Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Zagadka z przekaźnikiem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Adamekg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2015, 23:47
Lokalizacja: Legionowo

[B4 1.9 AAZ] Zagadka z przekaźnikiem

Post autor: Adamekg » 29 lip 2015, 22:40

W mojej B3 jakiś magik założył przekaźnik świec od forda, w którym nie ma sterowania z czujnika temp. Ja natomiast chcę podłączyć ori przekaźnik:
zdjęcie poglądowe
Obrazek

Problem pojawił się jak podłączam styk "T" sterowania od czujnika temp.
Tzn nie wiem dlaczego przy włączeniu zapłonu nie pokazuje mi prawidłowego czasu grzania świec. Jeżeli podłącze do jednego kabelka z czujnika temp to na desce kontrolka od świec gaśnie po 1-2 sek. (po tak krótkim czasie rozruch jest cieżki) Natomiast jeżeli pod drugi kabelek to kontrolka gaśnie po 30 sek. lub wcześniej, od razu po odpaleniu silnika. (czyli za długo)
Czujnik temp wody ma 4 przewody
Podsumowując:
Jak długo u Was w silniku AAZ, SB itp grzeją świece przy zimnym silniku (przy temp otoczenia ok. 25*)?
Jak podłączyć prawidłowo styk T pod czujnik temp z 4 przewodami (dwa brązowe, niebieski i chyba żółty???
Moim zdaniem powinno to działać tak jak mam podłączone bo jest to banalny układ a jednak u mnie coś nie śmiga tak więc proszę Was o pomoc :evil:

[ Dodano: 2015-07-29, 22:40 ]
Nikt nie wie jak podłączyć przekaznik pod czujnik?? Albo może ktoś ma AAZ w okolicach Warszawy, ewentualnie SB, 1.6 TDic, 1.6 TD.. Lub czy ktoś zna jakiegoś speca od TD mechanika/elektronika z Wawy ?? :mrgreen:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 lip 2015, 23:18

Adamekg, Wydaje mi się, że przekaźnik nr. 211 jest od świec w AAZ-cie.
Obrazek

1,6td

Post autor: 1,6td » 30 lip 2015, 06:07

Zanim zaczniesz coś modzić przy przekazniku,zrób najpierw mały test.Ten czujnik który odpowiada za grzanie świec wypnij z niego wtyczkę i sprawdz ile czasu grzeją świece,a następnie wepnij z powrotem i sprawdz czas.Bo jak na wypiętym będą grzały długo a na wpiętym sekundę czy dwie to może to być wina czujnika,a nie przekaznika.

Awatar użytkownika
Adamekg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2015, 23:47
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Adamekg » 30 lip 2015, 16:21

1,6td, Przekaźnik jest nowy. Z wypiętym czujnikiem świece grzeją 30 sekund. Natomiast problem jest w tym który przewód z czujnika podłączyć pod styk "T" w przekaźniku. Jak podłączę pod żółty kabel to kontrolka od świec swieci sie 30 s lub krócej jeżeli odpalę to gaśnie. Natomiast jak podłączę pod niebieski (w czujniki temp.) to kontrolka od świec z gaśnie po 1-2 s po włączeniu zapłonu. Tak to w skrócie wyglada :-D Pytanie brzmi o co kaman z ta kontrolka. W golfie na silniku td średnio kontrolka swieci 7 s.

[ Dodano: 2015-07-30, 16:21 ]
Dodam tylko ze nie ma tu ori instalacji bo za Wałęsy w audi było 1.8 JN. Teraz jest TD a instalacja jest taka jak ori tyle ze robiona przeze mnie :-D

teo19aa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:35
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: teo19aa » 07 sie 2015, 23:35

Adamekg, u mnie w te upały jak wychodzę z pracy to pale jak benzyniaka chyba, że rano w garażu to grzeje może z 15-20 sekund
andi77, ten co zaznaczyłeś na foto to nie jest od świec raczej to będzie ten obok z numerem 229

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 19 sie 2015, 21:37

Oryginalnie w AAZ B4 były dwa rozwiązania (zaczerpnięte z golfa III):
przekażnik 191.... ten duży który odpowiadał za grzanie świec żarowych. Do niego dochodziły wszelkie sygnały np z czujnika temperatury, zapłonu, otwartch drzwi itp

drugie rozwiązanie to ukryty pod kierownicą cały moduł sterujący - w puszce bezpieczników znajdował się zwykły przekażnik tzw styku roboczego odpowiedzialny za włączanie siwec oznaczony właśnie symbolem 211 - tzn sterownik spod kierownicy dawał sygnał do przekażnika, który uruchamiał świece. W pierwszym rozwiązaniu to sterownik z puszki bezpieczników od razu podawał prąd na świece.

Z tego co pamiętam wszystko zależy od rocznika i od tego, czy dany AAZ miał opcję uruchamiania świec tuż po otwarciu drzwi (przy założeniu że temp jest odpowiednio niska). Tutaj czujnik też posiadał 4 piny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl