Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Problem na PB przy niższych temperaturach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

[B4 2.0 ABK] Problem na PB przy niższych temperaturach

Post autor: zakwas » 11 lip 2015, 19:33

Witam

Posiadam pewien problem z 2.0 ABK. Samochód jakiś czas temu był u elektryka.Został ustawiony zapłon,korekta na przepływomierzu,zmieniłem pompę na nową vdo.Sonda i reszta sprawna.
W każdym razie już x razy kasowałem błąd czujnika spalania stukowego (g62 knock sensor)
Elektryk upierał się,że była to kwestia źle ustawionego zapłonu i błąd na ecu już nie wróci..a jednak.
Zauważyłem pewną tendecję auta.. przy niższych temperaturach(jak dzisiaj 11,5st) na zimnym silniku rano nie przyspiesza poprawnie + przy wciśnięciu sprzęgła i zmianie biegu następuje okropne stuknięcie,szarpnięcie.Do takiego stopnia ogromne,że ma się wrażenie jakby coś uderzyło nas od tyłu..
Gdy pojedziemy kawałek dalej i autko złapie temp na PB jest już bez problemu. Na gazie to nie występuje.Poduszki silnika są całe.

Może ktoś powiedzieć mi ogólnie jakie są objawy uszkodzonego czujnika spalania stukowego i czy owy problem może być z tym związany?

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 lip 2015, 21:31

Mówiłem ku..a kup ten czujnik ,jak wyskakuje to znaczy ze jest uszkodzony , 130zl za nowy ori to nie majątek
Ostatnio zmieniony 12 lip 2015, 09:07 przez Damian80b4LDZ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 lip 2015, 23:32

Zmień elektryka <ok>

Stukowiec bardzo rzadko pokazuje błąd a i tak świruje.

A jak pokazuje błąd to albo jest walnięty albo coś z jego kablami nie halo...

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 12 lip 2015, 00:15

Czy takie objawy podchodzą tylko pod uszkodzony stukowiec?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lip 2015, 09:13

zakwas pisze:W każdym razie już x razy kasowałem błąd czujnika spalania stukowego (g62 knock sensor)
skoro tak to bym go wymienił u mnie był tez uszkodzony padł mi zaraz po zakupie wymieniłem i gitarka. Co prawda nie pamiętam by objaw był podobny do twojego znaczy z tym kopnięciem.
Rozumiem że zapłon jest ustawiony tak jak w książce pisali :?: ;-)
Francis1982 pisze:Stukowiec bardzo rzadko pokazuje błąd
może i rzadko ale u mnie był :-P

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 15 lip 2015, 17:15

Czy ktoś ma pojęcie co może powodować to,że słabo ciągnie na zimnym silniku i przy zmianie biegu jest takie walnięcie dochodzące z silnika(takie szarpnięcie do przodu) ?
Po prostu stało się to męczące.. ;)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 15 lip 2015, 20:45

Jak już Ci pisałem wystarczy sprawdzić czy stuk jest dokręcony odpowiednim moemntem (20Nm +-5). Co do słabej mocy to warto sprawdzić szczelność dolotu oraz czujnik temperatury - może być tak, że dostaje złą mieszankę i wali cofki w dolot. Jak zapłon? Ustawiony na oko czy z lampą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl