Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV] Układ chłodzenia 2.2 KV - chłodnica dodatkowa ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
grzesiek1495
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: grzesiek1495 » 14 lip 2015, 02:23

serizzi pisze:Dzięki za info i zainteresowanie.

Więc:
1. węże od małej chłodnicy są połączone.
2. płyn wyrzuca korkiem - czyli jakby gotuje się po prostu a nie pompuje ciśnienie, w zasadzie na wolnych obrotach może pracować o wiele dłużej.

Nie mogę się porozumieć z poprzednim właścicielem, czy to zaczęło się po awarii małej chłodnicy.
Moim zdaniem tak jak Leo pisze, poszła uszczelka pod głowicą. Skąd wiem? U mojego ojca tylko że w a4 1.8 było dokładnie tak samo, najpierw wywalało korkiem myslał że to wina korka to wymienił go, nic to nie dało. Zaczął strasznie dymić na biało, aczkolwiek nie za każdym razem raz dymił raz nie. I tak na zmiane albo dymi albo nie, albo wywala korkiem albo nie. Ostatecznie wymienił uszczelke pod głowicą i wszystko cacy :)

a dawno masz te auto że próbujesz porozumieć się z właścicielem? Jeśli niedawno kupiłeś te autko to możesz wymagać od sprzedawcy naprawy na jego koszt bądź zwrotu auta wzamian za gotówkę za zatajone informacje :)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 14 lip 2015, 08:44

Albo termostat dał ciała. Znam taki przypadek że wywalało płyn korkiem. Każdy że głowica. Auto poszło na głowicę a tu okazało się że termostat tak się zapiekł. Warto najpierw to sprawdzić i prawidłowo odpowietrzyć układ.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 lip 2015, 09:12

jak uszczelka padnięta to choćbyś się zesrał, nie odpowietrzysz.
Ale spróbować można.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 14 lip 2015, 09:18

Głowicę można sprawić urządzeniem do sprawdzania ciśnienia w układzie jak i spaliny, ale nie za darmo. Odpowietrzenie nic nie kosztuję. Termostat jest tańszy niż remont głowicy. I tak będzie musiał go wymienić jeśli to głowica i będzie ją robił. Więc nic nie szkodzi żeby to wymienił.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 14 lip 2015, 19:06

Cześć.

Mimo wszystko wygląda mi to na termostat, węże górne parzą a dolny tak sobie, poprzedni właściciel wymienił termostat co prawda, ale dzisiaj wyjąłem go i włożyłem do wrzątku. Uchylił się na jakieś 0.5 mm to wystarczy ? Ile powinien się otworzyć ?
Tak czy siak jutro włożę nowy i potem głowica.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 14 lip 2015, 23:14

Powonien wiecej. Moze to tez byc zakamieniona chlodnica. Daj ja gdzies do sprawdzenia czy nie ma duzo kamienia. Niech odkamienia itd. Jesli to glowica, to poznasz po wezach. Ja bym uderzyl w termostat i chlodnice niz tracil tysiaka na dobrze zrobiona glowice ktora zawsze bedziesz mogl sobie zrobic. Najlepiej od razu z portingiem zeby mocy przybylo.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 14 lip 2015, 23:40

Też zgodzę się z leo jeśli wentylator się włącza a gotuje to uszczelka pod głowicą. jeśli by się termostat wieszał to wentylator by się nie włączał.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 14 lip 2015, 23:44

A ja nie, bo sam miałem taki przypadek. Sprawdzaliśmy na wszystkie sposoby. Wywalało zbiorniczkiem. Nawetm temp mierzyliśmy itd. Cuda nienwidy. Rozebraliśmy głowice i uszczelka była ok a termostat dupa. Chłodnica też poszla do wymiany. Dawało identyczne obiawy a to nie była głowica. Jak zdjąłem to i zrobiłem.... Ale sam koleś co ją robił powiedział co było zanim zaczepił głowice.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 14 lip 2015, 23:51

Też fakt że nigdy nie ma 100% pewności, wiadomo żeby zacząć od tańszych rzeczy niż od razu wydać nie wiadomo ile, też miałem kiedyś przypadek tyle że w oplu, gotowało płyn i też uszczelka zrobiona itd. a okazało się że ''łopatki'' na pompie wody odpadły od reszty i pompa wody nie tłoczyła płynu, pompa się kręciła a ''łopatki'' nie, przypadki są różne.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 14 lip 2015, 23:52

Dlatego pisze co mozna jeszcze spr zanim wpakuje sie w koszta a z rego co widze to jego nowy nabytek.....

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 14 lip 2015, 23:58

A tak btw. to tester uszczelki głowicy jest naprawdę tani http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-2-0629

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 15 lip 2015, 00:00

Jak dla spr 1 glowicy w swoim aucie, to nie koniecznie. Trzeba dokuoic preparsty i miec o tym pojecie.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 15 lip 2015, 00:05

emanuel33 pisze:Jak dla spr 1 glowicy w swoim aucie, to nie koniecznie. Trzeba dokuoic preparsty i miec o tym pojecie.
Też prawda :-P , zaczekajmy co będzie po wymianie termostatu, będziemy coś radzić.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 16 lip 2015, 17:28

Wczoraj sprawdziłem czy nie ma tlenku węgla w płynie chłodniczym i w/g przyrządu płyn nie zrobił się żółty - więc nie pompuje spalin w układ.
Kupując ten samochód wiedziałem, że jest ten problem i miałem świadomość, że być może głowicę trzeba będzie robić - ale też widziałem kilka zdjętych głowic w warsztatach w wyniku złej diagnozy, raz powodem był ... bezpiecznik 20A od sterowania przekaźnika wentylatora ;-)
Aha , u mnie wentylator chodzi - ale cały czas na 1-szym biegu, ale gdy wyrzuca płyn to dół chłodnicy jest za zimny żeby włącznik zadziałał.
Może dzisiaj zdążę włożyć nowy termostat, stary był z CALORSTAT za 10pln.

[ Dodano: 2015-07-15, 07:33 ]
No i sprawdzę układ włączania wentylatora - zapewne jest gdzieś mostek, żeby chodził po zapłonie.

[ Dodano: 2015-07-16, 17:28 ]
Cześć po przerwie.
Więc ... jednak głowicę zdejmuję , testy nawet bez termostatu dały to samo. Za jakiś tydzień zdejmę głowicę i dam znać. Dzięki za zainteresowanie.

grzesiek1495
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: grzesiek1495 » 16 lip 2015, 19:25

serizzi pisze:Wczoraj sprawdziłem czy nie ma tlenku węgla w płynie chłodniczym i w/g przyrządu płyn nie zrobił się żółty - więc nie pompuje spalin w układ.
Kupując ten samochód wiedziałem, że jest ten problem i miałem świadomość, że być może głowicę trzeba będzie robić - ale też widziałem kilka zdjętych głowic w warsztatach w wyniku złej diagnozy, raz powodem był ... bezpiecznik 20A od sterowania przekaźnika wentylatora ;-)
Aha , u mnie wentylator chodzi - ale cały czas na 1-szym biegu, ale gdy wyrzuca płyn to dół chłodnicy jest za zimny żeby włącznik zadziałał.
Może dzisiaj zdążę włożyć nowy termostat, stary był z CALORSTAT za 10pln.

[ Dodano: 2015-07-15, 07:33 ]
No i sprawdzę układ włączania wentylatora - zapewne jest gdzieś mostek, żeby chodził po zapłonie.

[ Dodano: 2015-07-16, 17:28 ]
Cześć po przerwie.
Więc ... jednak głowicę zdejmuję , testy nawet bez termostatu dały to samo. Za jakiś tydzień zdejmę głowicę i dam znać. Dzięki za zainteresowanie.
Przypuszczałem ze tak będzie bo pierwszy raz słyszałem że przy zepsutym termostacie wywala płyn chłodniczy. Cóż, powodzenia w robocie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl