[B4 2.0 ABK] wpadl pedal sprzegla ale sie naprawil
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
[B4 2.0 ABK] wpadl pedal sprzegla ale sie naprawil
Dzisiaj ruszylem na piachu gwaltowniej ze zerwalo przyczepnosc i po przejechaniu okolo 400-500m zmieniam bieg a pedal odbija tylko do polowy ale jeszcze mozna bylo biegi zmieniac wiec jade dalej. Ale dojezdzajac do skrzyzowania wciskam sprzeglo a pedal wpadl i juz tak zostal. Noga mozna go wziasc bylo do gory ale biegi juz nie wchodzily. Zgasilem i odpalilem na 2 biegu zeby jakos dojechac do domu. Po jakims kilometrze zgasilem auto i chcialem sprobowac na 3 biegu odpalic. Ale najpierw odpalilem silnik i wciskam sprzeglo a ono juz dziala normalnie. Odbija ladnie i biegi normalnie wchodza. O co tu chodzi? Nie wiem co z tym robic bo w poniedzialek mam jechac sporo kilometrow i pierun wie czy to chwilowe jakies "zaslabniecie" czy cos sie konczy. Ale dziwne to ze sie rozklekotalo cos i po kilkuset metrach jazdy sie zrobilo. Co o tym myslicie panowie ??
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no to się niby zgadza tylko weź pod uwagę że jakąkolwiek używkę kupisz to ona będzie miała minimum 20 lat.koziolmc60 pisze:Chodzi o to zeby to troche pojezdzilo a te nowe czesci to teraz jakies badziewne robia nie to co kiedys.
Więc ja bym chyba wolał nową kupić.
ps ja miałem podobnie z pedałem hamulca kilka razy poszedł przy hamowaniu w podłogę a po chwili działał ale już pod koniec dnia zdechł całkiem, diagnoza to pompa hamulcowa powiedziała papa.
Normalna sytuacja - do wymiany pompa sprzęgła. U mnie objawy były podobne, ale obyło się bez stresu, bo pedał wpadł do połowy i tak funkcjonował.
Ja kupiłem nowy zamiennik - niby regenerowana część zawsze lepsza niż zamiennik, ale nie znalazłem sensownych zestawów do regeneracji pompy sprzęgła, a kupować zamiennik i regenerować na tych częściach ori - mija się z celem, bo wystarczy że będzie minimalnie inna średnica nominalna w którejś z części i cała praca na marne.
Uznałem że zamiennik pojeździ jakiś czas, a jak padnie to ori będzie czekała na regeneracje - może znajdę kogoś kto się tym zajmuje i będzie miał dostęp do części.
Wysprzęglik na skrzyni do wymiany? Dlaczego?
Ja kupiłem nowy zamiennik - niby regenerowana część zawsze lepsza niż zamiennik, ale nie znalazłem sensownych zestawów do regeneracji pompy sprzęgła, a kupować zamiennik i regenerować na tych częściach ori - mija się z celem, bo wystarczy że będzie minimalnie inna średnica nominalna w którejś z części i cała praca na marne.
Uznałem że zamiennik pojeździ jakiś czas, a jak padnie to ori będzie czekała na regeneracje - może znajdę kogoś kto się tym zajmuje i będzie miał dostęp do części.
Wysprzęglik na skrzyni do wymiany? Dlaczego?
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
hexman, czyli wysprzeglika nie tykac bo to wina pompki sprzegla?? Dodam ze od soboty jezdze i na razie dziala dobrze. Troszke tylko plynu dolalem bo poszla tez taka teoria ze jak mialem minimum to przy tym gwaltowym ruszeniu powietrza troche poszlo w uklad. Nie wiem czy to mozliwe ale dla pewnosci dolalem plynu na maxa.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
Dokładnie tak. Objawy pasują w 100% do większości przypadków z jakimi się spotkałem. I we wszystkich winna była tylko pompa sprzęgła, wysprzęglik przy skrzyni nie był ruszany.koziolmc60 pisze:wysprzeglika nie tykac bo to wina pompki sprzegla?
U mnie tak samo. Także wymień pompę, bo możesz jeździć tydzień, miesiąc, rok - a równie dobrze w drodze do pracy może paść na amen.
Dlatego trzeba wybierać te z "górnej półki" :mrgreen: :mrgreen:Jarewa pisze:gumki to loteria
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 351
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Miałem podobny przypadek w VW T4 - po około trzech latach bezproblemowej eksploatacji stał w garażu około 3 tygodni - po wejściu do auta i wciśnięciu pedału sprzęgła stwierdziłem, że jest za miękki (powracał do pierwotnego położenia, ponieważ ściągała go mocna sprężyna). Po kilkunastokrotnym pompowaniu pedału zaczął robić się coraz "twardszy", wreszcie wrócił do normy. Po tym przypadku miałem spokój przez około rok. Historia powtórzyła się jeszcze raz po około dwutygodniowym postoju - znowu "pompowanie" pedału i dalej spokój przez półtora roku aż do sprzedaży auta. Nadmieniam, że żadnych wycieków nie było.