[1.8s PM]wymiana uszczelki pog głowica
[1.8s PM]wymiana uszczelki pog głowica
Co można jeszcze wymienić po zdjęciu głowicy, tzn jakie uzczelniacze, simeringi,? pytam tak żeby o niczym nie zapomnieć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Nie wiem jaka jest do końca różnica między b3 a b4, ale wymień uszczelniacze zaworowe, Oring, uszczelki pod kolektory, nowe szpilki podstawa (stare są rozciągnięte i mogą się zerwać przy dokręcaniu), możesz dotrzeć sobie zawory jak chcesz pastą, planowanie głowicy oczywiście (zobacz jaka jest głowica wysoka. Głowicę można planować do określonej wysokości. Zmierz dla pewności ile będzie do zabawy na frezarce. Wymiary może ktoś niech ci podrzuci bo ja mam ale od b4), jak chcesz się pobawić to możesz wyczyścić kanały paliwowe. No i najlepiej wszystkie uszczelki jakie tam tylko kolega ma. Pasek rozrządu przy okazji z napinaczem, bo i tak go kolega zdejmie i tak. Chyba tyle
[ Dodano: 2015-07-14, 22:43 ]
Uszczelka pod pokrywę zaworów jeszcze
[ Dodano: 2015-07-14, 22:43 ]
Uszczelka pod pokrywę zaworów jeszcze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Pewnie że zrobią. Wszystko mogą zrobić, ale pewnie też sobie za to policzą, a jak włożysz trochę czasu i pracy w to sam to możesz zaoszczędzić. Nie jest to trudne. Szklanki jak kolega wyżej pisał, nie stukają, zostaw. Wałek rozrządu ma tylko jeden oring. Chyba żę chcesz wymienić prowadnice zaworów, do tego to potrzebne są maszyny. Resztę da radę samemu. Gniazd pewnie nie trzeba robić na 3 kąty więc sama pasta docierająca wystarczy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Odłącz wszystkie kable, odkręć kolektory, odkręć króciec wody, spuść cały płyn chłodzący, wykręć świece, odłącz wszystko co jest przymocowane do głowicy.
Możesz poczekać z kolektorami i odkręcić je po zdjęciu głowicy, będziesz widział lepiej gdzie są śruby. Dwie są głębiej więc będzie potrzebna przedłużka bądź długi imbus.
Zdejmujesz pokrywę zaworów i wyjmujesz anty chlapacz (ta plastikowa pokrywa).
Ustawiasz, kręcąc wałem korbowym za pomocą alternatora, wałek rozrządu tak aby na pierwszym cylindrze krzywki były skierowane równolegle do góry.
Luzujesz pasek od pompy wody i wspomagania, oraz od alternatora (poluzuj go). Luzujesz pompę wspomagania (dwie mało widoczne śruby z tyłu i chyba 3 z przodu) i mamy paski luźno.
Odkręcasz koło na dole silnika na którym chodzą wszystkie te paski (Nie pamiętam jak się ono nazywa prawidłowo).
Możesz zaznaczyć sobie farbką albo czymś tam, położenie kół jeśli nie chce ci się później szukać znaków.
Wrzuć bieg
Możesz odkręcić koło od wałka rozrządu teraz bądź później (Odkręcając poza silnikiem uważaj aby nie porysować lub nie ściśnij za bardzo, zależnie gdzie go zamocujesz, Bo wałek jest twardy ale kruchy. Owiń szmatami i delikatnie w imadło albo gdzieś.
Luzujesz napinacz od rozrządu
Zdejmujesz rozrząd.
Odkręcasz wałek rozrządu najlepiej w kolejności, łożyska od przodu, 2,4 na przemian a potem 1,3,5 na przemian zaczynając od środka odkręcając równomiernie co kilka obrotów każdą nakrętkę na przemian Tak aby wałek szedł w poziomie równo do góry.
Zdejmujesz głowicę najlepiej odkręcając w odwrotnej kolejności niż dokręcasz, czyli od zewnątrz do środka na przemian.
Wyjmij szklanki
Głowica zdjęta
Wyjmujesz zawory - zaciskiem, lub czymś innym, uginasz sprężyny i wyjmujesz zapinki (dwie połówki najlepiej magnesem małym albo coś)
Wyjmujesz zapinki, sprężyny, uszczelniacze zaworowe, podkładkę sprężyny (będzie na dole w gnieździe), w kolejności jak napisane.
Od tego momentu pamiętaj aby wszystkie części, zawory, sprężyny, zdjęte z danego cylindra, wróciły po remoncie na to samo miejsce. Czyli zawory na pierwszym cylindrze, wlot i wylot, lądują tak jak były. Nie pozamieniaj czasem z innymi zaworami od innych cylindrów. Tak więc powkładaj je do pudełka albo powbijaj w tekturę, tak aby się nie powieszały i tak samo z resztą. Zaczynaj zawsze porządek układania od przodu, od pierwszego cylindra.
Teraz możesz zabrać się za czyszczenie kanałów dolotowych. NA yt jest dużo filmików, można wiertareczką ręczną polerować bądź chemikalia ale jakie to nie wiem. Uważaj na gniazda zaworowe!!!!
Wyczyść zawory.
Tu docieranie zaworów. NAjważniejsze to dbać o czystość. Pasta pod żadnym pozorem nie może się dostać do prowadnic zaworów bo będzie je wycierać i wycierać i wycierać. Pasta tylko na grzybek. Staraj się docierać starannie. MAsz dwa rodzaje pasty w opakowaniu, do zgrubnej obróbki i wykańczającą.JAk będziesz docierał już pastą do wykończenia, docieraj tak abyś nie słyszał już charakterystycznego dźwięku szorowania, czyli kręcisz, kręcisz i kręcisz aż będziesz słyszał taki gładki dźwięk będziesz wiedział o co chodzi. Powtórz wykończenie kilka razy aż to tego ostatecznego dźwięku i podnieś zawór nie obracając go i wyciągnij. Powinieneś widzieć jak pasta ładnie i jednakowo zostawiła, odcisnęła się, na powierzchni, takie jednolite znaki, no nie ważne ja tak sobie oceniłem czy jest ok czy nie. Będziesz widział.
A tu jak by kolega chciał całą głowicę na błysk
Zawory po tej operacji są ożenione z gniazdami. Kolejność zachować. Nie pozamieniać z innymi.
Nie próbuj tylko docierać zaworów wiertarką. Musi być zachowany ruch lewo prawo. Można lekko posmarować ssawkę olejem dla lepszego zassania.
Oddajemy głowicę do planowania
Po splanowaniu czyścimy z wiórów, i innych zanieczyszczeń. Sprężone powietrze z kompresora. JA użyłem też środka odtłuszczającego dzięki temu żadna drobina nie przyklei się do oleju czy coś i lepiej ją wydmuchać, chyba użyłem środka do odtłuszczania tarcz hamulcowych. Dokładnie obejrzeć głowicę przed montażem, szukać dokładnie zanieczyszczeń drobin aluminium po planowaniu.
Składamy głowicę. Uważaj na powierzchnię splanowaną, to tylko aluminium!!!!!!!! Upewnij się że w prowadnicach zaworowych jest czysto!!!!!!
Zawory tak jak były, podkładki pod sprężyny, uszczelniacze zaworowe, sprężyny, wszystko w takiej kolejności jak napisane (naciskamy i wkładamy zapinki).
Pamiętaj o podkładkach pod sprężyny, ja założyłem uszczelniacz najpierw i później musiałem go zdjąć i jeszcze raz założyć (niepożądana operacja).
JAk zawory i reszta na miejscu, stukamy młotkiem w każdy zawór (od strony szklanek) aby się ładnie ułożyło wszystko.
Sprawdzamy wizualnie czy każdy zawór od strony sprężyn jest na tej samej wysokości, czy zapinki nie wyskoczyły, czy wszystko ładnie złożone. Zawory wlotowy i wylotowy mogą się różnić wysokością, minimalnie. Bardzo mała różnica.
JAk wszystko siedzi ładnie lejemy wodę do kanałów dolot wylot i sprawdzamy czy zawory przepuszczają od strony komory spalania.
Jeśli jakiś przepuszcza, to trzeba dotrzeć, ale nie powinny.
Może sobie kolega spróbować usunąć trochę rdzy z kanałów chłodzących w bloku. Powietrzem czy coś. Rozbić śrubokrętem, sprawdzić czy wszystkie drożne itp.
Wyczyścić powierzchnię bloku. Może kolega pozakrywać sobie kanały olejowe tak dla bezpieczeństwa, bo się później jakiś paproch będzie mielił w silniku.
Oglądamy wszystko jeszcze raz czy nie ma brudu i zakładamy głowicę na blok.
Powinny być włożone piny ustawiające głowicę na miejscu.
Skręcamy głowicę według zaleceń, 40Nm potem 60Nm potem dwa ruchy kluczem stałym po 90 stopni, wszystko zgodnie z kolejnością dokręcania.
No i składamy resztę z powrotem w kolejności odwrotnej co do rozkręcania.
Pamietaj aby wałek rozrządu dokręcać z krzywkami na pierwszym cylindrze do góry. Zaczynamy 1 3 5 od środka na przemian dokręcając nakrętki co pół/jeden obrót na przemian. Patrz na tył wałka czy wchodzi dobrze w gniazdo. NA tyle wałek jest wytoczony i spasowany z gniazdem, jak nie wejdzie idealnie w gniazdo to je uszkodzisz. Później łożyska 2 i 4. Dokręcamy nakrętki 20Nm.
Koło wałka rozrządu było 80Nm, nie zapomnij włożyć ori.
Kolektory 20Nm powinno wystarczyć.
Daj nowe nakrętki na wydechowy, one bardzo rdzewieją.
Jeśli jest tak samo jak u mnie, czyli woda idzie przez kolektor ssący to zobacz jak wygląda uszczelka i ewentualnie wymień.
Zmień olej.
Części:
Uszczelka: Kolektory (ssący dodatkowa czarna gumowa), głowica, pokrywa zaworów,
Uszczelniacze zaworowe
Oring na wałek rozrządu
Szpilki głowicy
Pasek rozrządu z napinaczem
filtr oleju
olej
Opcjonalnie:
Pompa wody i inne części jakie kolega zauważy że są uszkodzone
Chyba tyle Mam nadzieje że pomogłem.
Obejrzyj sobie wszystko dokładnie w silniku i poza czy węże ok, złączki itp itd. Będziesz miał wszystko na widoku to będzie łatwiej dostrzec.
[ Dodano: 2015-07-16, 00:47 ]
Nie zapomnij zakręcić wałem 2 razy zanim odpalisz auto. Jak nie da się zakręcić, zrzuć bieg :p
heheheh, to znaczy że może zawór blokuje tłok. JAk ustawisz jak przed demontażem nie powinno byćproblemu
[ Dodano: 2015-07-16, 00:49 ]
A tu dokładniej jak ustawić głowicę
https://audi80.pl/b4-19-1z-momenty-d ... t86779.htm
[ Dodano: 2015-07-16, 01:07 ]
Do wycierania części nie używaj szmatek materiałowych ani papieru toaletowego. Użyj szmatek syntetycznych, wszystko inne pozostawia, włókna lub inne zanieczyszczenia które mogą dostać się do łożysk, panewek itp i będą je wycierały.
[ Dodano: 2015-07-16, 01:19 ]
Pomyłka co do sprawdzenia przecieku na zaworach, poprawiona. Lejemy wodę do kanałów dolotowych i wylotowych i sprawdzamy czy przecieka od strony komory spalania
Możesz poczekać z kolektorami i odkręcić je po zdjęciu głowicy, będziesz widział lepiej gdzie są śruby. Dwie są głębiej więc będzie potrzebna przedłużka bądź długi imbus.
Zdejmujesz pokrywę zaworów i wyjmujesz anty chlapacz (ta plastikowa pokrywa).
Ustawiasz, kręcąc wałem korbowym za pomocą alternatora, wałek rozrządu tak aby na pierwszym cylindrze krzywki były skierowane równolegle do góry.
Luzujesz pasek od pompy wody i wspomagania, oraz od alternatora (poluzuj go). Luzujesz pompę wspomagania (dwie mało widoczne śruby z tyłu i chyba 3 z przodu) i mamy paski luźno.
Odkręcasz koło na dole silnika na którym chodzą wszystkie te paski (Nie pamiętam jak się ono nazywa prawidłowo).
Możesz zaznaczyć sobie farbką albo czymś tam, położenie kół jeśli nie chce ci się później szukać znaków.
Wrzuć bieg
Możesz odkręcić koło od wałka rozrządu teraz bądź później (Odkręcając poza silnikiem uważaj aby nie porysować lub nie ściśnij za bardzo, zależnie gdzie go zamocujesz, Bo wałek jest twardy ale kruchy. Owiń szmatami i delikatnie w imadło albo gdzieś.
Luzujesz napinacz od rozrządu
Zdejmujesz rozrząd.
Odkręcasz wałek rozrządu najlepiej w kolejności, łożyska od przodu, 2,4 na przemian a potem 1,3,5 na przemian zaczynając od środka odkręcając równomiernie co kilka obrotów każdą nakrętkę na przemian Tak aby wałek szedł w poziomie równo do góry.
Zdejmujesz głowicę najlepiej odkręcając w odwrotnej kolejności niż dokręcasz, czyli od zewnątrz do środka na przemian.
Wyjmij szklanki
Głowica zdjęta
Wyjmujesz zawory - zaciskiem, lub czymś innym, uginasz sprężyny i wyjmujesz zapinki (dwie połówki najlepiej magnesem małym albo coś)
Wyjmujesz zapinki, sprężyny, uszczelniacze zaworowe, podkładkę sprężyny (będzie na dole w gnieździe), w kolejności jak napisane.
Od tego momentu pamiętaj aby wszystkie części, zawory, sprężyny, zdjęte z danego cylindra, wróciły po remoncie na to samo miejsce. Czyli zawory na pierwszym cylindrze, wlot i wylot, lądują tak jak były. Nie pozamieniaj czasem z innymi zaworami od innych cylindrów. Tak więc powkładaj je do pudełka albo powbijaj w tekturę, tak aby się nie powieszały i tak samo z resztą. Zaczynaj zawsze porządek układania od przodu, od pierwszego cylindra.
Teraz możesz zabrać się za czyszczenie kanałów dolotowych. NA yt jest dużo filmików, można wiertareczką ręczną polerować bądź chemikalia ale jakie to nie wiem. Uważaj na gniazda zaworowe!!!!
Wyczyść zawory.
Tu docieranie zaworów. NAjważniejsze to dbać o czystość. Pasta pod żadnym pozorem nie może się dostać do prowadnic zaworów bo będzie je wycierać i wycierać i wycierać. Pasta tylko na grzybek. Staraj się docierać starannie. MAsz dwa rodzaje pasty w opakowaniu, do zgrubnej obróbki i wykańczającą.JAk będziesz docierał już pastą do wykończenia, docieraj tak abyś nie słyszał już charakterystycznego dźwięku szorowania, czyli kręcisz, kręcisz i kręcisz aż będziesz słyszał taki gładki dźwięk będziesz wiedział o co chodzi. Powtórz wykończenie kilka razy aż to tego ostatecznego dźwięku i podnieś zawór nie obracając go i wyciągnij. Powinieneś widzieć jak pasta ładnie i jednakowo zostawiła, odcisnęła się, na powierzchni, takie jednolite znaki, no nie ważne ja tak sobie oceniłem czy jest ok czy nie. Będziesz widział.
A tu jak by kolega chciał całą głowicę na błysk
Zawory po tej operacji są ożenione z gniazdami. Kolejność zachować. Nie pozamieniać z innymi.
Nie próbuj tylko docierać zaworów wiertarką. Musi być zachowany ruch lewo prawo. Można lekko posmarować ssawkę olejem dla lepszego zassania.
Oddajemy głowicę do planowania
Po splanowaniu czyścimy z wiórów, i innych zanieczyszczeń. Sprężone powietrze z kompresora. JA użyłem też środka odtłuszczającego dzięki temu żadna drobina nie przyklei się do oleju czy coś i lepiej ją wydmuchać, chyba użyłem środka do odtłuszczania tarcz hamulcowych. Dokładnie obejrzeć głowicę przed montażem, szukać dokładnie zanieczyszczeń drobin aluminium po planowaniu.
Składamy głowicę. Uważaj na powierzchnię splanowaną, to tylko aluminium!!!!!!!! Upewnij się że w prowadnicach zaworowych jest czysto!!!!!!
Zawory tak jak były, podkładki pod sprężyny, uszczelniacze zaworowe, sprężyny, wszystko w takiej kolejności jak napisane (naciskamy i wkładamy zapinki).
Pamiętaj o podkładkach pod sprężyny, ja założyłem uszczelniacz najpierw i później musiałem go zdjąć i jeszcze raz założyć (niepożądana operacja).
JAk zawory i reszta na miejscu, stukamy młotkiem w każdy zawór (od strony szklanek) aby się ładnie ułożyło wszystko.
Sprawdzamy wizualnie czy każdy zawór od strony sprężyn jest na tej samej wysokości, czy zapinki nie wyskoczyły, czy wszystko ładnie złożone. Zawory wlotowy i wylotowy mogą się różnić wysokością, minimalnie. Bardzo mała różnica.
JAk wszystko siedzi ładnie lejemy wodę do kanałów dolot wylot i sprawdzamy czy zawory przepuszczają od strony komory spalania.
Jeśli jakiś przepuszcza, to trzeba dotrzeć, ale nie powinny.
Może sobie kolega spróbować usunąć trochę rdzy z kanałów chłodzących w bloku. Powietrzem czy coś. Rozbić śrubokrętem, sprawdzić czy wszystkie drożne itp.
Wyczyścić powierzchnię bloku. Może kolega pozakrywać sobie kanały olejowe tak dla bezpieczeństwa, bo się później jakiś paproch będzie mielił w silniku.
Oglądamy wszystko jeszcze raz czy nie ma brudu i zakładamy głowicę na blok.
Powinny być włożone piny ustawiające głowicę na miejscu.
Skręcamy głowicę według zaleceń, 40Nm potem 60Nm potem dwa ruchy kluczem stałym po 90 stopni, wszystko zgodnie z kolejnością dokręcania.
No i składamy resztę z powrotem w kolejności odwrotnej co do rozkręcania.
Pamietaj aby wałek rozrządu dokręcać z krzywkami na pierwszym cylindrze do góry. Zaczynamy 1 3 5 od środka na przemian dokręcając nakrętki co pół/jeden obrót na przemian. Patrz na tył wałka czy wchodzi dobrze w gniazdo. NA tyle wałek jest wytoczony i spasowany z gniazdem, jak nie wejdzie idealnie w gniazdo to je uszkodzisz. Później łożyska 2 i 4. Dokręcamy nakrętki 20Nm.
Koło wałka rozrządu było 80Nm, nie zapomnij włożyć ori.
Kolektory 20Nm powinno wystarczyć.
Daj nowe nakrętki na wydechowy, one bardzo rdzewieją.
Jeśli jest tak samo jak u mnie, czyli woda idzie przez kolektor ssący to zobacz jak wygląda uszczelka i ewentualnie wymień.
Zmień olej.
Części:
Uszczelka: Kolektory (ssący dodatkowa czarna gumowa), głowica, pokrywa zaworów,
Uszczelniacze zaworowe
Oring na wałek rozrządu
Szpilki głowicy
Pasek rozrządu z napinaczem
filtr oleju
olej
Opcjonalnie:
Pompa wody i inne części jakie kolega zauważy że są uszkodzone
Chyba tyle Mam nadzieje że pomogłem.
Obejrzyj sobie wszystko dokładnie w silniku i poza czy węże ok, złączki itp itd. Będziesz miał wszystko na widoku to będzie łatwiej dostrzec.
[ Dodano: 2015-07-16, 00:47 ]
Nie zapomnij zakręcić wałem 2 razy zanim odpalisz auto. Jak nie da się zakręcić, zrzuć bieg :p
heheheh, to znaczy że może zawór blokuje tłok. JAk ustawisz jak przed demontażem nie powinno byćproblemu
[ Dodano: 2015-07-16, 00:49 ]
A tu dokładniej jak ustawić głowicę
https://audi80.pl/b4-19-1z-momenty-d ... t86779.htm
[ Dodano: 2015-07-16, 01:07 ]
Do wycierania części nie używaj szmatek materiałowych ani papieru toaletowego. Użyj szmatek syntetycznych, wszystko inne pozostawia, włókna lub inne zanieczyszczenia które mogą dostać się do łożysk, panewek itp i będą je wycierały.
