[b3] Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
[b3] Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
Witajcie Koledzy.
Jeden z klubowiczów poprosił mnie o pomoc przy zdiagnozowaniu usterki. Ale zanim cokolwiek udało mi się wymyślić to zostałem "zastrzelony" .
Otóż na bloku silnika wyraźnie pisze, że jest to silnik PM, niestety albo ktoś kiedyś przełożył dół albo górę bo na pewno nie jest to PM. Na moje oko to jest albo JN albo DZ. Czy moglibyście zerknąć na fotki i podpowiedzieć. Myślałem, że dojdę po numerze głowicy ale takiego numeru w etce brak . Na rozdzielaczu paliwa też jest zupełnie inny numer niż w etce. Oto fotki:
Koledzy co to za "hybryda"?
Jeden z klubowiczów poprosił mnie o pomoc przy zdiagnozowaniu usterki. Ale zanim cokolwiek udało mi się wymyślić to zostałem "zastrzelony" .
Otóż na bloku silnika wyraźnie pisze, że jest to silnik PM, niestety albo ktoś kiedyś przełożył dół albo górę bo na pewno nie jest to PM. Na moje oko to jest albo JN albo DZ. Czy moglibyście zerknąć na fotki i podpowiedzieć. Myślałem, że dojdę po numerze głowicy ale takiego numeru w etce brak . Na rozdzielaczu paliwa też jest zupełnie inny numer niż w etce. Oto fotki:
Koledzy co to za "hybryda"?
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, 13:02 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Według mnie jest to silnik 3A- model '89. Czyli KE-Motronic. Oryginalnie było to 2,0 ale po zmianie "dołu" wyszło 1,8 dm3.
Co do usterki to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa przed i po regulatorze ciśnienia.
W tym wtrysku istnieje takie coś jak regulator różnicowy ciśnienia paliwa, rzecz, która się często psuje w tym modelu.
Co do metodyki sprawdzania to macie całą opisana w książce od Audi 80 B3. Nie będe jej przepisywał bo nie ma sensu, zainteresowani sobie zajrzą.
Jeżeli mam rację to w tym aucie będzie zamontowany sterownik - tam gdzie w innych modelach.
Sprawdźcie czujnik temperatury, regulator wolnych obrotów i potencjometr przepływomierza.
Co do usterki to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa przed i po regulatorze ciśnienia.
W tym wtrysku istnieje takie coś jak regulator różnicowy ciśnienia paliwa, rzecz, która się często psuje w tym modelu.
Co do metodyki sprawdzania to macie całą opisana w książce od Audi 80 B3. Nie będe jej przepisywał bo nie ma sensu, zainteresowani sobie zajrzą.
Jeżeli mam rację to w tym aucie będzie zamontowany sterownik - tam gdzie w innych modelach.
Sprawdźcie czujnik temperatury, regulator wolnych obrotów i potencjometr przepływomierza.
jakieś tydzień temu kupiłem audika
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf0 ... f849c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/452 ... 96d64.html
Uderzające podobieństwo co??
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf0 ... f849c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/452 ... 96d64.html
Uderzające podobieństwo co??