Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Problem z obrotami.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
fcwiatrak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:59
Lokalizacja: Szubin

[B4 ABK] Problem z obrotami.

Post autor: fcwiatrak » 13 lip 2015, 19:49

Witam.
Również mam problemy z obrotami, ale nieco inne niż u większości użytkowników.
Objawy:
na benzynie obroty są za wysokie - ok 1300, po nagrzaniu 1400-1500., ale to jeszcze przeżyje...
Główny problem polega na pracy na gazie na zimnym silniku, ponieważ bardzo mocno faluje ( od 500 do 2000 obrotów ). Po nagrzaniu obroty są takie jak powinny.
Odpinałem krokowca od gazu ale silnik nie wykazywał żadnej reakcji, chodzi tak samo przy wpiętym jak i wypiętym krokowcu. Z odpiętym krokowcem od benzyny silnik przygasa. Przelutowałem przekaźnik numer 30, niebieski czujnik od temperatury podmieniłem na drugi ale to nic nie pomogło. Nasuwa mi się wniosek, że krokowiec od benzyny dostaje jakieś lewe sygnały podczas pracy na gazie w niskiej temperaturze i dlatego występują takie objawy. Tylko gdzie takich lewych sygnałów szukać ? Ktoś ma jakiś pomysł ?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2015, 20:19

fcwiatrak pisze: Nasuwa mi się wniosek, że krokowiec od benzyny dostaje jakieś lewe sygnały podczas pracy na gazie w niskiej temperaturze i dlatego występują takie objawy.
a moim zdaniem to błędnie myślenie

fcwiatrak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:59
Lokalizacja: Szubin

Post autor: fcwiatrak » 14 lip 2015, 22:19

Możliwe. Co byś sugerował ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lip 2015, 22:54

Jak na benzynie trzyma złe obroty to może być brudny zawór stabilizacji obrotów albo też ktoś podkręcił śrubką przepustnicę i wtedy komputer benzyny w ogóle nie zaczyna regulować obrotów bo nie widzi zamknięcia przepustnicy.

fcwiatrak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:59
Lokalizacja: Szubin

Post autor: fcwiatrak » 15 lip 2015, 10:13

Maciek czy mógłbyś wskazać o którą dokładnie śrubkę chodzi ? Jak to się ma do LPG ? Chciałbym się najpierw tym zająć, ponieważ pracę na PB jestem w stanie jeszcze zaakceptować, ale działanie silnika na LPG doprowadza mnie do szału.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 lip 2015, 14:02

Najlepiej by było zobaczyć na vagu czy widzi 0° otwarcia przepustnicy albo czy na środkowym pinie wtyczki TPSu jest 0,5-1,5V.
O tą śrubkę chodzi.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lip 2015, 19:04

fcwiatrak, ja bym udał się do kogoś kumatego na kompa i posprawdzał wszystkie parametry przy pracy silnika na bp a potem zajął się lpg, moim zdanie wszystkie te problemy z lpg biorą się stąd że z bp coś nie halo. Oczywiście mogę się mylić bo lpg dobrze jeszcze nie ogarniam szczególnie tej o której piszesz bo to zapewne II gen.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl