie bezproblemowo, ale w mieście w korku grzał się, ale nie do takiego stopnia że musiałem go zgasić i odczekać aż ostygnie Ważne że jeśli nie ma tej chłodniczki to żeby był obieg. Żadne tam zaślepianie bo to tylko schrzani obieg Ten płyn to wywala Tobie korkiem czy po prostu znika ze zbiorniczka?
Też mam tą chłodnice, a nie mam tego wężyka nr. 11Tak samo jak w NG. Nie wiem dlaczego jest tam wężyk z nr 11. Ja go nie mam
W wersjach z klimą ponieważ i tak jest w słabym miejscu umiejscowiona ta chłodnica, a jak dodatkowo przysłonisz ją chłodnicą klimy to dodatkowo osłabi to chłodzenie powietrzem, a jak wiadomo chłodnica od klimy też sie grzeje podczas gdy klima pracuje wiec ciepło + ciepło ... Nie dam ręki uciąć ale widziałem chyba też wersje bez klimy z dodatkową chłodnicą. Więc chyba faktycznie na ciepłe kraje wychodziły z nią.A ta dodatkowa chłodnica to chyba była w wersjach z klimą, z hakiem i może na ciepły klimat
Esa a ng czy kv to rozne motory. Ng i kv lubia soe przegrzewac. Wiem, bo mam juz drugie ng. W coupe nie mialem w avancie mam i spelnia swoje zadanie. Zwlaszcza ze mam dzialajaca klime. W upalne dni jak ost nawiedzaja nas, idealne rozwiazanie. Zwlaszcza jak dasz po garach i musosz stac w korkach. Zamiast 100 stopni czy wiecej, caly czas 90.
Dzięki za info i zainteresowanie.
Więc:
1. węże od małej chłodnicy są połączone.
2. płyn wyrzuca korkiem - czyli jakby gotuje się po prostu a nie pompuje ciśnienie, w zasadzie na wolnych obrotach może pracować o wiele dłużej.
Nie mogę się porozumieć z poprzednim właścicielem, czy to zaczęło się po awarii małej chłodnicy.
Więc:
1. węże od małej chłodnicy są połączone.
2. płyn wyrzuca korkiem - czyli jakby gotuje się po prostu a nie pompuje ciśnienie, w zasadzie na wolnych obrotach może pracować o wiele dłużej.
Nie mogę się porozumieć z poprzednim właścicielem, czy to zaczęło się po awarii małej chłodnicy.