Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] czujnik przy chłodnicy - napięcie w kostce

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

[all] czujnik przy chłodnicy - napięcie w kostce

Post autor: krzysiek_kw15 » 16 lip 2015, 18:00

Witam,

Mam problem z napięciem w kostce czujnika temperatury przy chłodnicy a mianowicie napięcie pojawia mi się na dwóch z trzech pinów. Wiem, ze przy prawidłowo działającej instalacji napięcie jest tylko na jednym pinów. U mnie jest na środkowym i skrajnym a u mojego ojca w 1Z tylko na skrajnym.
Skutkuje to tym że wentylatory stoją i silnik się gotuje.

Wiecie może gdzie szukać przyczyny??
Prekaźnik przekładałem i nic to nie pomogło...

Czekam na jakieś prpozycje, może ktoś się już z tym spotkał...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lip 2015, 18:24

Łączyłeś piny w kostce czujnika aby uruchomić wiatraki? Może ten duży bezpiecznik pod deską się spalił.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 16 lip 2015, 19:18

właśnie sprawdziłem bezpiecznik - cały...

sokraal

Post autor: sokraal » 16 lip 2015, 19:49

Jeśli masz czujnik z trzema pinami to masz dwa przekaźniki. Wiatrak ma wolne obroty i szybkie obroty sterowane niezależnymi przekaźnikami więc sprawdzić musisz dwa.

Napięcie powinno się pojawiać na skrajnym pinie z przewodem koloru niebiesko-czerwonego.

Środkowy pin powinien załączać przekaźnik #11. Najprawdopodobniej tam przebija.

Możesz jeszcze sprawdzić bezpieczniki #5 i #20 które zasilają wentylator.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 17 lip 2015, 10:08

Witam,

Bezpieczniki sprawdzone, przekaźniki podmienione. U mnie są to numery 111 pod maską i 217 pod kierownicą.
Sytuacja się nie zmieniła... nadal prąd na dwóch pinach (kabel czerwony z zielonym i brązowy z czarnym paskiem) kabel brązowy bez napięcia

Przebicie gdzieś w kablu???

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lip 2015, 21:29

Najprędzej brak masy na którymś przekaźniku albo zespole mas i ciągnie plus przez jakiś inne urządzenie. Trzeba by wziąć schemat o posprawdzać wszystko, przedzwonić kable i przejścia w skrzynce bezpieczników.
Tu będziesz miał schemat wiatraków TDI: http://chomikuj.pl/KinoManiak_12/Audi+8 ... 034724.pdf
tutaj opis spodu skrzynki bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... bbd9c.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl