[B4 1.9 1Z] Warto w miasto?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Jarewa pisze:Miasto miastu nie równe gdyby porównać twój Bendzin do warszawy to twoje jak wiocha, są miasta które mają trzy ulice są i takie które są przelotowe w transporcie korki co nie miara.DaMaGe pisze:nie wiem jakim cudem miałby mi spalić te 9-10L
Z tym się zgodzę . Jeżdżę po kilkunastu większych miastach i np Kraków jeśli chodzi o korki to masakra. W szczycie by przejechać przez główne aleje z jednego końca na drugi to 1,5h nie twoje a to tylko kilka km jest. Natomiast będąc w Bielsku B często słyszę w radiu Bielsko że tu i tu jest spory korek. Wjeżdżam w te ulice a tu stania na max 5 minut. Oni chyba korków w życiu nie widzieli.
A tak wracając do tematu to TDI do miasta to moim zdaniem kiepski pomysł. Główny powód to spalanie.W mieście będzie dość spore. Myślę że z 8L spokojnie spali.
Krzysiek 84 ^l w trasie 6L lub więcej to chyba żart no chyba że mamy średnio 4,5-tys obrotów. Ja dziś wróciłem z urlopu. Trasa Alwernia - Pobierowo 750km. (Trasa a4 - S3 - i 107). Czas przejazdu 7h10 min Większość trasy 140km/h miejscami 160km/h a przez miasta wiadomo zgodnie z przepisami. Spalanie 4,9L 3 osoby na pokładzie + bagaże tdi na boschu.Szwagier passatem b5 115km PD 5,5L Także min 6L to chyba żart?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
hudy, Nie mówię , że wiecej. Ale te 6 litrów trzeba sobie przyjąć. Silniki nie sa nowe, każdy ma swój styl jazdy, jedni na standardowych oponach jeżdzą , inni na większych, przełożenia skrzyń też troche wpływ mają, choć i tak najwięcej jest tych BAA.
Po zmianie nastawnika sprawdziłem sobie spalanie na dystansie 1530 km zużyto 97 litrów ON co daje 6,3 litra.
Przeważnie we trzy osoby w aucie i 120 km/h
Ale czasem i dużo wiecej.
Po zmianie nastawnika sprawdziłem sobie spalanie na dystansie 1530 km zużyto 97 litrów ON co daje 6,3 litra.
Przeważnie we trzy osoby w aucie i 120 km/h
Ale czasem i dużo wiecej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mozna tu pisać że jednemu pali 6 ,drugiemu 5 ,a trzeciemu w miescie 7 ...i wszyscy mają rację ...fakty są takie że średnie spalanie takiego tdi ,jak mamy pod maską ,to ok.5,5 litra ,wahania litra czy półtora są mozliwe,bo miasto ,miastu nie równe ,styl jazdy i osprzęt również .Nie możliwe jest jedenak ,żeby ten silnik spalił komuś latem ,8-9 litrów na ori sofcie i przy normalnej jezdzie 8-) ...przy takim "spalaniu " , o ile prawidłowo zmierzone ,jakieś 2-3 litry musiało by wyciec ,bo ten silnik nawet rozregulowany ,nie jest w stanie tyle spalić .Moja na ori sofcie i z wtryskami AFN-a ,przy raczej spokojnej jezdzie , spala średnio ok.5-5,5 litra ,miasto w którym mieszkam ,to raczej pipidówka ,bez żadnych większych utrudnień i korków ,a po miescie bujam się raczej mega ekonomicznie ,bez gwałtownych przyspieszeń ,często z rozpedu na luzie dojezdzając do skrzyżowań
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Ja też jak Krzysiek przyjmuję 6l na trasie, klima i z reguły jakieś 120-140km/h więcej mi po prostu szkoda patrząc na obroty heh.
A tak o w mieszanym czyli po Lublinie do roboty czy do sklepu gdzieś + 15km za miasto w jedną stronę to 6,6l/100km A jeżdżę dość dynamicznie. U mnie siedzi skrzynia CVC - nie wiem na ile ma krótsze przełożenia niż BAA.
A tak o w mieszanym czyli po Lublinie do roboty czy do sklepu gdzieś + 15km za miasto w jedną stronę to 6,6l/100km A jeżdżę dość dynamicznie. U mnie siedzi skrzynia CVC - nie wiem na ile ma krótsze przełożenia niż BAA.
Oj ten tego moi Mili, Ktoś tu kłamie <ok>
http://www.audiklubas.com/forumas/kitos ... ttach=2230
Moim zdaniem są identyczne przełożenia, miałem BAA w 94 na Boschu, teraz mam CVC z 94 ale na Pierburgu. Nie czuję jakiejś różnicy w przełożeniach. Choć ten na Pierburgu -wiadomo- żwawszy jest
http://www.audiklubas.com/forumas/kitos ... ttach=2230
Moim zdaniem są identyczne przełożenia, miałem BAA w 94 na Boschu, teraz mam CVC z 94 ale na Pierburgu. Nie czuję jakiejś różnicy w przełożeniach. Choć ten na Pierburgu -wiadomo- żwawszy jest
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
Diesel do miasta się nie nadaje, Diesel jest super na długie trasy, do miasta na krótkie trasy nie jest wcale dużo bardziej oszczędny od PB. W cenie jazdy ON możesz mieć duże PB z LPG, z dużo lepszą dynamiką, że już o wyposażeniu nie wspomne. Często PB są też w lepszym stanie, choć tu każdy przypadek należy traktować indywidualnie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Kolega to nie wie co mówi. Jaka dynamika w benzynie w mieście? Tu akurat tdi jest lepsze. Ale fakt chodzi tu o czas uzyskiwania temperatury roboczej silnika. Benzyna przy temperaturze 0 przejedzie 5 km w mieście i jest ok. A tdi potrzebuje aż 15 km w mieście. I to jedyna różnica. I ja akurat jestem przeciwnikiem lpg. Bo gaz to dobry do kuchenki.krzysiek21_01_1989 pisze:Diesel do miasta się nie nadaje, Diesel jest super na długie trasy, do miasta na krótkie trasy nie jest wcale dużo bardziej oszczędny od PB. W cenie jazdy ON możesz mieć duże PB z LPG, z dużo lepszą dynamiką, że już o wyposażeniu nie wspomne. Często PB są też w lepszym stanie, choć tu każdy przypadek należy traktować indywidualnie.