[ Dodano: 2015-07-16, 01:19 ]
Pomyłka co do sprawdzenia przecieku na zaworach, poprawiona. Lejemy wodę do kanałów dolotowych i wylotowych i sprawdzamy czy przecieka od strony komory spalania
Wielkie dzięki kolego. Dla ścisłości zapytam jeszcze przy jak przed zdjęciem rozrządu ustawiłem na kole zamachowym punkt 0, koło wałka rozrządu -jego znak na równo z głowicą, i palec w kopułce na nacięcie to bedzie ok? Bo ustawiłem to wszystko, i tylko nie zgadza mi sie znak na kole pasowym ze znakiem na wałku pośrednim.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Może ktoś bawił się wcześniej zapłonem i przekręcał aparat. Jeśli tak było zanim rozebrałeś to może zostaw tak jak jest, poskładaj wszystko z powrotem i sprawdź z lampom czy dobrze bije.
[ Dodano: 2015-07-16, 11:26 ]
A jak chcesz mieć wszystko jak trzeba na znaki to znajdź post z ustawieniem zapłonu na forum, ustaw na znaki jak każą, ustaw aparat tak aby palec był na nacięciu weź lampę, dostrój zapłon i tyle.
[ Dodano: 2015-07-16, 11:29 ]
JA tak miałem. Ustawiłem na znaki, palec był w okolicy nacięcia, po odpaleniu musiałem przestawiać aparat i tyle.
[ Dodano: 2015-07-16, 13:56 ]
Zaznacz sobie tą kreskę jakimś markerem albo coś, abyś dobrze ją widział. Zapłon na kreskę czyli 6 stopni.
[ Dodano: 2015-07-16, 11:26 ]
A jak chcesz mieć wszystko jak trzeba na znaki to znajdź post z ustawieniem zapłonu na forum, ustaw na znaki jak każą, ustaw aparat tak aby palec był na nacięciu weź lampę, dostrój zapłon i tyle.
[ Dodano: 2015-07-16, 11:29 ]
JA tak miałem. Ustawiłem na znaki, palec był w okolicy nacięcia, po odpaleniu musiałem przestawiać aparat i tyle.
[ Dodano: 2015-07-16, 13:56 ]
Zaznacz sobie tą kreskę jakimś markerem albo coś, abyś dobrze ją widział. Zapłon na kreskę czyli 6 stopni.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
NAgar to normalne. Zawory wymienia się pewnie wtedy kiedy spotkają się z tłokiem albo w dziwny sposób się wykrzywią. Zawór ma być szczelny i to jego podstawowe zadanie. Wymienia się czasem podczas regeneracji prowadnice zaworowe, jak mają duże luzy itp.
Wydechowy powinien być czarny a wlotowy szarawy (mówię o nagarze), jak tak jest to mieszanka spala się dobrze, z tego co pamiętam.
Robi się jeszcze gniazda na 3 kąty i szlifuje zawory ale to po poważnych usterkach, Ciebie nie dotyczy.
Zawory się dociera/szlifuje nie planuje. Wysłałem Ci filmik jak to się robi.
Zobacz sobie u mnie na końcu jak wyglądały zawory przed i po.
https://audi80.pl/topics77/b4-abt-20 ... 024,30.htm
Co do nagaru, słyszałem że niektórzy zostawiają, niektórzy czyszczą, niektórzy mówią że to powiększy komorę spalania i zmniejszy minimalnie moc (nie wydaje mi się), Możesz go usunąć i wtedy lepiej przyssawka Ci złapie.
Wydechowy powinien być czarny a wlotowy szarawy (mówię o nagarze), jak tak jest to mieszanka spala się dobrze, z tego co pamiętam.
Robi się jeszcze gniazda na 3 kąty i szlifuje zawory ale to po poważnych usterkach, Ciebie nie dotyczy.
Zawory się dociera/szlifuje nie planuje. Wysłałem Ci filmik jak to się robi.
Zobacz sobie u mnie na końcu jak wyglądały zawory przed i po.
https://audi80.pl/topics77/b4-abt-20 ... 024,30.htm
Co do nagaru, słyszałem że niektórzy zostawiają, niektórzy czyszczą, niektórzy mówią że to powiększy komorę spalania i zmniejszy minimalnie moc (nie wydaje mi się), Możesz go usunąć i wtedy lepiej przyssawka Ci złapie.
Jeszcze jedno pytanko kolego, przy zdejmowaniu uszczelniaczy na zaworach, na jednym zaworze pokrzywiła mi się lekko prowadnica zaworowa, czyli będzie do wymiany tak ? A jeśli bym chciał wszystkie prowadnice wymienić, to jak je wyciągnąć? Normalnie zbić? Może banalne pytania ale chce się czegoś nauczyć tak dla siebie