[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Witam, powolutku coś tam dłubie w moim złomku.. no i tak, ABT na dworze, wiązka w większej mierze także.. ALE:
Chciałbym wyrzucić cały zbędny makaron z pod deski...
- wyleciała wiązka (odcinek od grodzi do komputera) ze sterownikiem
- wtyczka z przekaźnikiem 241(szary, u mnie na samej górze po lewej)
- wtyczki do diagnostyki ze skrzynki bezp.
- bezpieczniki z kabelkami od sterownika silnika
- czekam na potwierdzenie co jeszcze mogę usunąć
Co zostało to gruby czerwony oraz czarno-czerwony kabel idący do akumulatora/rozrusznika, szaro-żółty kabel oraz jego masa idąca od zbiorniczka płynu hamulcowego i to chyba wszystko..
Poniżej kilka fotek jak to teraz wygląda i czy mogę wszystko wywalić co nie potrzebne.. ewentualnie zostawić kawałki starej wiązki żeby lepiej ją "zespawać" z nową
Czekam na info, bo chciałbym odłączyć te 4 kabelki przerzucić wiązkę z AEB'a i lecieć dalej z tematem...
Pozdrawiam
Chciałbym wyrzucić cały zbędny makaron z pod deski...
- wyleciała wiązka (odcinek od grodzi do komputera) ze sterownikiem
- wtyczka z przekaźnikiem 241(szary, u mnie na samej górze po lewej)
- wtyczki do diagnostyki ze skrzynki bezp.
- bezpieczniki z kabelkami od sterownika silnika
- czekam na potwierdzenie co jeszcze mogę usunąć
Co zostało to gruby czerwony oraz czarno-czerwony kabel idący do akumulatora/rozrusznika, szaro-żółty kabel oraz jego masa idąca od zbiorniczka płynu hamulcowego i to chyba wszystko..
Poniżej kilka fotek jak to teraz wygląda i czy mogę wszystko wywalić co nie potrzebne.. ewentualnie zostawić kawałki starej wiązki żeby lepiej ją "zespawać" z nową
Czekam na info, bo chciałbym odłączyć te 4 kabelki przerzucić wiązkę z AEB'a i lecieć dalej z tematem...
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może zostaw wycinanie zostaw na koniec jak wszystko będzie jeździć. Te podstawki bezpieczników na kabelkach możesz wykorzystać bo chyba prawie wszystkie idą w potrzebne miejsca (plus po zapłonie, zasilania wtryskiwaczy z przekaźnika pompy paliwa). I wg. tego co opisał kolega aldi możesz wykorzystać ten przekaźnik od jeża z ABT aby nie podłączać wszystkiego po oryginalny przekaźnik pompy paliwa bo on wytrzymuje mniej amperów niż ten A4kowy.
Panowie mam kolejne 2 pytania, jak podłączyć Oil Catch tanka..? Posiadam takiego z ProPerfekt - taki o:
od silnika wychodzi:
1. odma (mocowana na spinkę/zabezpieczenie) i leci do kolektora ssącego
2. druga część odmy leci wokół silnika do TIP'a jak dobrze kojarzę..
Nie bardzo wiem jak to podpiąć do zbiorniczka.. Myślę tak, w miejsce montażowe odmy, wystrugam króciec do którego podepnę wężyk i do OCT - do którego króćca podpiąć tutaj..? Kolejne wejście zaślepię a na ostatnie wsadzę mały filterek... - może tak być? Przy okazji, w silniku zaślepię otwór na kolektorze oraz usunę z TIP'a.
Pytanie czy tak będzie OK?
Druga sprawa to przykręcenie skrzyni do silnika.. - czy wszystkie śruby są wykorzystane i wszystkie wchodzą do bloku jak miało to miejsce w ABT...?? Bo dzisiaj udało mi się wrzucić bydle w komorę ale już gorzej było przy próbie skręcenia tego, od dołu na razie nie patrzałem od góry natomiast jest mały dramat..
Kabelki czekają na niepogodę bądź znajomego Jugo
od silnika wychodzi:
1. odma (mocowana na spinkę/zabezpieczenie) i leci do kolektora ssącego
2. druga część odmy leci wokół silnika do TIP'a jak dobrze kojarzę..
Nie bardzo wiem jak to podpiąć do zbiorniczka.. Myślę tak, w miejsce montażowe odmy, wystrugam króciec do którego podepnę wężyk i do OCT - do którego króćca podpiąć tutaj..? Kolejne wejście zaślepię a na ostatnie wsadzę mały filterek... - może tak być? Przy okazji, w silniku zaślepię otwór na kolektorze oraz usunę z TIP'a.
Pytanie czy tak będzie OK?
Druga sprawa to przykręcenie skrzyni do silnika.. - czy wszystkie śruby są wykorzystane i wszystkie wchodzą do bloku jak miało to miejsce w ABT...?? Bo dzisiaj udało mi się wrzucić bydle w komorę ale już gorzej było przy próbie skręcenia tego, od dołu na razie nie patrzałem od góry natomiast jest mały dramat..
Kabelki czekają na niepogodę bądź znajomego Jugo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak nie będziesz robił wolnej odmy to najlepiej by było wpiąć OCT między wyjście z silnika a ten "trójnik". W tym trójniku jest zawór zwrotny i gdy w kolektorze panuje podciśnienie to opary idą prosto do kolektora a jak pojawia się doładowanie to zawór zwrotny nie pozwala na połączenie kolektora z odmą (bo doładowanie by szło do odmy) a cały opar idzie przed turbo. Więc dlatego sposobem na 100% wyeliminowanie oleju w dolocie jest wpięcie tam gdzie pisałem wyżej.
Kolejna sprawa to niektórzy polecają zamontować "pokrywę wałków" od nowszego 1.8T w którym też jest wyjście odmy.
Opis A80 małe strzałki śruby, duże tulejki ustalające
A4 cyfry śruby, litery tulejki.
Kolejna sprawa to niektórzy polecają zamontować "pokrywę wałków" od nowszego 1.8T w którym też jest wyjście odmy.
Nie wiem jaką masz skrzynie że miałeś wszystkie otwory wykorzystane bo te skrzynie mają otwory pod silniki R4, R5 i V, niektóre otwory są wykorzystywane wspólnie w kilku silnikach a niektóre nie. W załączniku masz rysunek skrzyń z Audi 80 i A4 (nie wiem czy R4 z A4 to jest z nowego czy starego bloku).panda86 pisze:Druga sprawa to przykręcenie skrzyni do silnika.. - czy wszystkie śruby są wykorzystane i wszystkie wchodzą do bloku jak miało to miejsce w ABT...?? Bo dzisiaj udało mi się wrzucić bydle w komorę ale już gorzej było przy próbie skręcenia tego, od dołu na razie nie patrzałem od góry natomiast jest mały dramat..
Opis A80 małe strzałki śruby, duże tulejki ustalające
A4 cyfry śruby, litery tulejki.
Dzięki wielkie za opis skrzyń, to nieco mi rozjaśniło sytuację.. - wynika z tego jednak że powinno być więcej śrub w A4 niż 80'tce, tak czy inaczej, w niektórych miejscach (otworach w skrzyni, które były wykorzystane) jest blacha... - chyba że miałem wsadzić tą od 80'tki...? Skrzynia jaka u mnie siedzi to CGT. Zerknę jeszcze raz co i jak i postaram się wkręcić ile się da.. tzn, najlepiej skonsultuje to z etką, żeby długości się zgadzały.
Wracając do OCT to zostaje w zasadzie cały układ tak jak jest, tyle że między blok silnika a trójnik wpada zbiorniczek... - ok, to są 2 wejścia z OCT (nie wiem jeszcze które), a co z 3? Zaślepić czy filterek? EDIT: dobra bo tak myślę... zaworek - zaworkiem, przecież można go także przenieść // zastosować jakis inny? żeby ciśnienie nie błądziło jak pisałeś i wywalić niepotrzebne przewody z pod maski, prawda?
Dziękuję za szybką odpowiedź, pozdrawiam.
panda
Wracając do OCT to zostaje w zasadzie cały układ tak jak jest, tyle że między blok silnika a trójnik wpada zbiorniczek... - ok, to są 2 wejścia z OCT (nie wiem jeszcze które), a co z 3? Zaślepić czy filterek? EDIT: dobra bo tak myślę... zaworek - zaworkiem, przecież można go także przenieść // zastosować jakis inny? żeby ciśnienie nie błądziło jak pisałeś i wywalić niepotrzebne przewody z pod maski, prawda?
Dziękuję za szybką odpowiedź, pozdrawiam.
panda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ciekawe czy za tą blachą jest otwór... A4kowe silniki mają tą aluminiową miskę olejową którą też skręca się ze skrzynia. W 80tkach B4 jest tylko taki aluminiowy stelaż.panda86 pisze:(otworach w skrzyni, które były wykorzystane) jest blacha... - chyba że miałem wsadzić tą od 80'tki...?
OCT raczej jest uniwersalny, więc zbyt dużą ilością wyjść się nie przejmuj jak trzeba to zaślep jak pisałeś. Chyba że do jednego podłączysz blok (np. tego grubego) do jednego wąż przed turbo a trzeciego kolektor przez zawór zwrotny (tylko zamontowany w dobrą stronę). Albo nie podłączać tej części idącej do kolektora.
Szybkie pytanie mam - jeden wentylator SPAL, czy dwa mniejsze założyć...? Sprawa wygląda tak że musi mi on sie zmieścić miedzy IC a chłodnicę... No i nie wiem czy da radę.. - tzn na pewno da tylko jeszcze o tym nie myślałem podłączyć wentylatory tak, żeby chodził jeden, a drugi włączał się kiedy będzie potrzebny.. - czy lepiej oba na raz, żeby szybciej schłodziły silnik..?
Macie jakieś doświadczenie z tymi wentylatorami? Wiem że w którymś projekcie z 1.8T one były.. swoją drogą chłodnica z 1.8T a ABT to przepaść.. jest przeogromna!
Macie jakieś doświadczenie z tymi wentylatorami? Wiem że w którymś projekcie z 1.8T one były.. swoją drogą chłodnica z 1.8T a ABT to przepaść.. jest przeogromna!
W zupełności wystarczy jeden wentylator załączany z czujnika w chłodnicy. I tak ciężko jest zrobić tak żeby w ogóle się włączał, bo wiskoza robi dobrą robotę. Polecam na wisko założyć wiatrak z Transita.panda86 pisze:Szybkie pytanie mam - jeden wentylator SPAL, czy dwa mniejsze założyć...? Sprawa wygląda tak że musi mi on sie zmieścić miedzy IC a chłodnicę... No i nie wiem czy da radę.. - tzn na pewno da tylko jeszcze o tym nie myślałem podłączyć wentylatory tak, żeby chodził jeden, a drugi włączał się kiedy będzie potrzebny.. - czy lepiej oba na raz, żeby szybciej schłodziły silnik..?
Macie jakieś doświadczenie z tymi wentylatorami? Wiem że w którymś projekcie z 1.8T one były.. swoją drogą chłodnica z 1.8T a ABT to przepaść.. jest przeogromna!
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
To ją kup, jest tańsza niż jeden wentylator Spal'a, a robi więcej niż te płaskie pseudo wiatraki.panda86 pisze:Ale ja wiskozy nie mam.. handlarz zabrał a mnie to i tak nie potrzebne. na razie na szybko sprawdzam co i jak i chyba założę 2 mniejsze.
Możesz zrobić jak zechcesz, ale najlepsze rozwiązanie to wisko + wentylator na czujniku.
Jakby ktoś był zainteresowany, to nie musi się męczyć z następującymi gratami, bo robię je dla siebie + 2szt w zapas:
- odma - wyjście z bloku na wprost i złączka dla węża - jeżeli ktoś chce ją usunąć i zastosować OCT
- DP pod K03 z nierdzewki, flansza 8mm zejście z 3" do 2,5" - wyprowadzone na długość seryjnej dwururki i zakończone V bandem)
- przednie wzmocnienie pod ori chłodnice z 1.8T (jest naprawdę duża!) + IC - szeroki zakres regulacji..
Wrzucę zdjęcia niebawem.
Zainteresowanych proszę o kontakt na PW. Na razie tyle mogę pomóc.
Byłbym wdzięczny za info co zrobiliście z króćcem a może bardziej wężami od nagrzewnicy - pod niebieskim czujnikiem wychodzi wąż do nagrzewnicy i jest tam mega ciasno... jeżeli to się tak zostawi to przypuszczalnie będzie to pierwsza awaria z układu chłodzenia
- odma - wyjście z bloku na wprost i złączka dla węża - jeżeli ktoś chce ją usunąć i zastosować OCT
- DP pod K03 z nierdzewki, flansza 8mm zejście z 3" do 2,5" - wyprowadzone na długość seryjnej dwururki i zakończone V bandem)
- przednie wzmocnienie pod ori chłodnice z 1.8T (jest naprawdę duża!) + IC - szeroki zakres regulacji..
Wrzucę zdjęcia niebawem.
Zainteresowanych proszę o kontakt na PW. Na razie tyle mogę pomóc.
Byłbym wdzięczny za info co zrobiliście z króćcem a może bardziej wężami od nagrzewnicy - pod niebieskim czujnikiem wychodzi wąż do nagrzewnicy i jest tam mega ciasno... jeżeli to się tak zostawi to przypuszczalnie będzie to pierwsza awaria z układu chłodzenia