Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Spadające obroty na gazie gdy włączy się wiatrak

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
piotrb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2014, 22:06

[B4 2.3 NG] Spadające obroty na gazie gdy włączy się wiatrak

Post autor: piotrb4 » 19 lip 2015, 19:55

witam .
mam problem gdy włączy się wiatrak chłodnicy to obroty spadają a gdy się wyłączy znowu wzrastają . gdy do tego dojdzie kręcenie kierownicą przy parkowaniu itp to jest to uciążliwe ,na benzynie niema tego problemu równo trzyma obroty w każdej sytuacji .
jeżeli ktoś coś wie co może być powodem to proszę o pomoc , z góry dzięki

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lip 2015, 20:05

piotrb4, może trzeba by było ciut wolne obroty podnieść oczywiście mowa o gazie, ile w tej chwili masz :?:

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 19 lip 2015, 20:19

skoro na benzynie jest ok to trzeba szukać przyczyny w regulacji mieszanki gazu, w mikserze (bądź blosie) i samym parowniku... Kiedy ostatnio był robiony przegląd instalacji?

grzesiek1495
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: grzesiek1495 » 19 lip 2015, 20:39

Miałem identyko, podnieś dawke gazu na parowniku i będzie ok :)

piotrb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2014, 22:06

Post autor: piotrb4 » 19 lip 2015, 22:51

Przeglad gazu tydzien temu + obroty na gazie 1100 a gdy wiatrak sie włączy 800 a jak zaczne do tego skręcac to z 600

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 20 lip 2015, 00:03

Czyli kiepsko ustawiony GAZ.

grzesiek1495
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: grzesiek1495 » 20 lip 2015, 01:32

piotrb4 pisze:Przeglad gazu tydzien temu + obroty na gazie 1100 a gdy wiatrak sie włączy 800 a jak zaczne do tego skręcac to z 600
Te 1100 to cały czas trzyma? Coś przy dużo :P Jeśli nie chcesz grzebać się przy gazie to jedź do gazowników najlepiej do tych co zakładali. Miałem podobnie tylko że z klimą jak normalnie stał to 800 trzymał, włączyłem klime spadał do 600 na jakieś 2s potem podnosił do 750 i jak kawałek podjechałem oczywiście dając gazu tak do około 2tyś to normował do 800. Zaś jak wyłączałem klime to podnosił na jakieś 5-10s obroty do 1100, ale po tym czasie normował do 800...

Spróbuj odkręcić troche śrubę regulacyjna na parowniku od dawki (w lewo/u mnie jest ona złota po lewej stronie parownika jak się patrzy) tak z pół obrotu, albo nawet jeden pełny. Jeśli to nic nie da to masz 2 wyjścia kombinuj na własną ręke (tylko jeśli masz minimalne pojęcie o tym), albo jedź tam gdzie Tb to zrobią :)

piotrb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2014, 22:06

Post autor: piotrb4 » 20 lip 2015, 22:40

Wlasnie w tym problem ze jak zmniejsze obroty na 800-900 to gdy wiatrak się włączy trzyma z 300-400 a jak jeszcze zaczne skrecac czy włącze ogrzewanie tylnej szyby to zgasnie ...

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lip 2015, 23:05

A na zimnym silniku jakie masz obroty? Może ktoś podkręcił śrubkę na przepustnicy i/albo styk zamknięcia przepustnicy nie działa.
Efektem będzie to że sterownik silnika przestanie regulować przez "silniczek krokowy" wolne obroty i nie będzie otwierał go przy zmianie obciążenia.

grzesiek1495
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: grzesiek1495 » 22 lip 2015, 13:14

piotrb4 pisze:Wlasnie w tym problem ze jak zmniejsze obroty na 800-900 to gdy wiatrak się włączy trzyma z 300-400 a jak jeszcze zaczne skrecac czy włącze ogrzewanie tylnej szyby to zgasnie ...


To troche dziwne bo u mnie nawet jak zmniejszam czy zwiększam dawkę gazu to obroty zawsze stabilizują się na 800. Niezależnie od tego jak ustawie, no oczywiście jeśli dam za mało to wtedy będzie przygasał lub w ogóle nie odpalał :)

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lip 2015, 13:45

grzesiek1495 pisze:
piotrb4 pisze:Wlasnie w tym problem ze jak zmniejsze obroty na 800-900 to gdy wiatrak się włączy trzyma z 300-400 a jak jeszcze zaczne skrecac czy włącze ogrzewanie tylnej szyby to zgasnie ...


To troche dziwne bo u mnie nawet jak zmniejszam czy zwiększam dawkę gazu to obroty zawsze stabilizują się na 800. Niezależnie od tego jak ustawie, no oczywiście jeśli dam za mało to wtedy będzie przygasał lub w ogóle nie odpalał :)
Bo u ciebie działa poprawnie stabilizacja biegu jałowego. A autor tematu ma podkręconą śrubkę przepustnicy albo niesprawny czujnik zamknięcia przepustnicy i ECU nie zaczyna regulować obrotów.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 22 lip 2015, 22:48

Nie ma co kręcić śrubkami na parowniku jak się nie wie co od czego. tak btw temat o regulacji lpg w NG https://audi80.pl/b4-ng-regulacja-lp ... t67012.htm

grzesiek1495
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2014, 22:15
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: grzesiek1495 » 23 lip 2015, 00:24

krs pisze:Nie ma co kręcić śrubkami na parowniku jak się nie wie co od czego. tak btw temat o regulacji lpg w NG https://audi80.pl/b4-ng-regulacja-lp ... t67012.htm
Temu też napisałem dla kolegi żeby robił to jeśli ma pojęcie.

Kompletnie inaczej robiłem niż w załączonym linku i auto dobrze chodzi na nic nie narzekam. U kolegi wyszło co innego bo jeśli jemu wzrost dawki idzie w parze ze wzrostem bądź spadkiem obrotów to w tym przypadku kombinacja mieszanką nic nie da.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl